Bartha Nándi és Karetka-Ülkei Réka alaposan megküzdött azért, hogy Egerben célba érhessen, de ehhez nagy szüksége volt a párosnak a szerencsén kívül a találékonyságra is. Bartha Nándorral beszélgettünk.

Nem igazán akartatok ti Egerbe jönni, ha jól tudom.

Poprád volt az eredeti úticélunk, valahol megéreztem, hogy nem kell nekünk semmiképpen sem Egerbe utaznunk, de a határzár miatt nem maradt más lehetőségünk a versenyzésre. A végére sajnos be is igazolódott a jóslatom. Félig sikerült összeszedni a csapatot, a pályabejárást elnagyoltuk, csak egyszer tréningeztünk, vissza sem ellenőriztük, amit felírtunk. Nem tudok rá semmiféle magyarázatot adni, hogy miért nem volt kedvem a versenyzéshez.

Annyi volt csak a biztos, hogy nincs. Milyen volt ennyire „optimista” felfogásban autózni?

Már a szombat délutáni gyorsaságin is rakoncátlankodott az autónk, hiába tapostam tövig a gázt, a 206-os egyáltalán nem gyorsult. A szervizben kiderült, hogy csak egy jeladó csatlakozója csúszott le, azt visszadugtuk a helyére, olcsón megúsztuk a javítást. De vasárnap már ébresztőnek felszolgálták nekünk a fekete levest. A város bedugult, ezért rövidnek bizonyult az etapidő, egy percet késtünk az első rajtunkból. Hiába siettünk, elkéstünk. Mérgemben futottunk is egy egészen jó időt Szarvaskőn. Bátor felénél, a híres Hankó féle kanyarnál, mi is ellibbentünk az útról, ám Laciékkal ellentétben mi az aszfalton maradtunk, csak leszakadt a váltótartóbak, a váltó pedig ráesett a kartervédőre. Sejtettem egyből, hogy baj van, ezért onnantól csak leevickéltünk a pályáról. A baj nem jár egyedül, ezt már régen tudjuk. A stop után, amikor félre álltunk, a motor előre billent és kilyukasztotta a hűtőt. Előjött emlékeimben, hogy gyerekkorom kedvenc sorozata, a MacGyver volt, egy elég kreatív főhőssel, és elgondolkodtam, hogy ő vajon mit csinálna? 🙂 Volt egy spaniferünk, amivel felhúztam a helyére a váltót, és felkötöttem. Volt nálunk rágógumi, így elkezdtünk veszettül rágózni, a rágóval pedig betömtük a hűtőn a lyukat. 😀 A technika tanárom erre szerintem adott volna egy ötöst.

Mi az? Feldobsz egy alátétet és leesik egy helikopter? MacGyver a háztetőn. Az mi, hogy feldobsz egy csomag rágót és leesik egy működő Peugeot 206? Bartha Nándi a háztetőn. 🙂

🙂 Körülbelül… Lementünk még egy gyorsaságit Sirokon, és beértünk a szervizparkba. A szervizben kicseréltük a hűtőt, kapott még egy rögzítő spanifert a váltó, és a legnevetségesebb megoldás az volt, hogy egy faéket tettünk be a kartervédő és a váltó közé, hogy tehermentesítsünk. A faék, a szarvaskői szakasz végéig bírta, még a videókon is látszik, ahogy kirepül a kocsiból. Azt még láttuk, hogy valaki rohan érte, valószínűleg azt hitte, hogy valami komoly ereklyét sikerül begyűjtenie, szerintem igencsak ideges lett, amikor rájött, hogy egy fadarabra startolt rá. 😀 Ezután már csak elakadásjelzővel gurultunk el a célig, ahol az 5-ös géposztály ötödik helyén intettek le minket. Ez volt az utolsó hely, de legalább szereztünk néhány pontot, és kitűnő volt most is a közös munka Rékával.

A bor megvan még, amit a célban kaptatok? Azt hittem, hogy a céldobogón egyben lenyeled, üvegestől. 🙂

🙂 Az megvan, de a pálinkánk elfogyott. 😉 Körülbelül olyan állapotban voltam a célban, hogy érdemes lett volna ott helyben becuppantani az ajándékba kapott egri bort. Öröm is volt, meg bánat is, de összességében jókedvűen tértünk haza.

Folytatás?

Ha lesz, ha lehet Vértes Rallye, akkor megyünk, de ha az elmarad, akkor is van ötletünk. A közelünkben rendeznek kisebb versenyeket, Alsózsolcán, Lyukóbányán, ha más lehetőségünk nem marad, akkor ott fogunk rajthoz állni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!