Nem volt kalandmentes a Baranya Kupa Vizelli Karcsi és Nagy Peti számára, mert egyszer a váltó akart megmakkanni a VFTS-ben, egyszer pedig egy Citroen „jött szembe” velük egy árokban. Ám végül minden gondot megúsztak a fiúk és nem csak a komlói versenyt nyerték meg Kareszék, hanem a P12-es géposztály éves küzdelmét is. Ezután nyugodtan készülődhetnek az újabb Skodás versenyre, a Budapest Rallye-ra, amire akár az új jakuzzijában 🙂 ülve is összerakhatja a taktikáját Vizelli Károly.

A Veszprém Rallye-n skodáztatok, nem titkolt vágyatok, hogy a Budapest Rallye-n is az R5-ös autóval szeretnétek részt venni, de a Rallye2-ben is fontos volt ott lennetek. A P12-ben ti vezettétek – már a Baranya Kupa előtt is – a bajnokságot, amit Komlón meg is nyerhettetek volna. Mi volt a tervetek a rajt előtt?

A másfélszeres szorzó miatt nem hagyhattuk ki a Baranya Kupát, a lehető legtöbb pont begyűjtése volt a célunk, ez utólag elmondható, hogy tökéletesen sikerült. A felkészülés során, semmit sem csináltunk másképpen, mint eddig, hiába várt ránk Komlón 116 kilométernyi gyorsasági szakasz. Jó volt, hogy nem a nulláról kezdtük meg a felkészülést, mivel a Veszprém Rallye-ra fel volt készítve az autónk, amit sem ott, sem azóta nem használtunk. Arra külön odafigyeltünk, hogy legyen nálunk hideg törölköző és folyadék a hőség miatt. Felírtuk a pályákat, leellenőriztük az itinert, próbáltunk pihenni, amennyit a kánikula engedett és vártuk a pénteki rajtot.

Az első napi versenyzés elég jól sikerült nektek.

Mondhatni. 🙂 A P12-ben mindkét gyorsaságit és a prológot is megnyertük, sőt, a második szakaszon, esti szürkületben, sötétben, abszolút időt tudtunk elérni, 0,4 másodperccel megnyertük a kettes gyorsot. Ezzel, 0,1 másodpercnyi „előnnyel” az összetett értékelés élére álltunk, innen vártuk a szombati folytatást. A versenyek első gyorsaságija olyan belerázódósra szokott sikerülni, de ez most remek volt. Én alapvetően imádom a prológokat. De ezúttal ez volt az egyetlen dolog, ami nem tetszett az egész versenyen. Kár, hogy nem tehettünk fel valamilyen látványos autózásra lehetőséget adó gumit a rajt előtt. Sokan azért látogattak ki a prológra, hogy keresztbe faroló Ladákat láthassanak, hát a slickkekel ezt nem tudtuk megcsinálni, képtelenség volt kiszolgálni a rajongókat. Ezért csak gyorsan végig gurultunk a pályán. Annak nagyon örültünk, hogy a célban fagyival és vízzel vártak minket a rendezők. Köszönjük nekik! A második szakaszról nem gondoltam, hogy ennyire jól sikerül, de meglett az abszolút idő. Mindig jó érzés, ha mi lehetünk a leggyorsabbak, így felszabadultan vártuk a hat, szombati gyorsaságit.

Szombaton, az abszolút időt már át kellett adnotok, de a kategóriát és a Lada kupát továbbra is uraltátok. Kizárólag 1-es osztályzat került a P12-ben, a gyorsaságik végén a bizonyítványotokba és az abszolútban is a dobogó környékén ólálkodtatok.

Törekedtünk a biztonságos autózásra és arra, hogy a P12-es géposztályban az élen álljunk. Ez fontos volt abból a szempontból, ha meg akartuk védeni legalább a géposztályban a bajnoki címünket. Kalandunk is volt. A negyedik szakasz végén kiesett a váltónkból az olajleeresztő csavar. Etapon vettük észre, hogy valami rettenetesen füstöl. A váltóból elfolyt az összes olaj, amit egy deciliter motorolajjal tudtunk ideiglenesen pótolni, hogy beérjünk egyáltalán a szervizbe. 16 kilométerre voltunk a szervizparktól. Az volt a szerencsénk, hogy magát a csavart, megtaláltuk. A fiúk feltöltötték olajjal a váltót, ami mákunk volt, hogy kibírta ezt a próbatételt, bár biztosan nem tett jót neki. A karosszéria sem volt 100%-os, mire célba értünk. Mindkét oldalról hiányoztak a hátsó szélesítések a keréktől. A jobb oldalit etapon hagytuk el, egyszerűen elfáradt az év közbeni használat során, és leesett, a bal oldalit pedig a nyolcadik, utolsó gyorsaságin hagytuk ott, amikor bekukkantottunk egy árokba. A jó Isten biztosan velünk volt, mert előttünk valamikor beesett ott egy Citroen is, amit éppen csak ki tudtunk kerülni. Sem beton, sem fa nem állt az utunkba, minimális esztétikai kárral átvészeltük az esetet. Rosszabbul is járhattunk volna, de még csak pozíciót sem vesztettünk ezzel a kalanddal, a power stage összes plusz pontja is a miénk lett. Szívből gratulálunk Csomós Mixiéknek, mivel ők az abszolút értékelés bajnoki címét szerezték meg Komlón. Mi most egy picit hibáztunk, de minden jó, ha a vége jó.

De még milyen jó lett ám nektek! Megszereztétek a P12-es géposztályban a győzelmet, amivel bebiztosítottátok az év végi első helyet. Mindemellett nyertetek a Lada kupát, és abszolút negyedikek lettetek.

Számításaim szerint, ha a Budapest Rallye-n nem állunk rajthoz – legalábbis a Rallye2-ben nem – és Bodogán Feriék a power stage maximális pontjaival nyernek, akkor is döntetlen köztünk az állás, ám a több győzelmünknek köszönhetően felénk billen a mérleg nyelve. Óriási köszönettel tartozunk ezért a szervizcsapatunknak, a szponzorainknak, és mindenkinek, aki bármiben is segített nekünk az évad során. Tehát nagyon boldogok vagyunk, hiszen a bajnoki címet megvédtük, így nyugodtan gondolkodhatunk a Skodás folytatáson. 🙂

Akár már a Budapest Rallye-n?

A dolgok jelenlegi állása szerint 90%-nyi az esély arra, hogy a Skoda Fabia R5-el leszünk ott az ORB mezőnyében Budapesten, és tovább szeretnénk tanulni az autót. De ez csak akkor lesz biztos, amikor az első gyorsasági előtt a sportbíró bemutatta nekünk a 10 másodperces táblát. 🙂 Azt mondom, hogy erre elég nagy az esély.

Bármi, ami még eszedbe jut?

Jó lenne egy nagy táskányi pénz, egy hideg sör, és egy jakuzzi a teraszon, némi szabadsággal. 🙂

A sörre a vendégem vagy, a Tescoban kapsz tőlem egy gumimedencét, 15 zsugor szénsavas ásványvízzel, feltöltjük, bele ülsz, és ígérem, hogy azonnal te leszel az élet császára. 🙂 😉  A lóvét meg majd megbeszéljük, intézd a szabit. 🙂

Oké, indulhatunk. A Tesco-nál találkozunk. 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!