Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Rónavölgyi Endre: Ekkora sikerre nem számítottunk

Nemcsak önmagát lepte meg Rónavölgyi Endre és Kováts Edit a Salgó Rallye-n aratott 2WD kupa győzelmével, amihez a jó taktika mellett szükségük volt a megbízhatóságra is, ebből pedig Citroen Saxo-juk jelesre vizsgázott. A Salgó Rallye eseményeit Rónavölgyi Endre foglalta össze.

A bajnokság rajtja előtt, a szünetben, ami csak lehetett megújult körülötted. Milyen tervekkel érkeztél meg Salgótarjánba? Biztos nem gondoltál arra, hogy a verseny végén a 2WD kupa győzteseként kell nyilatkoznod…

Nem, tényleg nem. Őszinte leszek, én már egy tisztes helytállásnak, illetve a sikeres célba érkezésnek is nagyon örültem volna, mert a tavalyi első versenyen, az Eger Rallye-n ez nem jött össze. Akkor, az én hibámból, a túlzott akarásból, valamint egy rossz reakcióból kifolyólag Szuhán nekimentünk egy fának. Ezért tartottam némileg az idei év kezdetétől. Kováts Edit személyében új navigátorom van, az autóm már régen az enyém, de évek óta nem mentem vele versenykörülmények között, így újra meg kellett ismerkednem vele is. Ezért tűztem ki célul magunknak a hibamentes, biztonságos célba érkezést.

Ehhez képest győzelmi trófeákat vehettetek át a céldobogón Berényi Ákostól, a Rallye szakág vezetőjétől. Milyen volt a versenyetek?

Ugyanolyan nyögvenyelősen indult a megmérettetés nekünk is, mint mindenki másnak a Rally2-ben. Az első gyorsasági egyből etap lett, majd a második is, csak ezután indult be az igazi verseny. Az első mért szakaszon én még némi bizonytalanságot éreztem az autóban, ezeket annak tudtam be, hogy régen versenyeztem vele. Az etapokon is próbálgattam, hogy hogyan viselkedik, azt éreztem, hogy a guminyomáson változtatni kell, és ugyanígy tettünk a fékerőszabályzóval is. Ez meg is hozta a kívánt hatását, Mátraszentimrén sikerült autóznunk egy második időt a 2WD-ben, ami miket is meglepett. A számokból azt láttuk, hogy valószínűleg Magyari Beck Szabolcsékkal fogunk csatázni, mert a Péter Palkóék jóval előttünk voltak a Hondájukkal. Utánunk viszont volt egy nagyjából 20 másodperces szünet, aztán jöttek az üldözők. Az volt a taktikánk, hogy a rövidebb pályákon biztonságit autóztunk, és majd a hosszú körgyorsaságin megcsináljuk a csodát. Tavaly, Pécsett nekem bejöttek a hasonlóan sáros körülmények és ott a kis Kia Picantoval sikerült közel kerülnünk az összetettben a legjobb tízhez. Reméltem, hogy a bátonyterenyei pályán is sikerül hasonló tempót autózni. Nem tudtam, hogy mit lépnek majd erre a vetélytársak, de összességében ez a taktika hozta meg nekünk a várva várt másodperceket. Az ötödik gyorsaságin Péter Pálék kiestek, Szabolcséknak megsérült az autója, adtunk nekik másfél percet, így lett miénk a szakaszgyőzelem. Mátrakeresztesen jókedvből autóztunk még egy kellemeset, ismét szakaszt nyertünk a 2WD kupában, így állt össze a végső siker. Műszaki hiba nem nagyon hátráltatott minket, csak a váltókar lazult fel és Edit oldalán az ablaküveg mozgolódott. Más gond nem volt a kocsival.

Láthatóan nagy volt az örömötök a céldobogón.

Persze, természetesen nagyon örültünk a nem várt eredménynek. A verseny után két nappal felhívott a PSZA Motorsporttól Szabó Árpi, – aki egy remekül felkészített versenyautót adott át nekünk a rajt előtt – hogy nem gondolta volna, hogy ez az autó ilyen időkre lesz képes. Elmondta, hogy tudta, hogy jó az autó, és valamennyire bennem is bízott, de győzelmet nem remélt tőlünk. Örülök, hogy megleptük, mert érzésem szerint még jócskán van az autóban, köszönhetően a szenzációs futóműnek, amivel még folytatnom kell a barátkozást. Annak ellenére sem sikerült zavarba hoznom, hogy egész nap intermedia gumikkal mentünk, még a száraz aszfalton is.

Miskolcon folytatódik az ismerkedés?

Volt olyan gondolatom, hogy nem megyünk a Miskolc Rallye-n, mert sok a feladatom, rengeteg a munkám, van egy új is, plusz ott a vállalkozásom, én pedig ezek mellett szeretnék időt szánni a családomra is. De egy ilyen rajt után mit lehet mondani? Nincs mese, készülünk és ott leszünk a bajnokság következő fordulójában, a borsodi pályákon is, a Rally2 mezőnyében.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük