Baksai Lacit és Erdei Zolit ezúttal is megbízhatóan célba vitte a 2011-es Rallye2 Bajnokság A/6-os bajnok Ladája, bár ezúttal nem tudtak kupát szerezni a srácok, de első fehérvári verseny ide, gyenge motor oda, most sem jártak messze a serleget érő pozíciótól a srácok. Ezúttal a is a 2WD kupában. Laci és Zoli már gőzerővel készül a veszprémi futamra, ami nagy kedvencük, és ha minden összeáll július elejére, akkor talán már kisebb álmaik is lehetnek a soron következő fordulóban. Baksai Lászlóval beszélgettünk. 

Felteszem a kérdést, de majdnem felesleges, mert tudom a választ. Hogyan készültél Székesfehérvárra?

Pihentünk a családdal, a Balatonnál. 🙂 De fejben amúgy nagy izgalommal, mert én 22 éve versenyzek, ám soha nem mentem még a Székesfehérvár Rallye-n. Elképzelésem nem volt arról, hogy mi vár majd ránk a pályákon. A kocsink felkészítésével nekünk nem sok dolgunk volt, mert a PSZA Motorsport csapata hibátlan, felkészített állapotban szállított oda nekünk a verseny helyszínére. Szombathely után amúgy sem sok dolguk volt vele, mert átnézték, a Ladánkat, le kellett mosni, felpattintottak rá négy slick gumit, a többi pedig teljesen rendben volt. A versenyen egy pisszenése nem volt a kocsinak, köszönjük a csapat hibátlan munkáját.

Milyen volt első nekifutásra a Fehérvár?

Eszméletlen nagy meglepetés volt számomra ez a verseny, szuperjó pályákon versenyeztünk, bánom, hogy korábban nem látogattam el egyszer sem a Székesfehérvár Rallye-ra. Ezen kívül két dolgot sajnáltunk mindösszesen. Az egyik az volt, hogy az első gyorsaságin egyszer túlcsúszásunk, a másik pedig az, hogy az utolsó gyorsaságit egy sajnálatos baleset miatt törölni kellett. A kettővel előttünk rajtoló Vitek Viktorék az egyik szakaszon kicsúsztak a Citroen C2R2-jükkel és pont akkor tudták őket visszarakni az útra, amikor mi odaértünk, így megállítottak minket. El akartak engedni Viktorék minket, lehúzódtak, de melléjük gurultunk és mutattuk, hogy menjenek, mert a 200 lóerő körüli kocsijukkal úgysem kell egy kilométer, hogy utolérjenek, aztán pedig nekünk kell elengedni őket. A Kincsesbányán vétett hibánkkal és ezzel az elengedős sztorival bőven többet vesztettünk, mint 8 másodperc.

Ennyivel csúsztunk le a 2WD kupában, a harmadik helyéről. De nem szomorkodtunk, mert a 95 lóerős motorral felvértezett Ladánkkal nem lehettek vérmes reményeink a rajtot megelőzően. Összességében kitűnő versenyen vagyunk túl, Zolival remek volt köztünk az összhang, azt gondolom, hogy most már 100%-osan ismerjük egymás reakcióit, mozdulatait. Hálás vagyok neki a teljesítményéért és azért, hogy kölcsön adja nekem az autóját, és így versenyezhetünk a miskolci perecelésünk után is. Kupát ezúttal nem kaptunk, de jól éreztük magunkat, jó versenyhétvégét zártunk.

A legnagyobb kedvenced, a Veszprém Rallye következik a versenynaptárban. Ott lesztek?

Igen, gőzerővel készülünk rá. Szereztünk egy erősebb motort, ami már ott van a szakembernél, aki évekkel ezelőtt elkészítette. Ellenőrizni, és cserélni kell néhány dolgot benne, ha elkészül, – ezen múlik most minden – akkor igyekszünk beszerelni a kocsiba július elejére. Ha ez sikerül, akkor pici álmaink talán már lehetnek, mert jelenleg nagyon távol vagyunk mindentől, kisebbfajta csodaként éltük meg a szombathelyi 2WD kupa győzelmünket. A 95 paripa ereje murván is csak extrém körülmények között lehet elég bármire is, aszfalton pedig sansztalan vele az élmezőnyt megközelíteni. Azt azonban hozzáteszem, hogy akármennyire gyengécske a jelenlegi motorunk, legalább akkora csoda, mint a szombathelyi 2WD kupa sikerünk, hiszen 11 éve készült és azóta szinte semmilyen revíziót nem végeztek rajta, csak olajcseréket kapott. De megbízhatóan megy! Ez a hihetetlennel határos. Veszprémet imádjuk, szeretjük, a világ összes kincséért sem hagynánk ki. Reméljük, hogy készen lesz az új erőforrás, de ha nem, akkor sem keseredünk el, a lényeg, hogy ott lehessünk és csapathassunk a szenzációs, Balaton parti gyorsaságikon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!