Juhász Zolinak és Barati Gabinak kijutott a nehézségekből a salgótarjáni versenyhétvégén. Tolatva teljesítették a prológot, idő előtt kiálltak, de Zoli mégsem volt szomorú, amikor a nógrádi versenyükről beszélgettünk, mert voltak olyan gyorsaságik, amiket kifejezetten élveztek és ezek bizakodásra adnak okot a jövőt illetően. Azt a jövőt, amit Zoliék Ózdon kezdenek majd el írni és nagyon bizakodnak a fiúk abban, hogy a hazai, szinte csukott szemmel ismert pályáikon célba érnek, önfeledten versenyezhetnek és kizárólag az autózással kell majd foglalkozniuk. Juhász Zoltánnal beszélgettünk.
Rallye2.hu: A salgótarjáni verseny előtt elég régen láthattunk titeket a Rallye2 Bajnokságban. Mivel telt az évetek, hol versenyeztetek?
Juhász Zoltán: A környékünkön – kazincbarcikaiak vagyunk – ha volt régebben RTE vagy Rallye2-es futam, akkor mi igyekeztünk ott lenni, mindig rajthoz állni. Ennek a szisztémának a folytatásaként voltunk most ott Salgótarjánban és az év elején a Miskolc Rallye-n is. Egerben sajnos nem sikerült idén rajthoz állni. Számunkra rosszul jött ki az évadnyitó verseny időpontja, ezért nem tudtunk elutazni Egerbe. Gumis műhelyben dolgozunk, márciusban, áprilisban nekünk szezon van, hegyekben áll a munka. Így MARB versenyen is elindultunk, konkrétan a Lyukóbánya-Parasznyán, ahol licencesként nem sok babér termett nekünk, nem értékeltek, de egy remek helyi erőpróba volt.
Rallye2.hu: Hogyan készültetek a salgótarjáni versenyre?
Juhász Zoltán: Miskolcon és utólag mondhatom, hogy Salgótarjánban is a kuplung hátráltatott minket a versenyeken, pedig igyekeztünk megtenni mindent, hogy ne így legyen. Amit megvásároltunk az eddig működött, de az idei évben egyszerűen nem akar normálisan működni. Alkatrészeket kellett cserélnünk, a váltót le kellett vennünk, revíziózni kellett, Salgótarján után is, így reméljük, hogy ezután már nem lesz vele gondunk. A pályák ismerősek voltak, autóztunk már rajtuk korábban is.ú
Rallye2.hu: A salgótarjáni verseny a prológgal kezdődött. Ti – szokatlan módon – tolatva abszolváltátok a bemutatkozó távot. Mi történt? A közönség soraiban többen is arra tippeltek, hogy egy nagyobb mennyiségű jófajta sörben történt fogadás állhat a produkció mögött. 🙂
Juhász Zoltán: 🙂 Nem erről volt szó. Mint mondtam, a verseny előtt revíziózva volt a váltó. Elmentünk a helyszínre, de a szervizcsapatunk – akiknek egyébként minden munkáját, valamint a partnereink összes segítségét szívből köszönjük – nem tudott velünk tartani, csak később utaztak utánunk a szerelőink. De még a megbeszéltekhez képest is csak késve tudtak útra kelni. Beöltöztünk, kitolattam a parkolóból és a váltót nem tudtam üresbe rakni. Rükvercben ragadt. Érdeklődtünk a lehetőségeinkről, azt a választ kaptuk, hogy, aki nem indul el a prológon, az másnap nem állhat rajthoz.
Rallye2.hu: Emberül végigtolattál a teljes pályán szinte. Nem lett volna jobb a pálya elején csak néhány gumit megkerülnöd és hamar kitolatni?
Juhász Zoltán: Mivel azt mondták, hogy a prológot teljesíteni kell, szerintem egy gyáva nyúl lettem volna, ha csak betolatok és szinte azonnal kitolatok a pályáról, ezért elmentünk egészen a pálya végééig. Amennyire tudtam, még a nyomvonalat is igyekeztem tartani.
Rallye2.hu: Megjött a szervizcsapat, elkészültetek a javítással és vasárnap rendben elrajtoltak Kazáron. Hogy sikerült a versenyetek?
Juhász Zoltán: A prológon annyi volt csupán a baj, hogy a rükvercrugó erősebbre sikerült a kelletténél. Állítottunk rajta, majd vasárnap gond nélkül el is tudtunk rajtolni. Kazáron hangosítás nélkül, vagyis sípoló átbeszélővel autóztunk. Ceredre jobb lett, de még mindig nem tudtunk úgy haladni, ahogy szerettünk volna. Emiatt az első körünk önmagunkhoz képest lassabban sikerült, mint azt vártuk. A következő kör jó volt, csak az autó elkezdett egy picit remegni. Miskolcon nem értünk célba, ott is így kezdődött a baj, csak Borsodban már az első gyorsaságin, úgyhogy én most igencsak izgatott lettem ettől a jelenségtől. Ekkor még nem okozott komolyabb gondot a remegés, a hármas, négyes és az ötös gyorsot is normálisan abszolváltuk. De a hatodikon, nem sokkal a rajt után annyira felerősödött a remegés, mint a Miskolc Rallye-n, csak ott, akkor megállt az autó. Leszakadt a kuplungszerkezetből egy darab, ami leverte a lendkerék jeladóját és megállt a Renault-k. Most tovább tudtunk menni. Ám a gázt elvettem, gyakorlatilag csak kigurultunk a gyorsaságiról, vigyázva rá, hogy lehetőleg ne ragadjunk bent a pályán, ne akadályozzuk a mögöttünk rajtolókat a versenyzésben. A hatodik szakasz után véget ért a versenyünk. Kalandunk, kicsúszásunk nem volt. Reggel, amikor még nyálkás volt az aszfalt az átbeszélőnk hibája miatt nem volt tempónk, aztán pedig már ideális volt minden, nem volt ilyen jellegű problémánk.
Rallye2.hu: Említetted az Ózd Rallye-t. Milyen tervekkel érkeztek az évzáróra?
Juhász Zoltán: A salgói pályák is ismerősek voltak, gyanítom, hogy a számunkra nagyon közeli ózdiak sem fognak komoly meglepetést okozni. Nagy terveink nincsenek, de kifejezetten boldogok lennénk, ha egyszer már végre célba érhetnénk az idei évben. Salgótarjánban, a harmadik, negyedik, ötödik gyorsaságin igazán felszabadultan, relatíve gondtalanul versenyeztünk. Ha a célba érkezés, egy ezekhez hasonló gondtalan versennyel párosulna, akkor tényleg nagyon boldogan búcsúznánk el a Rallye2 Bajnokság idei évadától.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Köszönjük a segítséget!
Kessel-Bau kft, Príma Pálinkafőzde, Dynea Hungary Kft, BC KC Formalin Kft, Kiss és Társa Kft, Fresh Team Kft, Berger-Dinamik Kft, SE-VA Épszer Kft, Crashing-Man ASE Kft, CRASH MAN Kft, az egészségünkre pedig Illúzió Pálinkával koccintunk.
Az autó felkészítésében: Molnár Zsolti, Szamosi Zsolti, Szamosi Ádám szervizeseink gondoskodnak.