Bartha Nándi egy mezőkövesdi rallysprint futamon tesztelte a hétvégén a Peugeot 206-osát és a nap végén, egy fordulóra, a barátja és szerelője, Bányász Olivér is elkísérte. A fiúknak végül nem adta ki az utolsó kör, mert odacsapták egy fához a kocsit és sajnos az egri kórházban zárták a megmérettetést. Arról, hogy mi történt velük és hogy hogyan vannak három nappal a baleset után, valamint a folytatásról is beszélgettünk Bartha Nándorral.
Az első és legfontosabb kérdés az, hogy hogy vagytok?
Köszönjük szépen, úgy néz ki, hogy megmaradunk. Én másnap, hétfőn igazából csak feküdni bírtam, felkelnem csak nagy nehézségek árán sikerült. Elmúlt a stressz, de jött helyette a fájdalom. A becsapódáskor két csigolyámból is letört egy-egy darab, és eltört a szegycsontom. Ezekkel sok mindent nem tudnak kezdeni az orvosok, gipszelni nem igazán lehet egyiket sem. Nem is maradtam ezért bent a kórházban, vasárnap este, saját felelősségemre hazajöttem. Szerencsére a csigolyák „jó helyen” sérültek, remélhetőleg gyorsan visszaforrnak rendben, a helyükre. Ma megyek CT vizsgálatra, hamarosan több információ áll majd rendelkezésünkre az állapotukról. Bányász Olivér barátom és szerelőm tőlem egy kicsit rosszabbul járt, neki a bordai törtek el, így bent tartották, megfigyelték, de hétfőn már ő is fel tudott kelni egy kicsit az ágyból, kedden pedig hazaengedték. Lábadozunk…
Hogy történt a csattanás?
Egyszerűen sok volt. De nagyon. Hátul kopottak voltak a gumik, elöl pedig betapadtak a slick-ek és olyan erővel jöttünk ki a lassítóból, hogy azonnal eldobta a kocsink a hátulját. A pálya korábbi, lényegesen szélesebb részéhez, a kifutópályához képest viszont itt már nem volt egyáltalán bukótér, azonnal fát fogtunk, nem volt idő a korrigálásra. Olyan volt, mint hogyha kirántották volna alólunk a talajt, mintha jégen mennénk. A pályának ez a szűk része nem csak velünk babrált ki, több áldozatot is szedett a nap folyamán. Türelmesebben, megfontoltabban kellett volna ott vezetnem, de a széles rész után nem állt rá a szűk szakaszra a kezem. Oldalról kaptuk az ütést így a fejvédős ülés nagyon sokat számított, és védett. Igazából úgy érzem, hogy a biztonsági övnek ezúttal nem sok feladat jutott, de mégis jól vizsgázott. Annak ellenére, hogy csak egy edzésen voltunk a Hans-ot viseltük. Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen kis versenyen ez fog velünk történni, de bebizonyosodott, hogy az ördög soha nem alszik. Tesztelni mentünk, hogy kipróbáljuk az autónkat, hogy jó e minden?
Jó volt legalább az autó?
Hasznos volt a teszt, mert a váltókulissza szétesett a Peugeot-ban és azt ott a helyszínen meg is csináltuk. Ellenőriztük az üzemanyagrendszert, átnéztünk mindent, hogy jó e, azt tapasztaltuk, hogy jó. Akkor hajrá, menjünk még egy kört! Az utolsó kör legvégén jártunk, amikor a baj megtörtént, 20 méternél alig volt több hátra a célig, utána pedig indultunk volna haza. Adtam a fiúknak egy kis munkát. Ők nem tétováznak, neki is láttak az autó újjáépítésének. Meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok, sok mindenen múlik, de az Ózd Rallye-n szerintem már ott leszünk.
Az azért kemény lenne…
Erőteljesen bízok benne, hogy így lesz. Ezt elsősorban az állapotom, és az autó állapota fogja eldönteni. A motor, a váltó és az utastér már ki van pakolva, csütörtökön reméljük eljut a kasztni a karosszérialakatoshoz aztán kiderül, hogy sikerül e végezni a munkákkal időben. Van egy donorautóm, úgyhogy a pótalkatrészekkel nem lehet problémánk.
A verseny előtt beszélgettünk és azt mondtad, hogy Réka is vezetni fog Mezőkövesden.
Igen, ez megtörtént, volánhoz ült Mezőkövesden és elmondhatjuk, hogy ő mentette meg a csapat becsületét ugyanis a kategóriájában a második helyen ért célba, az edzőautónkkal.
Tanulság?
Az, hogy Réka a bal1-ben is ügyes. 🙂
Ez nem kérdés, de a ti eseteteknek mi a tanulsága?
Talán az, hogy soha nem szabad semmit sem félvállról venni. Gondolok itt a biztonsági eszközök használatára. Nekünk nagyon jól jött, hogy odafigyeltünk mindenre. Az övek hasznosak voltak, de csak úgy, hogy megfelelően lehúztuk. A Hans szintén tette a dolgát. Remélem, hogy a mi történetünkből mások is okulnak és a legkisebb amatőr versenyeken, vagy a teszteken is ugyanúgy használnak majd minden rendelkezésükre álló biztonsági felszerelést, mintha élesben, a Rally2 Bajnokság versenyein nyomnák a gázt.
Rallye2.hu – Salánki Gábor