Foczkó Ákos és Kiss Balázs, azaz Vadmagyar számára rosszul indult az Eger Rallye, egy defekt miatt gyakorlatilag az egész versenyük kútba esett, pedig a részeredmények alapján ott lehettek volna nemcsak a P12-es géposztály, hanem az abszolút értékelés elejében is. Ha nem is túl vidáman és első ránézésre nem a legjobb eredménnyel, de célba értek Ákosék, ám az elszenvedett fiaskóért Miskolcon mindenképpen revansot akarnak venni a borsodi legények. Foczkó Ákos beszélgettünk az Eger Rallye-ról.


A tavalyi, év végi, Nyíregyháza Rallye-n még MARB-os versenyzőként vettetek részt, igazából az Eger Rallye-n tértetek vissza a Rallye2 Bajnokság mezőnyébe. Mit vártatok az Eger Rallye-tól?

A Nyíregyháza Rallye-n azért álltunk rajthoz, hogy felmérjük az erőviszonyokat, és teszteljük magunkat, valamint az autónkat, hogy hová lennénk jók 2019-ben, a Rallye2 Bajnokság mezőnyében. Jól sikerült az őszi futam, az előjelek biztatók voltak, mégsem készültünk úgy Eger előtt, hogy győzni akarunk a versenyen. De természetesen törekedni akartunk a jó szereplésre. Úgy terveztük, hogy az abszolút értékelés első öt pozíciója közül megpróbálunk egyet elcsípni, a kategóriában pedig a dobogó volt a cél. Amikor megláttuk a nevezési listát ez már nem tűnt annyira egyszerű vállalkozásnak, mivel rajtunk kívül további 27 versenyzőpáros jelezte részvételi szándékát a P12-es géposztály egri megmérettetésén. Innentől kezdve úgy voltunk vele, hogy ha Egerből – és úgy leszünk vele év közben máshol is – kupakkal sikerül hazatérnünk és a bajnokság végén is megillet majd minket legalább egy, akkor már nagyon boldogok leszünk. Igyekszünk, kihozzuk magunkból és az autóból is a maximumot, aztán kíváncsian várjuk, hogy ez mire lesz elég.

Hogy láttad? Mire voltatok elegek Egerben? Elég kétszínűre sikerült a futamotok.

Egy defektet leszámítva az elképzeléseink reálisak voltak a rajt előtt, és alapvetően a teljesítményükkel is elégedettek lehettünk. Ám az élet a Mátrában keresztbe tett nekünk. A gyorsaságunk rendben volt, a szerencsénk viszont hamar elhagyott. Szombaton reggel, Egerbaktán, a pálya elején kaptunk egy defektet, amit még bent, a gyorsasági szakaszon ki kellett cserélnünk, nem tudtunk vele eljutni a célig. Az autónk egyszerűen irányíthatatlan volt, nem láttunk más megoldást. Ez természetesen rengeteg időbe került és alaposan visszavetett minket a táblázaton.

De nem csüggedünk emiatt, majd Miskolcon újra nekiveselkedünk és megpróbáljuk kiköszörülni az csorbát. Ehhez a biztató egri részeredményeink adnak majd erőt. Azok teljesen rendben voltak, nincs szégyenkezni valónk miattuk, de a defekt okozta hátrányunkat lehetetlen volt ledolgozni. Elégedettek nem voltunk a célban, de szomorúak sem, mert a defektet leszámítva az autónk és a csapatunk is hibátlanul működött.

A Miskolc Rallye a hazai versenyetek lesz. Népszerűek vagytok a környéken, rengeteg szurkolótok van, ők biztosan ott fognak csápolni az utak mentén. Hogyan készültök erre a számotokra nagyon fontos megmérettetésre?

Izgatottan. 🙂 A pályák kivétel nélkül ismerősek lesznek, mindegyiken mentünk már. Ahogy mondtad, a Miskolc Rallye a hazai versenyünk, óriási jelentősége van a számunkra, éppen ezért nagyon készülünk rá, kiemelt helye van a bajnokságban. A gyorsasági szakaszok közül nem igazán tudnék választani, ha azt kérdeznék tőlem, hogy melyik a kedvencem? Végszükség esetén talán a Bükkszentlászló-Bükkszentkeresztre adnám a szavazatomat, de a többi is igen közel áll a szívemhez. A Bükkben szeretnénk visszavágni a sorsnak, az Egerben a történtek miatt, jó lenne, ha itthon néhányat visszaszerezhetnék az évadnyitó futamon elhullajtott pontjaink közül.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!