Várnai Dávid és Timár Tamás egy izgalmas, száraz versenyen szerette volna bemutatni a Mediterrán Rallye-n az új autóját, de Dávid legnagyobb ellensége, az eső részben keresztbe húzta a számításaikat. Várnai Dáviddal beszélgettünk.

Az Orfű Rallye óta nem találkoztunk, a Mediterrán Rallye-ra pedig egy Ford Fiesta R2T-vel neveztetek. Mit terveztetek vele és mit lehet tudni az új szerzeményedről?

Orfűn felcseréltük a szereposztást, Szabó Tomi vezette az Édesapja Skoda Fabia Proto-ját, én navigáltam neki, majd nyáron az Oroszlány Rallye-n mentünk egyet a Hondával. Ezután a kocsit hirtelen felindulásból meghirdettem, szóltam néhány helyen, hogy eladó, és nem kellett sokat várni, nagyon hamar megvásárolták. Az idei esztendőben úgy alakult a Rally2-es versenynaptár, hogy nekünk elég távolra kellett volna utazni, ha versenyezni akarunk, és jelenleg nem férnek bele az ottalvós hétvégék. Megszületett a kislányunk, építkezésben vagyunk, fejlesztem a vállalkozásaimat, rengeteg dolgom van, akire és amire oda kell figyelnem. A rallye háttérbe szorult kicsit 2022-ben. A sikeres eladás után én is egy másik versenyautó után néztem, és egy versenyautókat hirdető weboldalon rátaláltam Krajnyák Petra Fordjára. Sikerült megegyeznünk Petrával, és ezzel a Rally2 Bajnokságból már jól ismert autóval álltunk rajthoz a Mediterrán Rallye-n. A bemutatkozó versenyünk, nincs rajta mit szépíteni, borzalmas volt.

Mi volt a borzalmas? Mi történt veletek a versenyen?

Hét gyorsaságit rendeztek meg, az időjárás miatt mindegyik kín és szenvedés volt a számomra. Köztudott, hogy utálok, félek esőben versenyezni. Lehet sár, lehet bármi, csak ne essen, mert rettegek tőle. Ennek megfelelően rossz is volt az egész hétvégénk. Timár Tomi navigált nekem ezúttal, ő sem egy félős navigátor, de a negyedik szakaszon annyira ömlött az eső és párásodott az ablak, hogy az már neki is sok volt. Az előttünk induló 5-6 páros elrajtolt, nekik alig esett, nekünk meg szakadt végig. Ez Murphy törvénye… Nem élveztük. Nem éreztem a féktávokat, mert túlságosan sokat nem mentem a rajt előtt a Fiesta-val. Azt a kis távot is szárazban tettem meg. A telephelyem mellett van egy zárt út, ott kb. 5-10 percet forgolódtam a kocsival, és ennyi volt a barátkozás. Ettől függetlenül brutálisan jó féktávokat vettünk a Hondához képest, még a vízen is, én konkrétan el sem akartam hinni, hogy ennyire kevés méteren belül le lehet lassítani a kocsival. Száraz körülményekre vágytam. Mikor neveztünk azt mondtam, hogy jó idő lesz, ott leszünk a Top5-ben. Minimum. 🙂

Nem így lett. Láttuk, hogy jön az eső, akkor már a Top10-nek is örültünk volna. Komolyan mondom, hogy előbb mennék jégen slick-el, mint még egyszer esőben. Még az is kiszámíthatóbb. Nem kockáztattunk, inkább csak tesztelgettünk, amennyire a körülmények ezt lehetővé tették. Mentünk Hankook gumikkal, aztán Pirelli-vel, állítgattuk a kocsit, kerestük az ideális beállításokat. Apróbb kicsúszásaink voltak, de messze nem volt olyan a tempónk, hogy abból bármilyen baj kerekedhessen. Az R2-es autók és a Top10 körül mozgolódtunk egyébként, a legjobb időnk úgy emlékszem, hogy egy abszolút 8. hely volt. A mezőny eleje nagyon gyors volt és igen sűrű, komoly tempót diktáltak a srácok, keményen hajtották egymást a nap végéig. Tomival rengeteget ökörködtünk, jó navigátor, jó barátom, nagyon jól éreztük magunkat. Ráadásul a család is ott volt velünk a szervizben, boldog voltam, hogy megoszthattuk velük az élményeinket két kör között.

Ózdon folytatódik a Rally2 Bajnokság. Messze van?

Igen, és Szerencs is messze lesz. Guttamásin, a Rally3 Bajnokság versenyén, a Just4Fun kategóriában szeretnénk legközelebb rajthoz állni. Reméljük száraz lesz, mert a rövid, Mediterrán Rallye előtt megtartott „teszten” megtapasztalhattam, hogy normális körülmények között egyszerűen brutális ez a kocsi. Az autóban még sok van, remélem lesz lehetőségünk arra, hogy normális versenykörülmények közt is megismerkedhetünk ezzel a tudással.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!