Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

80-39=0,8

Nem volt hiány izgalmakból, látványos jelenetekből és nagy csattanásokból sem a Rally2 Bajnokság idei második futamán, az Eger Rallye-n. Bemutatkozott a Just4Fun kategória, és új győztest avattak a célban Fekete Gyula és Szegedi Máté személyében, akik a 80 autót felvonultató Rally2-es mezőnyben, 40 célba érkezőt megelőzve, az abszolút bajnokok előtt mindössze 0,8 másodperces előnnyel zárták a futamot.

Tempós, legendás, sokak által ismert és kedvelt gyorsasági szakaszokkal készültek a rendezők az idei Eger Rallye-ra, ami meg is hozta a versenyzők kedvét, hiszen az „éles” mezőnybe 59, a vidámságról, a nézők szórakoztatásáról, az önfeledt csapatásról és a versenykörülmények között történő tesztelésről szóló Just4Fun kategóriába 21 páros nevezett, illetve a Rally3 Bajnokságba is érkezett 41 jelentkezés. Az átvételek után szombaton, kora este vette kezdetét a futam, az Egerszalók-Eger szakasszal, amin igazán technikás kanyar keresve sem akadt, a sima jobb-sima bal, maximum 1-es kanyarok kombinációt csak egy-egy lassító törte meg, itt-ott, egyeseknek kissé „váratlanul”. A cél előtti utolsó ívbe többeknek is beletört a bicskája, – a Rally2-ben és a Rally3-ban egyaránt – a nagy mentéseken túl, végsebesség környéki, óriási, nem kicsit szerencsés megforgások történtek. Fábián Donát például úgy fogalmazott a cél után, hogy hatodikban nyomtak egy jókora driftet. Többen viszont már ekkor bajba kerültek, műszaki hiba nehezítette a dolgukat, még a nyitó szakasz befejezéséhez is szerencse kellett nekik. Ruszó Krisztiánék VFTS-ében a motor 500 métert bírt ki, pedig a verseny előtt csaknem 2 órán át vallatták, ami hibát észleltek, azt kijavították. Tamás Gergelyék Renault Twingo-ja is dadogott nem sokkal a rajt után, nem bírta sokáig. Az Eger Rallye híres arról, hogy leginkább a motorerőről szól, ez idén is beigazolódott, sok erőforrást hazavágott a felsoroltakon kívül is. Bartha Nándorék Peugeot-ja először csak kicsit füstölt, majd a bátori pályát szinte betakarta a füstje, a motor gyakorlatilag felrobbant a 206-osban. Endrődi Lászlóék szintén a motor hibája miatt kényszerültek kiállni. Riskó Daniék Toyota-jában a váltóház lyukadt ki, elment a 3. fokozat is. Kállai Tamásék Ladájában egy lassító után elkezdett füstölni a kábelköteg, el is égett egy része, de szerencsére nem kapott lángra a kocsijuk. Goller Ákoséknak még tetszett az első gyorsasági, tartottak tőle, hogy kevés lesz a végsebességük másnap, bátorsággal akarták kompenzálni a hiányosságot. Erre végül nem kerülhetett sor, mert a szombati első, Bátor felé tartó etapjukon kétszer is megszorult a fékjük, nem jutottak el a gyorsaságira sem. Geiger Mátééknak szombaton reggel nem indult be az autója, az időellenőrző állomásról időben kitolták L(I)ZA-t, majd bebikázták, de ezért a külső segítségért – amiért a versenyzőtársak egyébként nem emeltek szót – bajba kerültek. A negyedik szakasz után jött a hír, hogy a szabály az szabály, a verseny végén mindenképpen kizárják őket, ezért inkább önként kiálltak. A Rally2-ben két nagyobb bukás borzolta napközben a kedélyeket. Az egyiket Németh Péterék a Pétervásárai elágazás közelében mutatták be, fák közé estek a BMW-jükkel, a navigátor Jung Áron fejsérülést szenvedett, de az érte küldött mentőből saját lábán, egy megnyugtatásként elkészített mosolygós fotó után szállt át abba mentőautóba, ami egy kivizsgálásra elvitte. A Just4Fun-os versenyzők etapban teljesítették a 2. szakaszukat. A mókázó versenyzőpárosok egyébként az etapon is igyekeztek amennyire lehet kiszolgálni a nézőket, mindegyikük megtett mindent a jókedvért és a látványért, de Takács Tamásékat és Olajos Péteréket még közülük is ki lehet emelni, ők tényleg egy métert sem mentek egyenesen az aszfalton, megállás nélkül riszálták a Ladájukat. A Rally2-ben mutatták be a nagyközönségnek Magyarországon a vadonatúj Hyundai i20 R5-ösüket Kovács Antalék, és a kategória, valamint a Rally2 Bajnokság legvégén is egy roppant izgalmas versenyautó, indult a 280-as rajtszámmal. Itthon egyedülálló versenygépről, Gyuriczky Zsolt Citroen C2 Super1600-asáról van szó, de a tesztfutamnak indult verseny rossz véget ért számukra, mert a bátori elágazásnál végsebességről nem sokat lassulva – valószínűleg fékhiba miatt – Gyarmati Arielék 2013-as balesetét szinte egy az egyben lemásolva csapódtak be nyílegyenesen a domboldalba. Mentő hozzájuk is érkezett, a navigátor, Böröczi Levente a derekát fájlalta. A váratlan események ellenére is percre pontosan lebonyolított Eger Rallye-n, a Rally2 Bajnokságban új futamgyőztest avattak, Fekete Gyuláéknak köszönhetően, akik a verseny legutolsó szakaszán álltak az élre, Ifj. Fogarasi Attiláékat sikerült megelőzniük a Power Stage-en, Sirokon. 69,95 kilométer és a hét szakasz után mindössze 0,8 másodperccel megnyerték a futamot, Ifj. Fogarasiéknak a második hely jutott. Idén ez a második ezüstérmük, ahogy hozzájuk hasonlóan Zsebe Gáborék is megismételték az Orfű Rallye-n elért abszolút harmadik helyüket. A negyedik pozíciót Strider Zoltánék, míg az ötödiket az Orfű Rallye győztesei, Spindler Jenőék szerezték meg.

