Baksai Laci óriási harcban állt 2019-ben a Ladájával, Klotyesszal, aki év közben négy versenyen is szenzációs eredménnyel abszolválta a versenytávot, de háromszor, és a Mikulás Rallye-n bedobta a törölközőt, így esetükben, a Szilveszter Rallye arról is döntött, hogy ki lesz az úr a háznál. Nem kis erőfeszítésébe került a pilótának, de Hajdu Niki segítségével behúzta a házon belüli csata sikerét, bár az autó ezúttal is mindent megtett a saját győzelme érdekében. A Szilveszter Rallye-ról Baksai Lászlóval és Hajdu Nikivel beszélgettünk.

 

Lecserélted Erdei Zolit, Nikivel először ültetek egy autóban. Milyen volt a Mikulás Rallye? Teszteltetek előtte?

Dehogy teszteltünk, nem volt rá sajnos sem időnk, sem lehetőségünk. Pedig hasznos lett volna.

Abban a tekintetben egész biztosan, hogy minden bizonnyal előjött volna az a technikai probléma, ami majdnem lezárta a futamot az első nap végén.

Egy métert sem mentünk együtt korábban Nikivel, ennek ellenére hamar megtaláltuk a közös nevezőt a kocsiban. Ügyesen diktálta az itinert és igazán jó fej volt az egész versenyen, ráadásul nagyon jól érezte magát az autóban. Régen szeretett volna már rajthoz állni egy Szilveszter Rallye-n. Köszönöm, hogy beült mellém, és a férjének Tominak is pacsi, amiért elengedte. Az első gyorsaságink remekül sikerült, de én ekkor már kezdtem tartani a folytatástól, mert a korábbi tapasztalataim azt mutatják, hogy ha egy verseny jól kezdődik, akkor a következő gyorsaságin tuti, hogy valamilyen gebasz van. Ez valahol így van megírva, sajnos most sem lett másképp. Lehet már bevonzottam a bajt. Tudjuk, hogy az eredeti Lada híd már régen kevés a mai Zsigulikba, úgy voltunk vele, hogy megyünk, ameddig bírja. Nem kellett sokáig várni, a második szakasz vége előtt kb. egy kilométerrel lefogazott a diffi. Onnantól egyesben elgurultunk a célig, másfél percet vesztettünk, de legalább eljutottunk a szervizig. Higanynak nagy köszönettel tartozunk, mert szó szerint az ünnepi asztal mellől állt fel, hogy eljöjjön a Hungaroringre, nekünk segíteni. A PSZA csapata visszarakta a helyére a differenciálművet a javítás után, mi pedig megpróbáltunk felzárkózni, ami szerintem egészen jól sikerült. Egy megforgást leszámítva semmilyen kalandunk nem volt, sőt egy kivételével minden gyorsaságin jól szerepeltünk. A végén annak ellenére, hogy hátul valami elszabadult és nagyban megnehezítette az autónk úton tartását 0,2 másodperccel maradtunk le a kategóriában, a dobogóról. Úgy érzem, hogy a legjobbak lehettünk volna a Ladások mezőnyében, ha nincs… a ha. 🙂

Kezdődik a felkészülés 2020-ra?

Sokat kellene foglalkoznunk a kocsival, Klotyeszre nagyon ráférne a gondoskodás, és egy raklapnyi hegesztőpálca. Most van az a hét, amikor átértékeljük a helyzetünket és eldöntjük, hogy milyen irányba induljunk. A Lada biztosan marad. A jó hír, hogy magukra a versenyekre nagyjából összeállt a büdzsénk, de az autónk siralmasnál csak kicsit rosszabb állapota nagyban beárnyékolja az örömünket. Van még a kocsinkon hely matricáknak, akár egy kasztnisműhely levonóját is szívesen fölragasztanánk rá. 🙂 😉

Nézzük akkor, hogy milyen volt a Szilveszter Rallye a jobb1-ből! Niki ! Hogyan kerültél Laci mellé?

Régi vágyam volt már, hogy rajthoz álljak és navigáljak a Szilveszter Rallye-n, de eddig még nem jött össze. Ezen elképzelésemet elmeséltem több pilótának is. Olyanoknak, akiknek most készült el a versenyautója, vagy tudtam, hogy nincs navigátora az év utolsó versenyére. Deli Lacin keresztül jutottam el Baksai Lacihoz, tőle tudtam meg, hogy Erdei Zoli nem ér rá a verseny időpontjában. Felvettük a kapcsolatot Baksai Lacival, így indult a közös munkánk.

Nem csalódtál? Törölhettél egy tételt a bakancslistádról.

Dehogy csalódtam. 🙂 Minden kilométer élmény volt a számomra. Egyetlen technikai problémát leszámítva szinte tökéletes versenyt futottunk, aminek az összes pillanata rettentően izgalmas volt. A műszaki hiba mindig benne van a pakliban, tudjuk, hogy egy Ladával szinte minden méter ajándék. 🙂 Kizárólag a bent maradt időt sajnáltam. Nem volt annyira kemény és megterhelő a feladat a mogyoródi pályákon navigálni, mint amikor élesben hajtunk egy Eger, vagy egy Miskolc Rallye-n. A korábban látott belsőkamerás felvételek után viszont meglepődtem, mert sokkal egyszerűbbnek képzeltem el mind a két gyorsasági szakaszt. Az autóban jó volt a hangulat, megvolt a pilótámmal az összhang, egy igazán jó versenyzőt és embert ismertem meg Laci személyében. Profi, aki ügyesen bánik az autóval, pontosan tudja, hogy mikor mit kell tennie. Óriási élménnyel gazdagodtam. Köszönöm szépen mindenkinek. 🙂

Hogyan tovább? Lacival lesz e folytatás? A saját autótok hogyan áll?

Lacival egyelőre nem tervezünk újabb versenyt. Tuti, hogy fogunk a saját, új Ladánkkal menni, csak az a kérdés, hogy hol és mikor? Egyelőre fel van bakolva az autó, és gyakorlatilag semmi sincs benne. Szilveszter éjjelén vívtam a férjemmel egy kis szócsatát abba az ügyben, hogy miként folytassuk a pályafutásunkat. Tamás szeretne az ORC-ben rajthoz állni, de valaki mással, én pedig ragaszkodok a helyemhez, nem akarom átadni a jobb1-et. (Tomi! Engedd el! 🙂 😉 a szerk.) Mondtam neki, hogy legfeljebb akkor indulhat el az eltervezett új felállásban, ha én is beülhetek más mellé az elkövetkező időkben. Én így képzelem el a folytatást, aztán majd meglátjuk, hogy milyen megállapodást sikerül tető alá hoznunk itthon, a bajnokság kezdetéig.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!