Ruszó Krisztián Bodnár Attilával kezdte meg az idei Rally2 Bajnokságot Orfűn és nem lehetett panaszuk a végeredményre. A sikeres évkezdethez valószínűleg az is hozzájárult, hogy Krisztián állandó navigátora Geró Gábor, a távolból lélekben űzte és hajtotta a srácokat a jobbnál jobb eredmények, és a Lada kupa győzelme felé. Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.

Nagy csatát vívtatok már azért is, hogy odaérjetek az Orfű Rallye-ra…

Nem volt egyszerű a verseny előtti hetünk. Az utolsó percre készült el a kocsink, volt néhány apróság, amiket mindenképpen helyre kellett raknunk, lényegében majdnem minden estére jutott valami, amit szerelhettünk az autón. Ezúton is szeretném megköszönni a családom kitartását, hogy türelemmel viselték a felkészülés végső szakaszát, – plusz a versenyhétvégét is – hiszen jó esetben is csak aludni jártam haza. Nekik is köszönhetően időben elkészült minden, viszont arra nem számítottunk, – és ez csak szerdán derült ki – hogy az állandó navigátorom, Geró Gabi megbetegedik. Hirtelen az ő helyettesítését is meg kellett oldani, navigátort kellett keresnünk az orfűi versenyre. Felhívtam a szintén miskolci illetőségű Ruszkai Attila-Bodnár Attila párost, mert azt hallottam, hogy ők nem tudnak elindulni Orfűn, és szerettem volna megkérni Bodnár Attilát, hogy helyettesítse Gabit az Orfű Rallye-n.

Szerencsémre Attila azt mondta, hogy ezt a hétvégét ő így is, úgy is autóversenyzésre szánta, ezért örömmel tett eleget a felkérésemnek, rögtön igent mondott. Pénteken indulás előtt biztos, ami biztos alapon még én is elmentem egy tesztelésre, de szerencsére negatív lett az eredmény. Délután fél három körül tudtunk elindulni Miskolcról a verseny helyszínére. A terveket ezek után sem kívántam túlzottan megváltoztatni, mert tudtam Attiláról, hogy jó navigátor, de azért számítottam rá, hogy meg kell ismernünk egymást a versenyautóban. Az eredeti elképzelések szerint dobogós helyezésekért akartunk küzdeni és minél előrébb végezni az Orfű Rallye végelszámolásánál. A tempós mecseki pályákon sejtettem, hogy a villámgyors Hondákkal nem sok mindent tudunk majd kezdeni, de bizakodtam abban, hogy leesik vasárnap az eső és akkor tudunk valamennyit csökkenteni az erőkülönbségből velük szemben. De mindenek felett, a legfontosabb a sikeres célba érkezés volt.

Az esőre hiába várhatok, csak néhány csepp esett a versenyen, de a többi tervet én úgy gondolom, hogy tökéletesen megvalósítottátok. Milyennek láttad az Orfű Rallye-t?

Legelőször azt szeretném kérni, hogy a rendező gárda vegye elő az ellenőrző könyvét és írjon be magának egy csillagos ötöst, mert minden nagyon szuper volt. Ez nem csak a saját véleményünk, hanem szinte mindenkié. Amikor két gyorsasági között megálltunk és a versenyzőtársakkal beszélgettünk mindenki pozitívan nyilatkozott az orfűi tapasztalatairól. Gratulálunk a szervezésért, a rendezők egy tökéletes Rally2-es versenyt raktak össze, szinte percre pontos idő tervvel. Az Abaliget-Magyarhertelend szakaszon még soha nem mentem úgy voltam vele, hogy az nem fog nekem feküdni, de a verseny előrehaladtával kiderült, hogy ott tudtuk a legjobb eredményeket autózni. Mind a három szakasz igazi rallye pálya volt, nagyon szerettük mindegyiket.

A második szervizben kicseréltük az egyik áttételt egy rövidebbre, mert az volt az elképzelésünk az utolsó körre, hogy megpróbálunk gyorsulni egy kicsit. Az abszolút ötödik helyen álltunk ekkor, és mondtam Attilának, hogy szeretném megszerezni a futam végére a negyedik helyet. 4,1 másodperccel voltak előttünk Várnai Dávid nem éreztem elérhetetlennek a negyedik helyet. Hetvehelyen sikerült javítanunk magunkhoz képest és az utolsó Árpádtetőre már csak bő két másodperc hátrányuk maradt. Beleadtunk apait-anyait és futunk egy abszolút második időt, ennek köszönhetően szereztük meg a végelszámolásnál a Lada kupa első helyét, P12-es kategória második pozícióját, valamint az összetett értékelésben a negyedik helyet. Az eredménynek örültünk, boldogok voltunk, mert jól éreztük magunkat, a célban pedig Attila megdicsért, hogy a power stage-en ahogy leszaladtunk az nagyon tetszett neki. Belülről is úgy tűnt, hogy minden rendben volt, igazán koncentráltan autóztunk. Ez jól esett tőle, mert egy nagyon jó navigátor, maximalista, aki igazán odateszi magát a versenyautóban. Gabival napközben természetesen többször is beszéltem éreztem a szomorúságot a hangjában, szeretett volna ott lenni Orfűn, folyamatosan figyelte az interneten az eredményeinket, szurkolt nekünk, lélekben ott volt velünk, támogatott és telefonon is biztatott. Furcsa volt, hogy nem ő ült mellettem, de örülök annak, hogy Attilával is kiváló verseny sikerült futnom.

Szinte hazai pályán folytatódik nektek a bajnokság, hiszen az Eger-Ózd Rallye következik, amin a Rally2 Bajnokság mezőnye Ózd környékén fog szerepelni. Neveztek a következő versenyre?

Megpróbálunk 2021-ben teljes szezont abszolválni a Rally2-ben, aztán meglátjuk, hogy meddig ér a takarónk, mit enged meg a költségvetésünk. Bízunk benne, hogy ott lehetünk a következő futamon. Természetesen már átnéztem versenykiírást, látom, hogy klasszikus, Ózd környéki pályák lesznek, ha minden úgy alakul ahogy elterveztük akkor igyekszünk majd mi is mindegyiket teljesíteni.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük szépen Orbán Norbinak a jó motor beállítást!

Köszönöm szépen a szervizcsapat munkáját az egész versenyen!
A srácok minden kérésemet 100%-ban végrehajtottak, még a áttétel cserét is, ami nem a kedvencük. 😀

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!