Baksai LászlóBiztos előnnyel a tarsolyában nullázta le a 20. Veszprém Rallye-ját a Baksai László-Kása Ferenc páros egy kisebb műszaki malőr és egy nagyobb hiba folytán. Egy biztos: nagyon kevésen múlt a célba érkezésük és a tabella élén a helycserés támadás. Erről beszélgettünk Baksai Lacival.

Rallye2.hu: Laci! Ugorjunk egyből a végére! Mi történt veletek a záró gyorsasági szakaszon?

Baksai László: Az volt a baj, hogy nem volt információnk arról, hogy a mögöttünk rajtolókkal mi történt. Nem tudtam akkor, hogy Molnár Zsoltiék kiestek e vagy hogy hoztak e rajtunk, mert olyan későn rajtolgattunk, hogy a rajtban nem is igazán láttam, hogy áll e mögöttem valaki. Mindig futó percre értünk be. Az utolsó előtti gyorsaságin kapott egy nagy ütést az autó alja, a kartelvédőnk leszakadt és szerintem ekkor a kormányösszekötőnk is kapott egy alaposat. Valószínűleg ezért éreztem egy picike szorulást a kormányban. Így rajtoltunk el a záró szakaszon ahol egy elég lobogós rész után jött egy bal 44-es kanyar, amit az első körben harmadikban vettünk be, most a biztonságos autózás jegyében inkább húztam neki egy kettest. Ahogy elkezdtünk fordulni nagyon lazán fogtam a kormányt és már vártam, hogy az autó feneke elinduljon és én ezt lereagáljam. Ekkor jelentkezett ez a hangyányi szorulás a kormánynál ezért a számítottnál kb. egy fél méterrel arrébb fordult az autó, nem az ideális íven, ami egyből le is rakott minket az árokba. Átrepültünk az árkon és megálltunk az erdősáv szélén. No én itt hibáztam, mert egyből leadtuk a menetlevelet, pedig nem kellett volna, mert csak túlfordult a kerék. Felemeltem, belerúgtam egy nagyot és visszaállt a helyére. Tehát lement a Rallye2-es mezőny, aztán legurultunk mi is szépen lábon, beérhettünk volna a célba.

Rallye2.hu: Amíg mentél, hogy tetszett a verseny?

Baksai László: Igazából – bár egy jó helyezést és sok pontot vesztettünk – nem vagyok nagyon elkeseredve, mivel ez a verseny extrém nagy élményt adott. Bár köztudott, hogy én a murván sokkal jobban szeretek menni, mint az aszfalton, az aszfaltot nem annyira élvezem mint a murvát, ám ez most itt teljesen rendben volt. Úgy érzem, hogy ezen az egy versenyen többet fejlődtem mint az elmúlt öt évben együttvéve. Sajnálom, hogy így alakult a verseny, mert jó lett volna 201-es rajtszámmal menni a Baranya Kupán, de ezzel az eséssel még az indulásunk is veszélybe került az év következő versenyén. Molnár Zsoltiékat nagyon sajnálom, hogy kiestek, hallottam, hogy köveket raktak eléjük, elég brutális lehetett, én megmondom őszintén, hogy nekünk nem voltak kint kövek az utunkban. Nem tudtuk, hogy 1 perc 20 mp-el vezetjük az abszolútat. Ha tudtam volna még óvatosabban megyek. Sajnos hibáztam. Viszont, ami szintén óriási pozitívuma volt a versenynek az a Kása Ferivel végzett közös munkánk, ami hihetetlen jól sikerült, óriási összhangban teljesítettük a Veszprém Rallye-t!

Baksai László-Kása Ferenc 1.

Rallye2.hu: Tehát akkor nem a záró gyors megnyeréséért járó maximális pontszám miatt siettél?

Baksai László: Á dehogy is! Úgy kalkuláltam, hogy Kuncz Dezső meg fog verni minket, ez a Vigándpetend amúgy sem a Zsigulinak szólt. Az előző körben is kaptunk 10-15 mp-et, bár akkor megforogtunk, de ettől függetlenül pengeélen táncoltunk végig azon a gyorson. Úgy terveztem, hogy itt Dezsőék mögött végzek, kapok egy ponttal kevesebbet, nem érdekes, a kategóriát meg az abszolútat szinte biztosan behúzzuk, ezért nem is igazán forszíroztuk az utolsó gyors megnyerését.

Rallye2.hu: Hát ezek alapvetően nem jó hírek. Hogyan tovább akkor?

Baksai László: A Budapest Rallye-n biztosan megyünk, oda már összeállt minden, de a Baranya Kupa az, mint mondtam erősen kérdőjelessé vált. Nincs még rá támogatónk sajnos, de szívesen látjuk, akik beszállnának egy kis segítséggel ebbe a buliba. A károkat is most mérjük fel, így első ránézésre az autó alja mondhatni, hogy majdcsak megsemmisült. Nem tudom… Nehéz most ezt megmondani.

Rallye2.hu: Köszönjük a beszélgetést és szurkolunk, hogy ott lehessetek Komlón.

 Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!