Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_007A P12 géposztály és a Lada Kupa bajnokaként várja az évadzáró Mecsek Rallye-t Csépe Gabi és Tóth Szabi, akik lehet, hogy ezúttal csodás eredményeiknek és azok bombabiztosságának köszönhetően a Rallye2 helyett az ORB mezőnyében próbálnak szerencsét. Gabiék Kassán nem csak a kategóriájukban tudták elhódítani a legnagyobb kupát, hanem az abszolútat is megnyerték, ezért akárhol is indulnak Pécsett, biztos, hogy jó kedvvel és felszabadultan autózhatnak majd az év utolsó versenyén. Csépe Gabit kérdeztük.

Rallye2.hu: Még nem beszéltem veled a Baranya Kupáról. Hogy sikerült felkészülésetek a versenyre?

Csépe Gábor: Hú de régen volt, nem könnyű már visszaemlékezni. Azt tudom kapásból, hogy elkéstünk a végén Komlóról, mert részt szerettünk volna venni a Pirelli teszten, de nem értünk oda időben, talán kettő vagy három órát is késtünk a tesztről. De nagyon segítőkészek voltak a pirellisek, így még autózhattunk egy kicsit a tesztjük keretein belül. Ez arra jó volt, hogy belerázódjunk a versenyzésbe, de a beállításaink egyáltalán nem sikerültek jól.

Rallye2.hu: Hét gyorsasági és egy prológ várt rátok Komlón és környékén. Miként emlékszel ezekre vissza?

Csépe Gábor: A prológról túl sokat nem tudnék mondani. Csúszkáltunk egy jót, tetszett, alapvetően szeretem a prológokat, mert így legalább bele lehet ülni egy kicsit az autóba a gyorsasági szakaszok előtt és van esélyünk elkapni a ritmust, főleg olyankor, ha nincs teszt a verseny előtt. És az ugyebár legtöbbször nincs. A gyorsaságikon elég jól tudtunk menni, öt gyorsasági szakaszt megnyertünk a kategóriában és nekünk csupán egyetlen etapunk volt, az is Árpádtetőn. A második körben, amikor kimentünk a szervizből elment a töltésünk, aztán a gyorsaságikon folyamatosan csökkent az autó teljesítménye. A harmadik szakaszon mi még versenytempóban autózhattunk, ekkor semmi különösebb időveszteségünk nem volt, de a negyedik gyorsaságin tök utolsók lettünk, éppen csak át tudtunk rajta gurulni. Nem kis nehézségek árán visszajutottunk a szervizbe, ahol kaptunk egy generátort kölcsön és ezzel folytathattuk a versenyt. Eztán már az összes gyorsot megnyertük, elkezdtük a felzárkózást, tudtuk, hogy Bodogán Feriék autója sem volt 100%-os, ezért nagyon siettünk és sokat tudtunk nekik adni gyorsaságinként. Nekünk rettenetesen hiányzott a hatodik gyorsasági, ami etap lett, ha az meg van tartva lehet másképpen alakul a végeredmény is. 12.3 másodperccel maradtunk le a dobogó legfelső fokáról.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_328

Rallye2.hu: Kategória második és abszolút negyedik helyen értetek célba. Elégedettek voltatok a verseny végén, vagy nagyon bántott titeket, hogy a generátor miatt lecsúsztatok az aranyéremről?

Csépe Gábor: Nem voltunk maximálisan boldogok a célban. Győzelemért hajtottunk, hiszen mi kihagytuk a murvás versenyeket és emiatt mindenképpen a maximális pontszámot szerettük volna begyűjteni. Azzal, hogy Vizelli Karcsiék kiestek átugrottuk őket a bajnokságban, de én úgy számolgattam a verseny előtt, hogy ha Komlón megnyerjük a versenyt, begyűjtjük mind a 13 pontot, Karcsiéknak a dobogó második fokát és záró szakaszon is a második helyet szántam, akkor még hatalmas csaták várnak ránk. Ha így lett volna, akkor csak két pontot tudtunk volna visszavenni tőlük Komlón és eszerint úgy érkeztünk volna Kassára, hogy 5 ponttal vezetik a kategóriát. Ezért Kassán és Pécsen is szükségünk lett volna minden pontra, nyerni kellett volna mindkét versenyt.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_204

Rallye2.hu: Kassán ez meg is történt. De nem csak a P12-ben, hanem abszolútban is. Ezen kívül a Lada Kupában és az abszolútban is biztossá vált az év végi helyetek és ugye tiétek lett a bajnoki cím is. Gondolom nem bántad, hogy felborult az előzetes számításod. Milyen volt az idei év egyetlen külföldi versenye a számotokra?

Csépe Gábor: Nekem nagyon tetszett a Kassa Rallye, abszolút jó volt minden. Volt a 24.5 kilométeres hosszúságú szakasz az Opina, amit kifejezetten kedveltem, mivel én szeretem az ilyen hosszú gyorsokat. Furcsa volt és többeknek nem tetszett, hogy csak 40 km/órával lehetett rajta tréningezni, de mit csináljunk, ha egyszer ez az előírás? A versenyek egyre kiélezettebbek, és nekünk is egyre több helyzetünk van, amikor éppen csak, hogy rajta maradunk az úton, de ez ennek a sportnak a szépsége. Ettől rallye a rallye. A kockáztatások ellenére, gyönyörű eredmény született. A futóművünket a sikerült tovább hangolnunk, csak éppen a rossz irányba. Ez olyan „jól” sikerült, hogy kétszer is úgy elpattant az útról az autó hátulja, hogy fogalmam sincs arról, hogy mi tartotta az úton. Talán egy jó tündér ült rá a csomagtartó fedelére és az ő súlya adott nekünk újra stabilitást. J Kalandos volt, de nagyon sikeres. Megvolt a maximum pontszám és ennek nagyon örültünk a verseny végén, hiszen mindezek fejében még a Lada Kupa és a P12 géposztály idei bajnoki címét is sikerült bezsebelnünk.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0015

Rallye2.hu: Egy verseny maradt az évből, a Mecsek Rallye, igazából minden eldőlt, ami nektek fontos. Mik a tervek az évadzáró versenyre?

Csépe Gábor: Mindenképpen megyünk a Mecsek Rallye-ra, csak az a kérdés, hogy hol induljunk. A Pirelli kupa miatt még gondolkodok rajta, hogy ezúttal is a Rallye2-ben állunk rajthoz, de ha ezúttal is úgy lesz, mint legutóbb, hogy két napon kell versenyezni, annak nem fogok örülni. Nem szeretem, ha egy gyorsaságin, csak egyszer megyünk. Ha most is így lesz, akkor könnyen megeshet, hogy az ORB mezőnyébe fogjuk leadni a nevezésünket, hiszen már az abszolútban és a Lada Kupában sem lehet már változás, nem tudunk sem előre lépni és megelőzni sem tudnak minket. Egyedül a Pirelli kupában léphetnénk csak előre, de majd meglátjuk, hogy mit hoz a kiírás. Az biztos egyelőre, hogy ott leszünk Pécsett és egy jó hangulatú autózással szeretnénk megköszönni a családunk, szervizcsapatunk, szponzoraink és minden szurkolónk egész éves munkáját, támogatását, bizalmát és bíztatását!

Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!