Csak a téli szünetnek köszönhetően tartott sokáig Ruszó Krisztián és Geró Gabi öröme, mert a sikeres Nyíregyháza Rallye után Egerben újra kibabrált a párossal, a technika ördöge. Krisztiánék, a Miskolc Rallye-ig rengeteget dolgoznak a VFTS-ükön, szeretnének minden kárt felszámolni, hogy legközelebb ne kelljen idő előtt félre állniuk, mert ők a céldobogón ünnepelnék meg legszívesebben a hazai versenyük végét. Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.


Bizakodásra okot adóan zárult a 2018-a évetek, de nem tettétek Egerben sem túl magasra a lécet magatoknak. Mi volt a terv az évnyitó futamra?

Ősszel, Nyíregyházán hosszú idő után sikeresen célba értünk, ennél többet nem vártunk mi igazából az Eger Rallye-tól sem. De nem jött össze. Reméljük, hogy a hazai futamunk, a Miskolc Rallye után egy kicsivel többet beszélgethetünk a versenyzésről is.

Tényleg elég rövidre sikerült az egri futamotok, ellenben nagyon jót beszélgettünk a bátori elágazásnál. Milyen volt a versenyetek?

A szuperspeciál szakaszon a tesztelés, valamint a visszarázódás elmaradásának a számlájára írnám azt, hogy benéztem egy féktávot és szétromboltunk egy lassítót. Az egyik gumira felült az autónk, erről a nézők emelték le a Ladánkat, amiért nagyon hálásak voltunk nekik. Ha nem segítenek rajtunk, talán még most is ott ülünk a versenyautónkban. 🙂 Köszönjük nekik! Nagy kár nem keletkezett, két lámpánk tört szét mindösszesen.

Nem ekkor sérült meg valami a motortérben, ami másnap a kiesésetekhez vezetett? Mi történt a VFTS-etekkel?

Nem, semmi köze nem volt az ütközésnek a kiesésünkhöz. Másnap reggel úgy kezdtünk neki a versenyzésnek, hogy volt bőven mit ledolgoznunk, de csak a bátori elágazásig jutottunk, kb. 5 kilométert tudtunk teljesíteni. Ennyi jutott nekünk, miután a hengerfejtömítés csütörtököt mondott. Attól függetlenül, hogy a szuhai pálya elég rossz minőségű volt, szerettünk volna rajta menni, mert szerintem az nagy kedvencünk lett volna, nekem bejönnek az ilyen jellegű gyorsaságik. Majd legközelebb…

Miskolcon biztosan nem lesz Szuha, de ti ott lesztek e?

Hazai pálya, nem lehet kérdés, hogy igen. Sokat kell dolgozni a motoron, de bizakodunk abban, hogy a Miskolc Rallye előtti héten újra összeáll a kocsink. Nem szeretnénk, vagyis nem is férne bele az időnkbe, hogy a technikai átvétel előtti estén még szereljünk, vagy autót próbáljunk. A pályák közül majdnem mindegyik ismerős.Hoppá! Miskolci versenyzők, akiknek van ismeretlen bükki pálya. 🙂

A Garadna-Mályinkán is jártunk már, de a versenyautónkkal úgy jutottunk el oda, hogy három henger muzsikált csak a motorban. Gyorsan még nem mentünk Mályinkán, ezért nem mondanám ismerősnek. A többi szakaszon már versenyeztünk, mindegyiket nagyon szeretjük, de a legjobban azt szeretnénk, ha Miskolcon kiderülne, hogy az egri kiesésünk csak egy kisebb hullámvölgy volt. Jó lenne, ha a futam végén újra örülhetnénk annak, hogy átgurultunk a céldobogón.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!