Rengeteget dolgozott a Székesfehérvár Rallye-n megszerzett kupáiért Fábián Donát és Bencsik Pisti, de a versenyük majdnem ismét romokba dőlt, már a rajt előtt. Pechszéria ide, fáradtság oda Donáték jól vették az akadályokat, maximálisan odatették magukat, ami meghozta számukra a régen várt sikert. Ezt a szálat szeretnék tovább vinni a következő versenyükön, ami számukra Komlón lesz. Bencsik István foglalta össze a Székesfehérvár Rallye-t.
A Miskolc Rallye után akadt némi munkátok a Ladátok kasztnijával is. Sikerült felkészülnetek a székesfehérvári megmérettetésre?
Igen, de nincs új a nap alatt, megint a legvégére maradt minden, az utolsó percben lett kész a kocsink. Ám ezt sikerült még megspékelni egy váratlan technikai hibával, közvetlenül az indulás előtt, este. Már a tréleren állt a kocsi, amikor észrevették a szervizeseink, hogy folyik valahonnan a hűtőfolyadék. Hosszan keresték a hiba okát, amit megtaláltak, de annyira rossznak látszott a helyzet, hogy volt olyan pillanat, amikor maximum 2% esélyt láttunk arra, hogy elindulnak utánunk Székesfehérvárra a fiúk. Rettenetesen odatette magát az LL Racing csapata és Ludman Balázs barátunk is, az ő segítségükkel sikerült megjavítani a Ladánkat. Hatalmas köszönettel tartozunk ezért mindenkinek, nélkülük esélyünk nem lett volna, hogy rajthoz álljunk. Szombaton tudták a srácok utánunk hozni az autót, szerencsére rendben és időben odaértek vele a gépátvételre.
Izgalmas kezdés után sikeres volt a versenyetek. Hogyan láttátok belülről?
A mi versenyünk azzal kezdődött, hogy mi is nagyon fáradtan érkeztünk meg Székesfehérvárra. Ezen, a számunkra már mondhatni tradíción korábban is akartunk változtatni, de betelt a pohár, a következő futamra mindenképpen megpróbáljuk megoldani, hogy ne holtfáradtan érjünk oda, mert a kétórányi alvások nagyon kevesek tudnak lenni. Pláne a pályabejárás alkalmával. Korábban már mentünk Székesfehérváron, a pályák nagy része ismerős volt, ezért vártuk is őket, mert tudtuk, hogy nagyon jó gyorsaságik vannak az útvonallapon. A hosszabb pályák nekünk sokkal testhezállóbb feladatot jelentettek, mint a rövid, kincsesbányai, de nem panaszkodunk, az sem volt rossz szakasz. A miskolci borulásunk szerintem még bennünk volt valamennyire, ezért óvatosabbak voltunk, figyelmesebben közelítettük meg a lassítókat is, mint máskor. Nem akartunk mindenkinél gyorsabbak lenni, de jól is volt ez így. A kalandos felkészülés ellenére technikai problémáink egyáltalán nem adódtak, az itinerünk tökéletes volt ennek is köszönhetjük szerintem, hogy jól sikerült a versenyünk. Apróbb hibákat vétettünk csak, de megforgásunk, árokjárásunk nem volt. Azt sajnáltuk, hogy baleset történt, ami miatt elmaradt az utolsó szakasz. Nagyon szerettünk volna még egyet menni, a 18 kilométeres Oroszlányon. A hosszúra nyúlt sikertelenségi szériánk után, a verseny céljában azt éreztük, hogy van még mit tanulnunk és gyorsulnunk, vissza kell rázódnunk a versenyzésbe, de a kupáink és az, hogy végre célba értünk sok mindenre vigaszt nyújtott nekünk. A P12-es géposztályban és a Lada kupában is sikerült megszereznünk a második helyet. A végére azt mondom, hogy remek hétvége kerekedett a nyögvenyelősen induló fehérvári kiruccanásunkból. Eddig kétszer indultunk Székesfehérváron, mindkétszer dobogóra állhattunk. Azt hiszem, hogy ezek után ez lesz az egyik kedvenc versenyünk. 🙂
Veszprémben folytatjátok a pontgyűjtést?
Biztosan nem, mert nem szeretnénk szétveretni a kocsit a hírhedt, veszprémi murván. Legközelebb a Baranya Kupára, és az azt követő aszfaltos futamokra fogunk ellátogatni. Komlón szeretnénk a székesfehérvári sikerünket tovább vinni, de az mindennél fontosabb, hogy sokat autózzunk, kilométereket gyűjtsünk, és mindketten bátrabbak legyünk a versenypályákon, valamint, hogy célba érjünk a mecseki gyorsaságik után is.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Köszönet az East Motorsport Kft-nek, hogy rengeteget törődnek velünk, valamint az összes többi csapattaggal!
Külön köszönettel tartozunk, az LL Racing-nek a támogatásért és Ludman Balázsnak, a páratlan hozzáállásáért! Köszönjük a bizalmat!
Köszönjük a Hús systemnek, a lóerőket, az Optimus 92 Kft-nek, a Mobil Creditnek és a szervizcsapat minden tagjának pedig a segítséget!