Faltusz Dávidéknak szinte csak célba kell gurulnia a Rallye2 Bajnokság idei elsőségéért, de általában ez szokott a legnehezebb feladat lenni, ráadásul sok még az eldöntendő kérdés a Zemplén Rallye-n, lesz miért nyomni a gázt. Gyakorlatilag az összes élő kategória aranyérméért és dobogós pozíciójáért komoly versenyfutás ígérkezik az ORB2-ben, hiszen mindegyik sorsa nyitott az évzáró futam előtt.   

Két pályával, öt gyorsaságival, 71,95 kilométernyi gyorsasági távval és 19 nevezővel érkezik november 7-8-án a Rallye2 Bajnokság mezőnye az évzáró Zemplén Rallye-ra, Szerencsre és környékére. (Az ORB és Historic Bajnokság még vasárnap, azaz november 9-én is versenyez majd.) Ez egyáltalán nem sok, megcáfolhatatlan, hogy maréknyi a mezőny, de az évzárókon évtizedek óta megszokott tendencia, hogy az éves átlaghoz képest csökken a nevezési kedv, ezzel nincs mi tenni. De ha azt nézzük, hogy az idei évre összevont Rallye2 és Rallye3 Bajnokságok létszáma a tavalyi Zemplén Rallye-n összesen 46 versenyzőpáros volt, akkor egyenesen siralmasnak látszik ez a nevezői szám és maga a helyzet is, nem érezni azt, hogy a Rallye3 beszántása meghozta volna a hozzá fűzött reményeket. De mindezek ellenére – kövezzetek meg – én azt mondom, hogy jelenleg örüljünk ennek is! Az arcokra mosolyt, a szemekbe csillogást, a szívekbe örömöt és reményt varázsolni tudom, hogy nem kis kihívás, talán nehezebb, mint amilyen maga a verseny lesz, de a sokáig keringő információkkal ellentétben legalább lesz, van Zemplén Rallye. Sokan tettek, dolgoztak érte, hogy legyen, és ne egy pár soros közleménnyel kelljen elbúcsúznunk a 2025-ös évtől, ezért részemről mindenképpen köszönet jár nekik! Szóval, lehet kritikát megfogalmazni, hogy kevés az autó, kevés a pálya, ez tökéletesen igaz, így az elmúlt évek, évtizedek fényében jogosan sírunk, de azt mondom, hogy mégis vigadjunk egy kicsit, mert ki tudja, hogy mikor lesz erre legközelebb lehetőségünk…

