Bartha Nándi régi álmát váltotta valóra azzal, hogy ha csak egy hétvégére is, de beújított névnapi “meglepcsinek” egy igazi, gyári versenyautót és Kondás Zsuzsival alaposan ki is próbálták a Peugeot 206-osuk nagy testvérét Parasznyán. Bartha Nándival beszélgettünk.
Hétvégén volt a Parasznya-Lyukóbánya, meg fordítva rallysprint, ti is indultatok rajta, miután meglepted magadat egy igazán jó autóval. Talán azt mondhatjuk, hogy a pályafutásod legkomolyabb autójával. Milyen volt az autó? Mi volt ez az autó? Mi volt az apropó, és milyen volt maga verseny?
Most volt nem túl régen a névnapom, és nem nagyon leptek meg engem ajándékokkal, így elhatároztam, hogy akkor majd én meglepem magam egy régen vágyott ajándékkal, mégpedig egy fantasztikus versenyautóval, még ha csak erre az egy futamra is. Eldöntöttem, hogy gyűjtök egy kis pénzt, és beülök egy igazán vad “oroszlánba”, egy Peugeot 208 Rally4-be, ez a tétel régen ott volt már a bakancslistámon.
Hány flakont és italos dobozt kellett visszavinni? 🙂
Szerintem Miskolcon már nincs több flakon, az összeset összegyűjtöttem, 🙂 és a HRT Racing-től, Egerből érkezett hozzám a kocsi, Nagy Attila sok-sok segítségével, amiért nagyon hálás vagyok Attilának és a csapatnak is. Az állandó navigátoromat, Farkas Martint már idejekorán lecsapták a kezemről, így Kondás Zsuzsi ült be a helyére, részemről ez volt az alap, hogy őt választottam ebben a helyzetben. Nem ez volt az első eset, hogy együtt autóztunk, már többször is ült mellettem, nem ijedt meg Zsuzsi a feladattól, esetleg csak az újdonságtól, hogy egy elég komoly és értékes autóba kellett beülnünk. Itt már nem vehettük félvállról a feladatot, még ha előfutóként nem is volt tétje a futamnak. Emiatt is változtattunk az év közben gyakorolt “jó” szokásunkon, ezúttal nem csak egyszer jártunk pályát, még akkor sem, ha egyébként jól ismertem a lyukói szakaszt. Becsülettel végigjártuk a tréninget, Nagy Attila pedig bőven teljesítette azt, amit ígért, ezt egyébként el is vártam egy ilyen neves csapattól, és nem csalódtam. Az autót minden pillanatban komolyan kellett venni, igazi fegyver, ezért gyakorlatilag újra tanultam mindent, amit az autózásról tudtam. Ezúttal nem a vezetés volt a legnagyobb kihívás, hanem, az autó kezelése, üzemeltetése. Ez nekem azért nagy feladat volt, az első gyorsaságin szinte teljesen lekötötte a figyelmemet, nem is igazán emlékeztem arra a szakaszra, annyira koncentráltam a Peugeot-ra. Szakaszról szakaszra fejlesztettem magam, lépcsőről a lépcsőre haladtam, mindig igyekeztem memorizálni valamit, amivel apránként közelebb kerülhettem a 208-ashoz. A nap végére már azért előkerült a kézifék is, ahol volt rá mód, ott ráhúztam egy kicsit a kitartó szurkolók kedvéért.
Jövőre akkor Peugeot Kupa? 🙂
Jó lenne, de az kizárt, elfogytak a flakonok, nem lenne a mi anyagi helyzetünknek megfelelő ez a terv. Esetleg rövid távon tudnánk csak csinálni, de bajnokságról szó sem lehetne. Tudom, elmondtam, hogy abbahagyom a versenyzést, de maradok a saját autómnál. Hosszú távon… Most inkább befogom a szám ezzel a visszavonulósdival kapcsolatban. 🙂
Zemplén Rallye?
A Zemplén Rallye kimarad hál’ Istennek. Láttam a nevezési listát, és nem szépítem, siralmas. Mondjuk ez valahol várható volt, évtizedek óta mindig így van, hogy az utolsó versenyre már csak azok jönnek, mennek el, akiknek valamilyen helyezésért még csatáznia kell. Az a baj, hogy túl közel van a helyszín, féltem, hogy elcsábulok, ezért inkább már a Győr Rallye után nem sokkal szétszedettem Bucsi Józsival az autót, hogy még csak véletlenül se gondolhassam meg magam. Jelenleg alvázra van szétszedve a kocsi, így ha akarnék se tudnánk menni.
A Rally4-et próbáld meg kibérelni! 😀 Szívesen az ötletet! 😉 Szilveszter, Mikulás, valami libakergető még így az év végére?
Semmi, ez volt az évünk megkoronázása, az anyagiakat, meg mindent amit lehet, a felújításra fordítunk, meg a magánéletünkre. Jövőre van egy titkos tervünk, amiről ezennel ünnepélyesen lerántom a leplet. Úgy döntöttem, hogy megpróbálkozunk külföldön versenyezni, célba vesszük a Szlovák Bajnokságot. Persze ez még attól is függ majd, hogy, január, február környékén mi történik itthon, hogy mennyire süt a nap felénk, de alapvetően ez lenne az elképzelés 2026-ra.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
Köszönöm szépen a segítséget, Kondás Zsuzsinak, Nagy Attilának, Tábori Ákosnak, a HRT Racing-nek, a Lukács Kft-nek és az Ice Bear Miskolcnak!






