Forgács Laci és Bartók Erik a Baranya Kupán mindössze 400 métert autózott, amikor bekrepált alattuk a BMW-ben a motor. Laciéknál ezzel telt be a pohár, kihajították a motort, a gépházból, mint macskát megkönnyebbülni és újra beszerelték a „reaktortérbe” a régi erőforrást, ami meghozta a várva várt sikerek egy részét: újra tudtunk a csapat mindenesével, Szabó Krisztiánnal olyan versenyről beszélgetni az Eger Rallye kapcsán, ami a célban ért véget a Forgács-Bartók páros számára.

Szia Krisztián! Beszélgessünk egy kicsit Laci és Erik egri produkciójáról!

Ó, hol van az már… 🙂 Az Eger Rallye-t követő vasárnapon újra autóba pattantak a srácok és egy MARB sprinten, itthoni környezetben autóztak. Ez most a legfrissebb élményünk. Onnan tartunk éppen hazafelé.

Sebaj. Nézzük akkor előbb ezt a futamot. Milyen volt?

Ezen a versenyen rendezőként, Adamovits Márk segédeként voltunk ott, és a mi támogatóink vitték a vállukon magát a versenyt is. A rendezés jó volt, csúszás, baleset, rendőri intézkedés és verekedés mentesen telt a napunk. Az időjárásra sem lehetett panaszunk, mert egész nap jó idő volt, csak amikor véget ért a díjkiosztó ünnepség és elindult mindenki haza, akkor kezdett el esni az eső. Ki volt számolva. 🙂 A fiúk számára két részből állt össze a versenynap. Egyszer 0-ásként, előfutott Laci, ekkor a reklámpartnereinket autóztatta, majd beállt a mezőnybe és Erikkel, versenytempóban, időre autóztak. A futam végén az abszolút harmadik helyre voltak jók. Jó volt minden, az autónkkal sem volt gondunk és a hazai pályának köszönhetően a helyismerettel sem volt gondja Lacinak, miközben az ellenfelek közül sokaknak elég új volt ez a Bózsva-Telkibánya szakasz.

Az Eger Rallye előtt is sprinteltek többször a srácok…

Igen, szükség volt ezekre a gyakorlásokra, kellettek a tesztkilométerek, mert év közben rengeteg technikai gondunk volt a motorral. Többször kiestek miatta, miközben Lacinak és Eriknek ez az első közös éve együtt. Meg kellett, hogy ismerjék egymást és már Egerben, valamint Bózsván is azt tapasztaltuk, hogy egyre jobb az összhang a fiúk közt és az ideiglenesen visszarakott motorral jól szerepeltek Sajókazán és Lyukóbányán is. Célba nem értek, mert Lyukón, mint tudjuk egy szerencsétlen baleset miatt idő előtt véget ért a futam, Sajókazán pedig hozzáértek egy lassítóhoz, ami bedobta őket az árokba. A kár nagyjából 5 Forint 20 Fillér volt, de mégis járóképtelen lett a BMW-jük. Biztató eredményekkel, három szakaszt teljesítettek a csúszós aszfalton, amit Lacin kívül nem túl sokan kedvelnek a Rallye2-es pilóták közül. 🙂 Mi pedig a szervizparkból mentünk be a szülőszobára a párommal, még aznap megszületett a kisfiunk.

Egerben tehát megvolt a Rallye2-ben is az újabb célba érkezés, amivel nem sokszor dicsekedhettetek az idén. Milyen volt a verseny?

Az egrin kívül Miskolcon tudták még Laciék célba juttatni a BMW-t, tehát az évadnyitó és az évadzáró versenyen elért sikereink gyönyörű keretbe foglalják a köztük lévő jó nagy semmit. Egerben a pályák nem okoztak túl nagy meglepetést, betéve ismerjük már őket, oda-vissza. Sok újat nem tudtak ezúttal sem mutatni. Most is elég sokat kellett tiltás és végsebesség körül autózni, de erre természetesen felkészült fejben is a párosunk. Az időjárás és a rendezés hibátlan volt, pörgős, jó időbeosztású futam volt az Eger Rallye, a pályák mellett pedig sok néző buzdította a versenyzőket. Méltó lezárása volt a 2017-es Rallye2 Bajnokságnak az egri futamunk. Az autóval annyi gond volt, hogy felakadt a gázpedál, ami igen izgalmassá tudott tenni egyes pillanatokat, a féktávokon egyszer-egyszer volt némi rémület.

Bekapcsolt a tempomat… 🙂

Valami olyasmi. 🙂 De Laci ügyesen lekezelte a problémát, majd pedig etapon megjavította a rakoncátlankodó alkatrészt. Ezután már rendben volt minden. Csak egyetlen hellyel maradtak le a fiúk a célban, a kategóriában, a dobogóról. Ez jól hangzik, de ha másik irányból közelítjük meg a dolgot, akkor azt kell mondanom, hogy negyedikek lettek a P13-as géposztályban, de mögöttük már nem volt senki. Sajnos a technikai hátrányuk továbbra is megvan az ellenfelekkel szemben, így nem tudnak eredmény centrikusan autózni. De legalább már a célban beszélgethettetek a versenyen történtekről, aminek nagyon örülünk. Ránk fért már ez a pici részsiker az év végére. Ha egyszer valamilyen csoda folytán visszagondolunk majd a 2017-es Rallye2 Bajnokságra, a két céldobogóra fogunk szívesen emlékezni. A többi részletet pedig igyekszünk mielőbb elfelejteni.

A Mikulás vagy a Szilveszter Rallye még tartogathat néhány szép emléket neked és Laciéknak is idénre…

A Mikulás biztosan nem, mert murván tuti, hogy nem állnak rajthoz a srácok. A murvára nem megyünk és pont. A Szilveszter Rallye-ra idén már harmadik alkalommal készül a csapatunk. A verseny számunkra nemcsak a buliról fog szólni, mert Laci és Erik egy kicsit élesben is fogja nyomni a gázt. De mellett azért figyelünk arra is, hogy jól érezzük magunkat a mogyoródi óévbúcsúztató futamon. Téli gumi fel, rövid végáttétel be, és had szóljon! 🙂 😉

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Partnereink:

Alpha Machine Kft, Zempléni Építő és Gépészeti Kft, Alu Casting Support Kft, Certa Kft, Orbitex Kft, Vári- Vill Kft, Toptimber- Road Kft, Mika Gábor e.v., Trading Palace Kft, Koncz Tamás e.v., Alinea-B Bt, Bon Copy Kft, Autóbontó Sátoraljaújhely, Pizza Rosso, Szalontai Pálinka, www.fedortanya.hu, Forgács Tomi és Németh Robi
Média Partnereink:
Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!