Ruszkai Attila és Bodnár Attila arra nem panaszkodhat, hogy egyhangúan telnek el számukra a Salgó Rallye-k, hiszen az egyik évben szép eredménynek örülhetnek, a következőben pedig általában a technika ördögével kell hadakozniuk. Idén az utóbbi történt. Ruszkai Attila foglalta össze a salgótarjáni kalandjaikat.

 A Salgó Rallye előtt részt vettetek egy kisebb teszten. Elégedettek voltatok a felkészülésetekkel?

Azért utaztunk el Ceredre edzeni, hogy minél jobban ráhangolódjunk a Rally2 Bajnokság évnyitó versenyére. Ez szerintem sikerült, érdemes volt rászánni az időt a tesztre, hiszen a Salgótarjánba már úgy érkeztünk meg, hogy az elejétől kezdve jó tempót tudtunk és mertünk volna diktálni.

Milyen volt a versenyetek?

Az időjárás bőven adott rá okot, de mi nem taktikáztunk a gumikkal. Mindenki törte a fejét, hogy mit rakjon fel, de mi vasárnap reggel a lágy keverékű, RKW gumik mellett tettük le a voksunkat. Nem az intermediát választottuk, – sokakkal ellentétben – és ez nem bizonyult a legjobb húzásnak.

Az első két szakaszra mondjuk jó lehetett volna…

Ha nem lett volna mindkettő etap. A körgyorsaságin éppen előttünk lengették meg a piros zászlót, pedig azt a pályát vártuk a legjobban, végül nem sikerült rajta mennünk egy értelmeset.  A harmadik szakasz előtt szinte már imádkoztunk, hogy ne essen le az eső. De mire odaértünk a rajtba pont leszakadt az ég. A hagyományokat sikerült megőrizni idén is, mert amikor mi elrajtoltunk, akkor szakadt éppen a legjobban. Tavaly is ugyanez történt Mátrakeresztesen, ennek ellenére nem futottunk túlzottan rossz időt. Ráadásul körülöttünk mindenki autóján intermedia gumik voltak fent. A lágy gumikkal még csak-csak ellettünk volna valahogy, ha nem áll az úton a víz. Sokszor felúsztunk az átfolyásokon, mondtuk is sűrűn a mi atyánkat, néhány féktávon rezgett a léc rendesen. Belülről azt éreztük, hogy rengeteg maradt benne, de a biztonságra törekedtünk, a célba érkezés volt az egyetlen kritériumunk a Salgó Rallye-n. A szakasz végén felvettük az etapfüleseket, úgy mentünk befelé a gyűjtőbe.

A gyűjtő után, amikor elindultunk a szervizparkba, a navigátorom nem rakta fel újra az etapfülesét, és ekkor hallotta meg, hogy ötödik fokozatban valami csörög a váltóban. Szerencsére egy teljes óra állt a rendelkezésünkre a szervizben, ami alatt kiderítettük, hogy az ötödik fokozat fogaskerekéből letört az egyik fog. Az kalamolt a váltóban, de megoldottuk, kivettük, ezzel a csörgést megszüntettük. Tartalék váltónk volt, a baj csak az volt, hogy éppenséggel nem a szervizbuszban, hanem Egerben, az egy óra pedig nagyon kevés volt arra, hogy elhozzuk Salgótarjánba, és beszereljük. A szervizidő 57-ik percében döntöttük el, hogy nem állunk ki, hanem megpróbáljuk teljesíteni a második kört. Más lehetőség nem volt, kimentünk, és megbeszéltem magammal, hogy a verseny hátra lévő részében semmiképpen sem kapcsolok ötödiket, negyediknél nem váltok fentebb. A gumikat lecseréltük, intermediákra váltottunk, mert lehetetlenség volt követni, hogy az időjárás éppenséggel melyik arcát mutatja. Kazárra jók is lettek, mert vizes volt az aszfalt, de a mindössze négy kilométeres pálya vége felé, egy olyan egyenesben, ahol általában a legmagasabb fokozatban, végsebességen, tiltáson utazik az ember másodpercekig automatikusan raktam neki az ötödiket.

Amikor elkezdtem ráengedni a kuplungot, akkor jutott eszembe, hogy nem szabad, de már nem volt visszaút. Egy nagy csattanás után kigurultunk a célig és a megmaradt egyes és kettes fokozattal visszatértünk a szervizparkba. A kategória első helyéről kellett kiállnunk. 2018-ban a kettes fokozat fogaskereke ment tönkre Salgótarjánban, 2019-ben a géposztályunk második helyén zártunk, úgyhogy nekünk ilyen egyszer fent, egyszer lent képet mutat a Salgó Rallye. Jövőre megint egy jó eredménynek kellene jönni eszerint a statisztika szerint.

A Miskolc Rallye-val mi újság? Ti is ott lesztek?

Igen, teljes erőbedobással készülünk a hazai versenyünkre. A terv az, hogy bebizonyítjuk magunknak, hogy ott tudunk lenni a mezőny elejében, még akkor is, ha minket, a P13-as géposztályban szereplő versenyzőket nem vesznek számításba, a Rally2 Bajnokság összetett értékelésében.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!