Nézzük a számokat, az esélyeket! Az 5-ös kategóriára nem kell túl sok karaktert “elpazarolnunk” egész évben két páros indulgatott a géposztályban, sosem találkoztak, a Zemplén Rallye-ra nem is érkezett nevezés az 5-ös kategóriába, így bajnokavatásra itt nem fog sor kerülni. A 7-es kategóriába és a P11-be hosszú évek óta nem érkezett nevezés, sajnos idén sem változott ez a tendencia, pedig szívesen látnánk újra a kis autókat is a mezőnyben. A 6-os géposztályban csak 2 pontot kell szereznie Faltusz Dávidéknak a végső győzelemhez, Várnai Dávidék a másodikak jelenleg, neki 33 pontjuk van. Az ezüstéremért még harcban vannak a 24 pontos Kóródi Koppányék és a 22 pontos Völcsey Viktorék is, de a bronzérem sorsa is az utóbbi két páros közt fog eldőlni. A P12-ben az élen Molnár Zoltánék állnak, 36 ponttal, a 32 pontos Huhák Csabáék és a 31 pontos Ruszó Krisztiánék előtt. A géposztályban roppant egyszerű a matek, hiszen a negyedik helyen Fenyvesiéknek már 16 pontos a lemaradása, – 15 pont szerezhető maximum – így ha indulnának sem léphetnének már fel a dobogóra. A P13-ban Ősze Róberték 30 ponttal állnak az élen, de nem indulnak a Zemplén Rallye-n, otthonról követik a dolgok alakulását. Lesz miért szurkolniuk, mivel Szabó Zoltánék csak 7 ponttal vannak lemaradva tőlük, de a harmadik és negyedik helyen egyaránt 15 ponttal és egy-egy futamgyőzelemmel álló Rimár Tamásék és Furák Ádámék is megelőzhetik őket egy újabb sikerrel. A Lada Kupában Ruszó Krisztiánék jelenleg 36 ponttal rendelkeznek, – a kupákban 12 pont gyűjthető maximum – ennek köszönhetően az éves kupagyőzelem már a zsákban van, a 18 pontos Kerekes Bencéék és a szintén 18 pontos Rácz Gáborék már nem érhetik utol őket. A bronz és az ezüst éremért viszont nagy csata lesz a Zsigulis duóknál, mivel az ezüstre és a bronzra még a 14 pontos Simon Györgyék és a 9 pontos Csibrák Zoltánék is ráhajthatnak. A 2WD Kupában végeredményt hirdethetünk, ugyanis ott nem lesz ezúttal értékelés, de éves szinten megvan a szükséges minimum, Kóródi Koppányék nyerik a 2WD Kupát, a Rallye2 Bajnokság “ifjúsági tagozatasai”, Molnár Ferencék viszik el az ezüstérmet, Kiss Zsolték pedig a bronzot. A BMW Kupába és a P14-es kategóriába a Zemplén Rallye-ra sem érkezett nevezés, a bajoroknak egyedül a Diósgyőr Rallye volt értékelhető a 2025-ös szezonban, így bajnok és kupagyőztes avatásra náluk sem fog sor kerülni a szezon végén. Érdekesség, hogy a mezőny egyetlen mondhatni ős BMW-s duója, Békési Richárdék ezúttal egy Peugeot 208R2-t állítanak csatasorba a Zemplén Rallye-n, régi vágyuk már, hogy kipróbáljanak egy elől hajtós, gyári versenyautót, ez most megvalósul. Az összetettben 105 ponttal és három futamgyőzelemmel állnak az élen Faltusz Dávidék, nekik mindössze 7 pontra van szükségük a 2025-ös év abszolút bajnoki címéhez, nagy balszerencse kellene ahhoz, hogy ne ők legyenek az idei év legeredményesebb versenyzői. A 77 pontos Várnai Dávidék összetett második helyét a 70 pontos Ruszó Krisztiánék, a 69-69 pontos Huhák Csabáék és Molnár Zoltánék, az 50 pontos Kóródi Koppányék és a 48 pontos Völcsey Viktorék veszélyeztethetik, és ugyanez a helyzet a bronzéremért folytatott csatában is, hiszen a nyolcadik helyen álló Kerekes Bencéék egy abszolút futam és power stage győzelemmel is csak 69 pontig juthatnának a jelenlegi 34-ről, ők már idén biztosan lemaradnak az abszolút értékelésben a dobogós helyekről. 

Nagyjából ennyi a számtan az idei év utolsó Rallye2-es futama előtt, ezekre a csatákra számíthatunk a Zemplén Rallye gyorsasági szakaszain, november 8-án, hiszen az ORB2-esek kizárólag ekkor fognak versenyezni. A Rallye2-esek számára pénteken, azaz november 7-én este 18:04 órától rendezik meg Szerencsen, Huszárvárban a rajtceremóniát, majd szombaton 9:43-kor rajtol el az első ORB2-es versenyzőpáros, a Mád-Mezőzombor gyorsaságin. Ezt a pályát összesen háromszor teljesítik a nap folyamán, az Erdőbénye szakaszon pedig kétszer autóznak majd a Rallye2-esek, elsőként 10:51-kor. A céldobogóra, valamint a bajnokavatásra – ami szintén a Huszárvárban lesz- az időterv szerint 17:05-re várják majd a győztes egységet és a célba érkező párosokat.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!