• Seben Janó és Bahor Krisztián úgy készült az Orfű Rallye-ra, hogy egy vadiúj kategóriában fog autózni, de jelenleg máshogy áll a helyzet, így a srácok a tanulást, és a versenytáv teljesítését tűzték ki maguknak célként az évnyitóra, miközben reménykednek abban, hogy a következő futamra már a BMW-s márkatársaik is teljes létszámban megérkeznek. Seben Janóval beszélgettünk.

Tavaly az Orfű és az Ózd-Eger Rallye-n kívül még a Salgó Rallye-n láthattunk titeket. Ennyi volt a 2021-es szezon nektek?

Sajnos igen. A Salgó Rallye után – ahol egyedi rajtengedéllyel indultunk a Rally1-ben – fel kellett újítanunk az autót, mert egy kb. 130 kilométeres sebességgel bemutatott tolatás közben a BMW-nk jobb hátulja találkozott egy villanyoszloppal. A károk olyan mértékűek voltak, hogy azt a döntést hoztam, hogy inkább kapjuk szét darabjaira az autót, és a kapkodás helyett javítsunk meg korrektül mindent. Eközben egy kis fejlesztést is sikerült eszközöltünk. Az év vége felé készült el teljesen a kocsi, ezért úgy döntöttünk, hogy 2021 hátra lévő részét inkább elengedjük. A Covid járvány sem segítette a dolgunkat, és sajnos a szponzorainknak sem tett jót a pandémia, több összetevős történet volt ez, de a lényeg az, hogy már nem tértünk vissza tavaly a pályákra.

2022-re viszont új tervekkel készültök, hiszen a nevetek szerepel az Orfű Rallye nevezési listáján. Mire készültök idén?

Kiskunlacházán, egy Bertalan Marciék által szervezett futamon teszteltük a BMW-t, ami nagyon jó lett, tökéletesen működik, mi pedig kitűnően éreztük magunkat az R-Cup-on. A héten megkapta az új dekorációt is a kocsi, mivel a JátékShop-al meg tudtunk állapodni, így ők teljes mellszélességgel mögöttünk állnak. Ennek jeleként például JátékShop Racing Team néven fogunk rajthoz állni az idei évben. Két versenyünk már le van kötve 2022-re és a Rally1 mezőnyében, a Dunakanyar Rallye-n is szeretnénk részt venni.

Ott valószínűleg a Just4Fun kategóriába nevezünk majd. Én váci vagyok, nagyon közeli futam lesz, élményautózni szeretnénk, és megmutatni magunkat a környéken. Számomra nem lehet kérdés, hogy ez egy kötelező kihívás. A BMW mellé épül még egy igencsak komolynak nevezhető Ladám is, aminek már szinte készen van a motorja, elkészült a karosszériája, ha minden összeáll ezt az autót értékesíteni szeretném.

Egy hét sincs már az Orfű Rallye-ig. Mit vártok az évnyitó, Rally2-es erőpróbától?

Bevallom, hogy kettős érzések vannak bennem az Orfű Rallye-val kapcsolatban. Tavaly jól mentünk, jól éreztük magunkat és Kokóval teljesítettük a versenytávot, szívesen térünk vissza. Előtte, 2020-ban Bahor Krisztiánnal a Bakonya Rallye-n álltunk rajthoz, az akkori pályák az Orfű Rallye-nak az egyik részét képzik. Két versenyen is részt vettem már a környéken, így nem teljesen zöldfülűként indulunk idén a csatába. A kettősség azért alakulhatott ki bennem, mert sokan mondták, hogy örülnek annak, hogy lesz BMW Kupa, P14-es géposztály. Mi erre átalakítottuk az autónkat, azon belül is a motort igazítottuk a szabályokhoz.

Ehhez képest mindössze két darab BMW lesz a mezőnyben a megjelent nevezési lista tanulsága szerint. Többen is mondták, hogy nem lesz kész az autójuk Orfűre, gondjuk van, ami nagy kár, de mégiscsak egy jó nagy csapattal lett volna az igazi a kategória bemutatkozása. Szomorúak azonban így sem vagyunk, hiszen a mezőny népes, lesz kivel összemérni az erőnket, remek csaták várnak ránk, ez biztos.

Március van még, fiatal az idő, nem itt akarjuk megcsillogtatni az összes tudásunkat, de a célunk egyértelműen az lesz, hogy tanuljunk, jó sok versenykilométert gyűjtsünk, valamint az, hogy az Orfű Rallye végét a Pécsi tó partján, a céldobogón ünnepeljük meg szombaton este.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a JátékShop segítségét!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!