DSC_03572Izgatottan készülődnek az egri rajtra a Bencs testvérek, hiszen Zoli és Gabi is nagyon kedveli az évadnyitó versenyt. Ezen felül pedig a legutóbbi megmérettetésükről, a Kassa Rallye-ról kategóriájuk győzteseként térhettek haza, ami most még tovább fokozza a Skoda Feliciával autózó páros harci kedvét. A srácok jól ismerik és szeretik is a rájuk váró pályákat, de Zoli tudja, hogy ezek egyáltalán nem könnyű szakaszok, mindegyiknek megvan a saját pikantériája, ami garantált izgalmakat ígér az autón kívül és belül egyaránt. Bencs Zolit kérdeztük.

Rallye2.hu: Személyesen régen találkoztunk, mondhatni kerültük egymást 2015-ben, 🙂 de tavaly több Rallye2-es versenyen is rajthoz álltatok.

Bencs Zoltán: Igen, legutóbb a Kassa Rallye-n szerepeltünk, elég jól ráadásul, előtte pedig Miskolcon és Egerben indultunk.

Rallye2.hu: Kassán és Miskolcon én nem voltam, Egerben pedig sajnos elkerültük egymást. Ennyit terveztetek 2015-re vagy egyszerűen csak így sikerült a tavalyi évetek?

Bencs Zoltán: Mi mindig pozitívan állunk a dolgokhoz, teljes szezont szeretnénk teljesíteni a Rallye2-ben már évek óta. Ez legutóbb 2009-ben vagy 2010-ben még a Skoda Favoritunkkal sikerült, vagyis majdnem össze jött, mert akkor tudtunk elég sok aszfaltos versenyen részt venni, de valójában az sem volt teljes évad. Azóta pedig mindig közbeszólt valami. Vagy az autót fejlesztettük, ami elvitte a költségvetésünknek egy jelentősebb hányadát és ezért kisebb versenyeken volt csak lehetőségünk elindulni, vagy valami más problémával kellett szembe néznünk.

Rallye2.hu: Mint mondtad, folyamatosan építitek, szépítitek a Skoda Feliciátokat, jól karban van tartva. Télen volt rajta valami nagyobb munkára szükség?

Bencs Zoltán: A hátsó hidat kellett kicserélnünk, mert már elfáradt. Sok kilométer volt benne, úgy éreztük, hogy jobb, illetve olcsóbb, ha megelőzzük a bajt. Fejlesztés csak elenyésző volt, fékhez, motorhoz nem nyúltunk, azt mondom, hogy gyakorlatilag ugyanazt tudja a Feliciánk, mint 2015-ben.

Rallye2.hu: Most is teljes évadot terveztek a Rallye2-ben?

Bencs Zoltán: 2016-ban úgy gondoltuk, hogy szeretnénk az aszfaltos versenyeken ott lenni, ezekre koncentrálni, ami hat futamot jelent a versenynaptár szerint. Murvás futóművünk nincs az autónkhoz és a jut is, marad is gondolatmenet jegyében inkább az aszfaltos megmérettetésekre koncentrálunk. Két út áll előttünk. Ha nekilátnánk a fejlesztésnek, akkor murvára való fékeket illetve futóművet kellene vásárolnunk és valószínűleg több versenyt kihagyni kényszerülnénk. Ezért inkább arra voksolunk, hogy a murvára való alkatrészek árát az aszfaltos futamokon történő indulásra, részvételre szánjuk.

Rallye2.hu: Erre máris itt a lehetőség, hiszen közeleg az Eger Rallye, ami az egyik kedvenced, közel is van hozzátok és a nevezést is leadtátok rá.

Bencs Zoltán: Pontosan. Nagyon hálásak is vagyunk minden segítőnknek és partnerünknek, akik lehetővé teszik, hogy ott lehetünk a versenyen és a bajnokságban egyaránt. Izgatottan várjuk a rajtot, amit az is indokol, hogy ez lesz az évadnyitó verseny, gondolom, hogy nem csak nálunk jelentkeznek már így március közepén, végén az elvonási tünetek. 🙂

Rallye2.hu: Jól sejted… 🙂

Bencs Zoltán: Hát mi is így vagyunk ezzel. Szeretnénk már végre autózni a közönségnek és a saját örömünkre egyaránt.

Rallye2.hu: A versenykiírást átböngészted, milyennek látod az előttünk álló versenyt?

Bencs Zoltán: Kevésnek érzem egy kicsit a Rallye2-nek kijelölt hatvan versenykilométert. Remélem a további versenyek esetében ez már nem lesz igaz, szívesen autóznánk ettől azért valamivel többet a Rallye2-es futamokon. Ellenben három nagyon jó és egyáltalán nem könnyű gyorsasági szakaszt választottak ki nekünk a szervezők. Mindhármon mentem már pilótaként és navigátorként is, ismerem őket.

Fotó: Pánya Péter (Pánya-Fotó) Forrás: Bencs Zoltán/ Facebook
Fotó: Pánya Péter (Pánya-fotó) Forrás: Bencs Zoltán/Facebook

Rallye2.hu: Melyik ezek közül a kedvenced? Sokan mondták már, hogy a Bátor-Terpest favorizálják.

Bencs Zoltán: Nekem nem feltétlenül az a kedvencem. Én kedvelem például a siroki szerpentint is, főleg a végén, amikor érkezel lefelé az is egy elég jó rész. A harmadik gyorsasági, az Egerszalók-Egerszólát is egy izgalmas, klasszikus egri szakasz. A Terpesen viszont nem kérdés, hogy nagyon sok fog múlni, mivel egy igen tempós speciálisról beszélünk. Attól függ majd minden, hogy ki mennyire meri elvállalni. Fel kell kötni a gatyót, ott kell hagyni hatodikban a váltót és had visítson. 🙂 Ez ugyebár a miénkhez hasonló kisautók esetében hatványozottan igaz, hiszen elég rövidek a váltóban az áttételek.

Rallye2.hu: Milyen eredménnyel lennél elégedett a célban és mik a terveitek az év első futamára?

Bencs Zoltán: Természetesen a dobogó lenne a minimális célunk, vagy ha merünk nagyot álmodni, akkor azt mondom, hogy a kategóriánk első helye. De nem szeretnék nagyon elrugaszkodni a realitásoktól, amikor a kérdésre válaszolok, ám mindenképpen örülnénk egy esetleges sikernek. Tisztában vagyunk vele, hogy a mi autónk a fejlesztések dacára is egy régebbi konstrukció. Az sokat segít nekünk, hogy tavaly végre sikerült beépítenünk egy elég komoly váltót, ami a Kassa Rallye-n már bizonyított, megnyertük a kategóriánkat valamint az A csoportban ezüstérmet szereztünk és az abszolútban is csupán egy hellyel csúsztunk le a dobogóról. Ettől függetlenül, azt mondom, amit a közmondás is tart, mégpedig, hogy nyugtával dicsérjük a napot. A legfőbb célunk egy előkelő helyezés lesz a célban. Szeretnénk az első háromba odaférni a géposztályunkban. Mi készen állunk a rajtra és alig várjuk, hogy végre a lovak közé csaphassunk! 🙂

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!