Bartók Bence és Szekeres Szabolcs megnyerte idei harmadik futamát is a P13-ban, de hiába a sikerek, Salgótarján után Diósgyőrben sem szereztek egyetlen pontot sem az első hellyel. Bartók Bencével beszélgettünk.

Idén eddig két futamon vettetek részt Salgótarjánban az utolsó etapon, az élről kényszerültek kiállni, Egerben viszont a céldobogón ünnepelhettek meg a sikert. Milyen elképzelésekkel érkeztetek meg Diósgyőrbe?

Ezúttal is a verseny előtti héten érkeztem haza Magyarországra és ami tőlem telt, azt megtettem a felkészülés során, igyekeztem a lehető legjobb állapotba hozni a kocsit a diósgyőri rajt előtt. Egy teljesen új kábelköteg került beszerelésre a Ladánkba, ezt alaposan leellenőriztük azt gondolom, hogy a felkészítés maximálisra sikerült. A munka közben már a szakaszokra is próbáltunk felkészülni, amikor az időnk engedte, akkor szorgalmasan nézegettük a videókat. Mályinka nekünk hazai pálya, jól ismerjük, gyors, lobogós, tempós, ugyanakkor technikás is, mert sok rajta a kanyar. Kisebb nagyobb egyaránt bőven előfordul. A két szakasz közelségének ellenére Bükkszentkereszten még utcai autóval sem jártunk korábban, teljesen ismeretlen volt, de hamar megszerettük. Nagyon tetszett ez a pálya is. Természetesen szerettük volna folytatni a jó szereplés arra készültünk, hogy legalább olyan jó eredményeket érünk el, mint az évünk első két futamán.

@rallye2.hu

Bartók Bence-Szekeres Szabolcs Diósgyőr Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Mályinka-Garadna Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Ezt maradéktalanul megvalósítottátok, a váratlan gyomros a futam leges legvégén jött. Mi történt veletek a két napon, a nyolc gyorsasági szakasz alatt?

Szabolcs ezúttal is hozta a megszokott remek formáját, hibátlanul olvasta az itinert az első métertől az utolsóig. Szombaton az első mályinkai szakaszt nagy fölénnyel magabiztosan nyertük meg, a bükkszentlászlói rajtban viszont eldurrant egy vízcső, meg kellett állni nem tudtunk a saját rajtidőnkben elindulni. Ezért egy perc büntetést kaptunk. A katlanig mentünk fel negyedik, ötödik fokozatban, víz nélkül, ott leállítottam a motort és onnantól legurultunk egészen a célig. Nem lett jó eredmény, de nem estünk ki, feltöltöttük vízzel és onnantól annyi feladatunk volt, hogy eljussunk a kocsival a szervízparkba. Ott megtörtént a teljes javítás és a hátra lévő gyorsasági szakaszokon kivétel nélkül első helyet autóztunk a P13-as kategóriában. Kalandunk nem volt, a megfáradt vízcső kivételével a technikai problémák is elkerültek. Igazából csak néhány necces helyzetet kellett megoldani, de ez annál a tempónál, amit mi autóztunk szerintem ez teljesen elfogadható. A második napnak 44 másodperces hátránnyal vágtunk neki és ezt két szakasz alatt majdnem teljes egészében ledolgoztuk. 41-et sikerült eltüntetni a nap felére. A verseny nagyon tetszett, jól éreztük magunkat, jó futam volt a Diósgyőr Rallye. Mondom ezt annak fényében, hogy a verseny végül csöppet sem úgy alakult, ahogy mi azt elgondoltuk. Ismét elsők lettünk ledolgoztuk az időbüntetést, valamint a begyűjtött hátrányt is.

A céldobogón ennek megfelelően át is vettétek a győzelemért járó kupákat. Mi történt veletek ezután?

Elvittek minket és az autónkat a végső technikai ellenőrzésre, ekkor a differenciálművet és a katalizátort vizsgálták meg az ATB munkatársai. Gond a katalizátorral adódott ugyanis az ki volt égve, elfújta, elégette motor és a kipufogó hője a belsejét. Emiatt zártak ki minket utólagosan a versenyből. Mutattuk a dokumentumokat, tisztán látszott minden, azonosítható, hogy az a számú alkatrész van fent az autón, ami a dokumentáláskor is volt, de teljesen mindegy volt, hogy milyen papírokat, bizonyítékokat mutatunk be, olvasható a homológ szám, semmit nem fogadták el az illetékesek mentségként. Nem volt ép a katalizátor ezért zártak ki minket azonnali hatállyal. Hogy mi történt vele? Én sem tudom pontosan. A kategóriatársak közül többen is mondták nekünk azt, hogy a rendszer végére kell tenni a katalizátort, nekünk az első ülésnél van, a nyak utáni részen. Ez valóban elég meleg pont a rendszerben. Nem ellenőriztem, ez az én hibám, de bevallom, hogy nem gondoltam arra, hogy egy 200000 Ft-os katalizátor gyakorlatilag megsemmisülhet belülről. Véleményem szerint nem volt akkora mértékű a rongálódás, hogy ennek kellett volna történnie, nem egy otthon tákolt alkatrészről beszélünk. Nagyon sajnálom és valahol felháborítónak is találom azt, hogy ezt azonnali kizárással kellett honorálni. Azokban a percekben mikor ez kiderült olyan dühös voltam, hogy ott akartam hagyni a licencemet a technikai ellenőrzés helyszínén. Nem szeretnék erről a helyzetről többet beszélni, az biztos, hogy szomorú vagyok miatta. Rettenetesen bosszant a dolog, nem fogadtam el a kizárásunkat. Ez történt, jó lenne minél hamarabb elfelejteni, túllépni az egészen.

Jöjjön egy optimista kérdés a végére. Folytatás?

A történtek azért most megtörik a lendületet, de 2024-ben szeretnénk megmutatni, hogy van keresnivalónk a Rallye2 Bajnokság P13-as kategóriájában. Az lehet, hogy fejlesztésként, télen veszek egy nagyobb cipőt, hogy még gyorsabban tudjunk menni.

@rallye2.hu

Bartók Bence-Szekeres Szabolcs Diósgyőr Rallye 2023 Rallye2 Gy3 Mályinka-Garadna Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Szerintem ez kevés lesz… 🙂

Igazad van. 🙂 Beszerelünk az autóba a mostani mellé még legalább két katalizátort, hogy biztosan maradjon egy, ami jól vizsgázik a futam végén is. Ennyi előnyt csak adhatok az ellenfeleknek, én azt gondolom.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

@rallye2.hu

Bartók Bence-Szekeres Szabolcs Diósgyőr Rallye 2023 Rallye2 Gy5 Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!