Keserédes székesfehérvári győzelme után Veszprémben újra dobogóra szeretne állni Ruszó Krisztián és Kopcsó Péter, akik a szombathelyi fiaskó után még abban sem voltak biztosak, hogy folytatják és teljesítik a teljes évadot a Rallye2 bajnokságában. A fiúk szerencsére itt vannak, a piros Lada pedig már csaknem maximálisan felkészítve, hogy feltegyék a trailerre és elvigyék egy számára nem túl kényeztető és nem éppen welness balatoni hétvégére Krisztiánék. Ruszó Krisztiánt kérdeztük.
Rallye2.hu: Kezdjünk Székesfehérváron. Hogy sikerült a legutóbbi versenyetek?
Ruszó Krisztián: Nehézkesen készült el a motorunk a székesfehérvári versenyre, mivel az Iseum Rallye-n elég nagy kár keletkezett benne. Konkrétan kibújt a hajtókar a motor oldalán, így bőven volt munkánk annak érdekében, hogy rajthoz állhassunk Fehérváron. Mivel a szombathelyi versenyt is motorhiba miatt adtuk fel, így nem volt teljesen egyértelmű, hogy azonnal nekilátunk a munkának, elgondolkodtunk rajta alaposan, hogy megyünk e teljes évet a Rallye2-ben. De végül mégis amellett tettünk le a voksunkat, hogy folytatjuk, teljesíteni szeretnénk az év hátra lévő Rallye2-es versenyeit. Megpróbáljuk. Hátha lesz még egy kis szerencsénk is, szeretnénk futamokat nyerni a P12-ben, az abszolútban is jó lenne minél több pontot gyűjteni aztán majd meglátjuk a végén, hogy mire lesz elég ez az akarat. Visszatérve Székesfehérvárra elmondhatom, hogy sokakhoz hasonlóan nekünk is a csákberényi 18 kilométeres szakasz volt a kedvencünk. Szerintem az az egyik legjobb rallyepálya. Még akkor is így érzem, ha most mentünk rajta először. Kifejezetten jó és pontos itinert sikerült rá írnunk. Az Oroszlány-Pusztavám szintén egy remek pálya, a Bakonycsernyéről pedig az a véleményem, hogy ilyennek is lenni kell, teljesítettük. De annak is megvolt a trükkössége. Kissé becsapósnak éreztem, hiszen egyáltalán nem tűnt veszélyesnek, de voltak benne olyan rejtett trükkös pontok, ahol iszonyatosan nagyot lehetett volna esni a nagy sebesség miatt, ez adta a pikantériáját.
Rallye2.hu: Az eredménnyel számtanilag gondolom elégedett vagy, de a célban is mondtad, hogy nem feltétlenül örültél neki.
Ruszó Krisztián: Pontosan. Papíron mi nyertünk, mi vittük el Székesfehérvárról a legtöbb pontot a kategóriában. De valójában, ahogy a célban is elmondtam a Székesfehérvár Rallye-t Csépe Gabi és Tóth Szabi nyerte meg a P12-ben. Ők voltak a pályán a leggyorsabbak. Nem értettük, hogy miért sújtják őket időbüntetéssel, ilyen jellegű retorziót szerintem nem kívánt meg a jelentéktelen hibájuk. Rettenetesen sajnáltam Gabiékat, beszéltem vele, mondtam, ha kell, bemegyek vele a versenyirodára is és ott is kiállok az érdekükben, mert szerintem ez így nem fair. De nem tudtunk mit tenni, hiába szerettem volna segíteni. Gabinak is nagyon rosszul esett, ami történt. Nem éreztem magaménak a győzelmet. De bele kellett törődnünk mindkettőnknek a kialakult helyzetbe. Akkor talán jobban el tudtam volna fogadni, hogy győztünk, ha az utolsó gyorson megelőzzük, vagy legalább jobban megszorongatjuk őket, de ott is kikaptunk azt hiszem 2.4 másodperccel. Tehát Csépe Gabiéké a győzelem, nekünk a második hely lett volna a tisztességes.
Rallye2.hu: Hogyan készültök a Veszprém Rallye-ra?
Ruszó Krisztián: Először is szeretném kiemelni azt, hogy nagy hálával tartozok a csapatnak, amiért ott tudtunk lenni Székesfehérváron. Éjszakákon át szereltek a srácok, hatalmas munka volt. Ezt most Veszprém előtt szerencsére és a szervizcsapat áldásos munkájának valamint a támogatóink segítségének köszönhetően nem kell újra végig játszanunk, mert az autónk már majdnem teljes harckészültségben, felkészítve várja, hogy elinduljunk a Balaton partjára. A futóművet kell még beállítani, a motort kalibrálni és kész minden.
Rallye2.hu: Láttad már a nevezési listát?
Ruszó Krisztián: Igen. És sajnálom is, hogy ennyire kevesen vagyunk abszolútban és a P12 kategóriában is. Lehettünk volna többen, én örülnék neki.
Rallye2.hu: Mit gondolsz a Veszprém Rallye-ról? Ismered, szereted a rátok váró pályákat?
Ruszó Krisztián: Nagy kihívás mindig teljesíteni a Veszprém Rallye-t, mert rendkívül igénybe veszi az autót, minden alkatrész maximális igénybevételnek van kitéve, ésszel, az autót beosztva kell autózni ezeken a gyorsaságikon. Tavaly is mentünk Veszprémben, akkor Kislőd és Hajmáskér szerepelt a kiírásban, ezek a pályák tetszettek is. A Vigándpetenden még sohasem sikerült egy számunkra is elfogadható eredményt elérnünk, a másik kettőn majd meglátjuk, hogy hogy alakulnak a dolgok.
Rallye2.hu: Tervek, vágyak? Milyen eredménnyel lennél elégedett?
Ruszó Krisztián: A célba érkezés és egy dobogós helyezés mindenképpen elvárás magunkkal szemben. Aztán az első kör után kiderül majd, hogy miként állunk a többiekhez viszonyítva, mennyire kell, vagy éppen nem kell sietnünk. A motor az nagyon jó, Székesfehérváron már letette a névjegyét, tudtunk nagyon jó eredményeket menni ezért bízunk abban, hogy Veszprémben is hiba nélkül segít abban, hogy elérjük a kitűzött célokat.
Salánki Gábor