A géposztályokban is tarolt természetesen az első három páros. Az 6-os géposztályban Fekete Gyuláék mögött Strider Zoltánék és Spindler Jenőék értek be a célba. Az 5-ösben Ifj. Fogarasiékon kívül csak Bencs Zoltánék teljesítették a versenytávot. A P12-ben Zsebééket Fábián Donáték és Bakai Lászlóék követték. A Lada Kupában Fábiánék és Baksaiék mögött Jobbágy Péterék zárták a futamot. A P13-ban Bukulya Istvánék, Pirígyeni Péterék, és Kóródi Koppányék állhattak dobogóra. A P14-ben is két páros látta meg a célvonalat, Kovács Gergőék és Ollé Tamásék jutottak el a Hotel Allure parkolójáig. Az Egerben bemutatkozó BMW Kupában ugyanez a sorrend alakult ki. A 2WD Kupa aranyérmét Péter Pálék nyakába akasztották, az ezüstöt a Rónavölgyi Endréékébe, a bronz pedig Molnár Ferencékhez került. A 80 rajthoz állt versenyautó közül 41 találkozott végül a kockás zászlóval, 39-en idő előtt indultak haza

A folytatásra ezúttal sokat, kereken két hónapot kell most várni, hiszen a Rally2 Bajnokság majd csak július 2-3-án folytatódik a Kazincbarcika Rallye-val, de utána nem sok idő lesz a pihenésre, mivel három héttel később már a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n, az év egyetlen murvás versenyén kell helytállnia a Rally1 mellett, a Rally2 Bajnokság mezőnyének is.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük