ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0457Kiss Zsolti és Berényi Gabi nem éppen a szerencse fiai mostanában. Salgótarjánban a motor állt meg alattuk a BMW-ben, a második gyorsaságin, Ózdon pedig a futómű indult el vándorútra a bajor vas alól a nyitó szakaszon, így érthetően rettenetesen elkeseredettek voltak a srácok Borsodban, miközben végig szurkolták csaknem a teljes vasárnapi versenynapot a sátai gyorsasági mentén. A szomorkodás helyét azonban hamar felváltotta a munka, mert Zsolti jól tudja, hogy az ilyen és az ezekhez hasonló hibákat csakis úgy tudják kiküszöbölni a 2017-es évadra, ha télen alaposan összerakják és letesztelik a versenyautójukat. Kiss Zsolttal beszélgettünk.

Rallye2.hu: Salgótarjánban nem volt túl sikeres a hétvégétek, hamar kiestetek, mit kellett szerelnetek a BMW-teken, hogy ott lehessetek az Ózd Rallye rajtjánál?

Kiss Zsolt: A motornak kellett alaposan nekifeszülnünk. Átalakítottunk, fejlesztettünk rajta több ponton is. Ezt az „okosítást” azért végeztük el éppen most, mert Salgótarjánban a motor hibája miatt kellett kiállnunk már a második gyorsaságin. Minden munkát elvégeztünk, a kerek lámpás Ladánkkal rajthoz álltunk a MARB rallysprintjén, hogy a sátai szakaszt is megismerhessük és ezek után úgy gondoltuk, hogy Ózdon egy nagyon jó hangulatú, élvezetes versenyen fogunk részt venni a BMW-vel. Tévedtünk sajnos.

Rallye2.hu: Mi történt veletek?

Kiss Zsolt: Az első gyorsaságin, a rajt után nem sokkal egy nagyobb ívű, balos kanyarban megsérült a jobb hátsó futómű az autónk alatt és mondhatjuk, hogy ki is esett a helyéről. Bónuszként még a motortartó konzolunk is eltört, akkorát rántott a kocsin. Amikor próbáltam az autót lerakni az útról, a pálya mellé, – nem volt egy néző sem a közelben, akik segíteni, tolni tudtak volna rajtunk – akkor meg kijött a helyéről a féltengely, így a sperdiffink is szétment. 5 kilométert autóztunk Ózdon. Nagyon szomorúak voltunk, egész nap a versenyt néztük, nem jutottunk ki a gyorsaságiról.

ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0460

Rallye2.hu: Ezzel viszont megtörtént a szinte elképzelhetetlen. 10 pont előnnyel vártátok az Ózd Rallye rajtját a géposztályotok második helyén, ám Nagy Peti és Gonda Dani 11-et gyűjtött, beelőzött titeket a végelszámolásnál, így csak a bronzérem lett a tiétek.

Kiss Zsolt: Ez már tényleg csak a „hab volt a tortánkra”. Értelemszerűen nem voltunk boldogok, hogy az utolsó pillanatban, sőt talán még azután kellett átengednünk a dobogó második fokát Petiéknek egy ponttal, amit a power stag-en szereztek meg. De egyébként azt gondolom, hogy ez így az igazságos. Megdolgoztak érte, többször értek célba az évad során, mint mi, nem érdemtelenül fogják átvenni a hétvégén a P13-as géposztály ezüstérmeit. Gratulálunk nekik. Mi pedig köszönjük szépen a szervizcsapatunk egész éves munkáját és a támogatóink segítségét. Nélkülük most nem állhatnánk a dobogóra.

Rallye2.hu: Sok munkával és unalommentesen eltölthető órával „ajándékozott” meg ismét a BMW. A Mikulás vagy a Szilveszter Rallye-ra elkészültök vele? Rajthoz álltok valamelyik év végi buliversenyen?

Kiss Zsolt: Természetesen azonnal nekikezdtünk a helyreállításnak és, ahogy az időnk engedi haladunk is vele. Minél hamarabb készen szeretnék lenni a javításokkal, mert menni, menni és menni kell az autóval, hiszen 2016-ban rengeteg problémánk volt vele. Ezt pedig nem engedhetjük meg magunknak. Igaz, a Székesfehérvár Rallye-n a kategóriánk győzteseként gurulhattunk át a céldobogón, ami jó volt, de az csak egy szép siker, ettől többet és rendszeresebben kell felmutatnunk. Ha nem is győzelmeket, de kupákat, pontokat és célban befejezett versenyeket. Üzembiztossá kell tennünk a versenyautót. Itthon nincs lehetőségünk tesztelni, így egyelőre, első lépésként marad a Szilveszter Rallye. Aztán a 2017-ben majd meglátjuk, hogy mi lesz. Az még a jövő zenéje. De az autónkat nagyon át kell és alaposan át is fogjuk nézni a téli holtszezonban, az már garantált.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!