Egyszer végre időben elkészülve, jól felkészülve és kipihenten érkezett meg egy verseny helyszínére, történetesen a Baranya Kupára, Fábián Donát és Bencsik Pisti, de erre a Ladájuk tett nekik keresztbe a mecseki pályákon. Ám Donáték nem adták fel, megküzdöttek a forróságban, a 21074-essel, célba vitték, és értékes pontokat zsákmányoltak a bajnokságban. A Baranya Kupáról Bencsik István mesélt nekünk.

A Székesfehérvár Rallye-n szerepeltetek legutóbb, kihagytátok a Veszprém Rallye-t, mintegy másfél hónapotok volt felkészülni Komlóra. Mivel telt ez az időszak nektek?

Versenyezni, tesztelni nem voltunk, ehelyett amennyi időt csak tudtunk, azt mindet az autónkra fordítottuk. A futóművel és a fékekkel adódott bőven munkánk, szilenteket is kellett cserélni többek között. Komlón nem vettünk részt a hivatalos teszten sem, így most legalább sikerült végre a verseny előtt egy kicsit pihennünk. Lényegesen összeszedettebben indultunk el Komlóra, mint mondjuk Székesfehérvárra, de sorolhatnék még több versenyt is a hullafáradtan teljesített futamaink listájára. Időben érkeztünk a Baranya Kupára, fejben is jobban ott voltunk, a hőség ellenére nem voltunk fáradtak, úgy gondolom, hogy ez meg is látszott rajtunk. Ennek köszönhettük szerintem azt, hogy tökéletes itinert tudtunk készíteni a pályabejáráson.

A prológgal indult a Baranya Kupa nektek is, ahol a legnagyobb esőben is gyönyörűen, és amennyire én láttam, hiba nélkül csapattátok végig a bemutatkozást.

Három autó állt előttünk Komló főutcáján a rajtban, amikor meglepetésszerűen leszakadt az ég. Minket ez annyira nem zavart, a prológ az prológ, úgy készültünk, hogy keresztbe-kasba csúszkálunk, ebben pedig az eső még a segítségünkre is volt. A pilótám nagyon ügyesen terelgette a Ladánkat a csúszós aszfalton. Kedvcsinálónak jó volt, élveztük azt a pár másodpercet, kedvet kaptunk rögtön az első gyorsaságihoz is.

A szakasz viszont már nem úgy sikerült, ahogy azt elterveztétek.

Volt egy kis hibánk, a vasasi pálya legelső lassítóját felrobbantottuk, mert vizes volt az aszfalt a féktávon, de ebből még nem származott volna semmilyen komoly gondunk, nem sérült az autónk. Ám a kormány túlfordult, az első kerekek, beragadtak, sok időbe telt mire felszámoltuk a problémát, egy sportbíró is segített a kocsinkat tologatni. Végül sikerült helyre rakni a kerekeket, visszaültem, övet csatoltam, gyorsan elindultunk, ám eközben ketten is megelőztek minket. Bő két percet vesztegettünk el ezzel a mutatvánnyal. A Baranya Kupa végén dobogóra szerettünk volna állni a P12-es géposztályban, de ezzel a kalanddal minden reményünk elszállt a tervünk megvalósítására. Ennek ellenére nem adtuk fel fejben, abban bíztunk, hogy majd másnap jobb lesz, és fölzárkózunk, de csalódnunk kellett, mert szombaton egyetlen tiszta gyorsaságink sem volt. Nem tudtunk rájönni, hogy mivel, de egész nap valamilyen elektronikai problémával küszködtünk. Az autónk sok helyen úgy viselkedett, mintha kifogyott volna belőle az üzemanyag, megállt, elindult, megtorpant. A verseny tetszett, csak az autó miatt bosszankodtunk sokat, kicsit kedvünket is szegte ez a helyzet, de megtettünk mindent, ami tőlünk telt. Az autón múlt a Baranya Kupánk. Kicsúszásunk, megforgásunk szombaton nem volt, mert nem tudtunk olyan tempót menni, ami ilyen galibát előidézhetett volna. A kategóriánkban, valamint a Lada kupában is ötödikek lettünk, ennyit tudtunk most kihozni a hétvégénkből.

Salgótarjánban majd szépítettek…

Ezt még most nem merném kijelenteni, mert egyelőre nem biztos, hogy el tudunk utazni a nógrádi futamra. Tervben van a Salgó Rallye, de még egyáltalán nem biztos, hogy részt is veszünk rajta, nagyjából a jövő héten dől el a szeptember eleji futamunk sorsa. Az útvonallapon szereplő pályákat szeretjük, szívesen autóznánk rajtuk, de jelenleg a részvételhez szükséges feltételek megteremtésén dolgozunk. A Zemplén Rallye még távolabb van, úgyhogy arról végképp nem tudok egyelőre mit mondani. Előbb a Salgó jöjjön össze, aztán, ha azon túl vagyunk, akkor a Zemplént majd meglátjuk…

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Hatalmas köszönet Ludman Balázs, csapatfőnöknek, valamint az LL Racing-nek!

Köszönjük a HÚS Systemnek a lóerőket, az Optimus 92 Kft-nek és a Mobil creditnek a támogatást.

Köszönjük Sárypsilon kétkezi munkáját és az East Motorsport segítségét!

 

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!