Régi „bútordarabnak” számít a Rally2-ben Fróna Jani, de tavaly mégsem vett részt egyetlen Rally2-es futamon sem. Utána jártunk, hogy hová tűnt és egyúttal megkérdeztük tőle azt is, hogy mit tervez az idei évnek arra a szakára, amikor majd autóversenyezni is lehet. Fróna Jánossal beszélgettünk.

2019-ig gyakorlatilag leltári darabként számoltunk veled a Rally2 Bajnokságban, de tavaly nem láthattunk a pályákon. Pontosan mióta versenyzel a Rally2-ben? Tudtommal több, mint húsz éve.

Annyira régen azért még nem, de tényleg nem sok híja van a két évtizednek. 2001-ben kezdődött el a pályafutásom, egy Trabanttal, a Rali túra bajnokságban szerepeltem. 2003-ban álltam először rajthoz a Rallye2-ben, a Suzuki kupában.

2018 végéig töretlen volt a lendület, szinte az összes futamon részt vettél, amit a Rally2-es versenynaptárba bekerült. 2019-re is voltak tervek, hiszen 2018 legvégén elmondtad, hogy „felrobbantottad” a Hondádat, óriási munkába kezdtél. Új karosszéria épült, de a nagy tervekből csupán egy jó nagy szünet kerekedett. Mi történt?

A 2018-as esztendőt a Szilveszter Rallye-val zártam le, ahol a Hondám motorja teljesen tönkrement, arról valóban elmondhattuk, hogy felrobbant. Ekkor döntöttem el, hogy az új motor megépítésén túl eljött egy az ideje a teljes ráncfelvarrásnak is, hiszen a kezdetektől fogva ez az egy karosszériám volt, soha nem cseréltem, ez pedig megjárta már a hadak útját az évek során. Legalább kétszer. Neki is láttam a munkáknak, de rajtam kívül álló okok miatt nem sikerült befejeznem a 2019-es bajnokság rajtjára.

Egy métert sem mentél tavaly?

A szponzoraim felé a történtektől függetlenül teljesítési kötelezettségem volt, a bajban Bartha Nándi barátomra támaszkodtam. Ő adta kölcsön a Peugeot 206-osát, amivel a mezőkövesdi repülőtéren, valamint egy itthoni, borsodi Rally3-as versenyen is rajthoz állhattam. Ezúton is köszönöm Nándinak a segítségét!

Hogy áll most a Hondád?

2019 őszéig nem volt rá igazából időm, gyakorlatilag kosárban nyaralt az autó, csak szeptemberben láttam neki az összeszerelésnek. A kasztni patika állapotú lett, kívül-belül friss fényezést kapott, új a motor, és ezeken túl is rengeteg munka volt vele. Jól állok, ám az Eger Rallye-ra nem lett volna kész a Honda. Még nincs bent a váltó, a szélvédőt is be kell ragasztani, lesz még vele teendőm, mondjuk idő is van most rá.

Azt mondtad, hogy Egerre nem lett volna kész, ebből azt gondolom, hogy tervek vannak, idén már a Hondával szeretnél valahol rajthoz állni.

Pontosan így van. Leszerveztem, hogy Miskolcon gépkönyvezzük, illetve műszakiztatjuk az autót. Május végén, a Salgó Rallye-n szeretnék vele először indulni. Jó lenne továbbra is a Rally2-ben versenyezni.

Remélem, hogy ezek a tervek nem kútba esett ötletek…

Tudom, hogy nem túl rózsás a helyzet a világban mostanában, mi is csak bizakodni tudunk abban, hogy mindenre az eredetileg tervezett helyen és időben kerül sor. Navigátorom nincs még jelenleg, úgyhogy készülök B és C tervvel is. A kialakult körülmények hatására azt mondta a vezetőség, hogy idén nem kötelező a Rally2 Bajnokság futamain indulni, bár én ezt szeretném. Mehetünk a Rally3-ban, vagy amatőr versenyeken is, de akár még a rallycross is számításba jöhet, mint alternatíva.

Ezt természetesen csakis egy másik autóval tudom elképzelni, mert a frissen rendbe rakott Hondámat semmiképpen sem akarom összetörni az olykor igencsak parázs hangulatú, és a lökdösődésektől sem mentes rallycross futamokon. Tervek tehát vannak, innentől kezdve pedig nem lehet kérdés, hogy amilyen hamar csak lehet újra a Hondám volánja mögé fogok ülni, hogy visszakerüljek a Rally2 Bajnokság leltárába.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!