Fotó: Gajár Gyula

Virág Tamás és Matics Barbi számára sokáig minden ideálisan alakult a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-n, a fekete leves szokás szerint a végére maradt, de ők azzal együtt is legyőzték a sok-sok nehézséget. Virág Tamással beszélgettünk.

Idén, és előtte már jó ideje nem láttunk titeket a Rally2 Bajnokság mezőnyében. Milyen tervekkel indultatok neki a Székesfehérvár-Veszprém Rallye-nak?

Ezzel az autóval 2,5 éve nem versenyeztünk, legutóbb például Nagy Gabi kocsijával álltunk rajthoz, tavaly, a Mikulás Rallye-n. A mostani versenyre Kasza Zoli egy fantasztikus motort rakott össze nekünk, de tesztelni csak nagyjából kettő kilométert tudtunk vele, így túlzottan komoly terveket nem szövögettünk a rajt előtt. Főleg úgy, hogy értékelésen kívül álltunk oda a rajtvonalhoz, ugyanis Yokohama abroncsokat raktunk fel a Ladánkra. Jól szerettük volna érezni magunkat a murván és az igencsak nehéznek ígérkező Székesfehérvár-Veszprém Rallye-t a célban szerettük volna befejezni.

Fotó: Bitto Zsolt

Sikerült a terv, de nem voltatok könnyű helyzetben, olykor rezgett a léc, hogy meg tudjátok e valósítani az elképzeléseket. Mi történt veletek a pályákon?

Összességében egy kiváló versenyen vehettünk részt, a pályabejárástól kezdve egészen a verseny napjáig minden rendben volt, sőt mondhatni, hogy a harmadik gyorsaságiig teljesen hibamentesen tudtunk versenyezni. Addig semmilyen probléma nem hátráltatott minket. Hegyesden viszont felforrt a motorban a hűtővíz, a szakasz utolsó három kilométerében már vissza kellett vennem a tempóból, hogy nehogy kár keletkezzen a motorban. Ezen felül még kaptunk, vagyis inkább szereztünk egy lassú defektet is, hamar kizökkentünk az addigi kényelmes világunkból.

Fotó: Gajár Gyula

Kislőd előtt tudatosult bennem, hogy melegedős problémát az idő rövidsége miatt nem fogom tudni orvosolni, a kereket sem tudtuk lecserélni, majd a hűtőventilátor is megadta magát. Tudtuk, hogy teljesítményvesztéssel folytathatjuk csak a versenyt, a defektet visszapumpáltuk, reméltük, hogy Kislődöt még kibírja a kerék. Tévedtünk. Hét kilométerig tartott ki mindösszesen, a hátra lévő távot felnin kellett teljesítenünk, ez küzdelmessé tette a szakasz, valamint a versenyünk végét egyaránt. Szentgálnál kicseréltük a kereket, a Kislőtérről kikéstünk, kaptunk 10 másodperc büntetést, a felkerült pótkerék pedig annyira rázott, hogy kétszer is meg kellett állnunk a záró szakaszon, hogy nem e lazultak le a csavarok? Rossz lett volna a power stage-en kiesni…

Fotó Bitto Zsolt

Megküzdöttetek azért, hogy eljussatok a céldobogóhoz, érthető volt, hogy fülig ért a szátok, amikor átgurultatok rajta.

Nagyon boldogok voltunk, hogy sikerült célba érnünk, pláne az utolsó két szakaszon átélt drámák után. Egy Forintot nem tettem volna rá egy órával a cél előtt, hogy mi eljutunk a Veszprém Arénához, de úgy voltam vele, hogy nem adhatjuk fel, amíg a kocsi gurul, én addig nyomom a gázt neki.

Fotó: Gajár Gyula

Hol fog legközelebb gurulni a Ladátok?

Több Rally2-es versenyt nem terveztünk a 2022-es évre, de azután, hogy ennyire nagyon jó volt a Székesfehérvár-Veszprém Rallye, elkezdtünk azon morfondírozni, hogy a szeptemberi Mediterrán Rallye-t hogyan tudnánk összerakni. Minden még nem állt össze ahhoz a fejemben sem, hogy honnan lesz meg hozzá a háttér, de dolgozunk rajta, hogy ott lehessünk Pécsen, a következő fordulóban is.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Benke Busz Árva autószerviz, Kasza Motorsport, PSZA Motorsport egyesület, Matics Rallye Team, Cseh Vili Racing Team, Kovács Öcsike, Bekő Benjamin, Fehér Gábor és családja.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!