Fotók és videó: Northracing Bamako 2022

Bartha Nándi és Békési Ricsi nem kevesebb, mint 9400 kilométert szeretne autózni az előttünk álló hetekben, a Budapest-Bamako Rallye-n a magyar főváros és Freetown között. A fiúk lassan egy hete élnek a Honda C-RV-ben, jól haladnak, de messze még a cél Marokkóban sikerült utol érni a 207-es rajtszámú Bamako Northracing csapatát, Bartha Nándorral beszélgettünk.

Hosszú a verseny, de a leghosszabb szakaszt már rögtön az elején letudtátok.

Október 21-én indultunk el Budaörsről, a rajtceremónia után Genova felé vettük az irányt, ahová másnap hajnalban érkeztünk meg. Jegyünk nem volt a 4200 fő, és több, mint 700 jármű befogadására alkalmas kompra, de felfértünk, az úszó városra. A szélvédőnket kellett egyedül javítani, jobb híján egy kis pillanatragasztóval, mert megrepedt. A javítás jól sikerült, szerencsére nem reped még most sem tovább. A hajóúton pihentünk egy jót, és vidáman érkeztünk meg Barcelonába, majd Afrikába. A kikötőtől mintegy 30 kilométert kellett autóznunk az első szálláshelyünkig, onnan vártuk az első, afrikai bamakos szakasz rajtját.

Fotók és videó: Northracing Bamako 2022

Kérdezhetném, hogy milyen volt Afrika, de még javában ott vagytok. Mi történt eddig veletek?

Az első szakasz Tanger és Er rachidia közt 650 kilométeres volt, sokat mentünk aszfalton, de már az afrikai homokkal is megismerkedhettünk. Az Er rachidia-Erg Chigaga szakaszon, másnap kb. 380 kilométert aszfalton tettünk meg, ami után kezdődött egy nem sivatagi, inkább olyan Veszprém Rallye jellegű, köves, kavicsos rész, amit egy kiszáradt tóra hasonlító talaj váltott fel. Ez, mintegy 40 kilométeren át már sivatagi homokkal volt megbolondítva, majd eljött a pillanat, amire már számítottunk, eltévedtünk, pedig Ricsi jól navigált. Visszataláltunk a jó útra, semmi baj nem volt, szegény Hondánkat viszont egy-két helyen sajnáltuk. A szakasz célja előtt nem sokkal egy homokdűnén kellett átugratni, amit vagy elvállalt az ember, – mi így tettünk – vagy ott maradt a homokban, és lehetett ásni, vagy vontatni egymást. A célban fáradtak voltunk iszonyatosan, de ez a nap már olyan volt, amilyenre vágytunk. 24. helyen értünk célba a 300-ból, vacsoráztunk, és pihentünk, mert október 27-én, csütörtökön, az Erg Chigaga-Icht szakasz várt ránk.

Ebből mintegy 80 kilométernyi hajazott a Veszprém környéki pályákra, rengeteg kavics, sok-sok zúzott kő, vigyázni kellett a kocsira, de a Hondánk továbbra is hiba nélkül tette a dolgát. Annak ellenére is hihetetlenül jól mozog a homokban, hogy túl van pakolva a holminkkal, illetve az adományokkal. Napközben megálltunk segíteni az egyik motorkerékpáros versenyzőnek, mert vizes benzint tankolt valahol, leengedtük a tankját és adtunk neki jó benzint, hogy folytathassa az útját. Egyre több volt a homokdűne, én vezettem általában, Ricsi pedig ismét bizonyította, hogy jól tájékozódik, miközben szakácsnak is kiváló, ő szokta összedobni a kis gáztűzhelyünkön a vacsoránkat.

Fotók és videó: Northracing Bamako 2022

Utáljátok már egymást? 🙂

Még nem. 🙂 Jól elvagyunk, viccelődünk, játszunk, tervezgetünk, álmodozunk.

Fotók és videó: Northracing Bamako 2022

Hogyan tovább?

Ma, azaz október 28-án egy 1050 kilométeres szakasz vár ránk, Icht-Laayoune között, aminek a végén megérkezünk az Atlanti-óceán partjára, és ennek mentén folytatjuk majd az utunkat egy ideig. Marokkóból a maival együtt még két napunk van hátra, aztán fogunk belépni Mauritániába. Elsősorban a Lada Niva-s Hamza Ernőékkel és rajtuk kívül a két autóval és 5 fővel induló BOSCH csapattal próbálunk meg együtt menni, de nem könnyű közösen haladni. A szálláshelyünk mostantól kizárólag a 3 személyes sátrunkban lesz, a hálózsákban alszunk, ami este jól jön, de egyébként nagyon meleg van, tegnap is 37 Celsius fokot mértünk. Benzinkutak vannak, de gázolajhoz könnyebb hozzájutni, mint a benzinhez, a minőségre pedig, ahogy a motoros versenyzőtársunk esete is mutatja fokozottan oda kell figyelni. A legnehezebb pillanatunk eddig az ugratós homokdűne volt, azt az akadályt jól vette a kocsi, reméljük, hogy a hátra lévő, nagyjából 4500 kilométeren is így viselkedik majd. A terep egyre nehezebb lesz, egyre több lesz a homok, várjuk a teljesen homokos szakaszokat, és persze a célt, Freetown városában, Sierra Leone-ban. Azt viszont mindennél jobban várjuk, hogy újra lássuk a családjainkat, és hogy megölelhessem a kislányomat.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!