Rónavölgyi Endre egy abszolút magyar bajnok navigátorral, Percze Nándival a jobb1-ben vág neki a Győr Rallye-nak és versenyben akarnak maradni az év végi elsőségért, nincs mese, Győrben teljes gőzzel rá kell hajtaniuk a győzelemre. Rónavölgyi Endrével beszélgettünk.
Kezdjük a közepén! Huszonhárom és fél pont a hátrányotok jelen állás szerint Baksai Laciékkal szemben. Mit gondolsz? Tudtok belőle faragni Győrben? Hogyan akartok belőle faragni? Bár valószínűsítem, hogy ezt nem itt és nem most akarod Laci és Zoli órára kötni. 🙂
Szerintem nincs más esélyünk, nekünk mind a két hátra lévő futamon nyernünk kell. De az sem elég, ha mi vagyunk a leggyorsabbak Győrben és a Zemplénben, mert, ha Laciék, mindkétszer mondjuk másodikok, akkor biztos, hogy ők nyerik meg októberben a bajnokságot. Ügyesek, tapasztaltak, gyorsak, szerintem önerőből már nem tudunk annyit hozni rajtuk, hogy a balul sikerült Székesfehérvár Rallye-nk után felálljunk a dobogó legfelső fokára. Vagy be kell férkőznie valakiknek közénk, vagy náluk problémának kell történnie ahhoz, hogy év végén győzzünk, de utóbbit nem kívánjuk, nem szeretnénk ilyesmit, ezért sietünk, aztán ha más nem lesz, akkor elkezdünk számolgatni, hogy hogyan jöhet ki a matek? Azt gondolom, hogy tetemes az ellenfeleink előnye, minden eshetőségre készülünk. Felkészülésként néztünk belső kamerákat, ahonnan találtunk, nem maiak, de megpróbáljuk abból felmérni, hogy mire számíthatunk majd a hétvégén. Az autónk teljesen rendben van, a beugró navigátorom, Percze Nándi pedig nagyon-nagyon segítőkész. Ha valamikor, akkor most van esélyünk arra, hogy együtt jó eredményt érjünk el. Az elsődleges, videós ismerkedés után azt kell, hogy mondjam, hogy a Győr Rallye pályái, meglátásom szerint hasonlítanak a mecseki szakaszokra, és ott a Laciék előnyben voltak, ez viszont nem kedvez.
Mennyire lesznek ismerősek a gyorsaságik?
Soha életemben egyik pályán sem jártam, még kirándulni sem. Tényleg. Nem mentünk soha olyan versenyen, ahol ezek a gyorsaságik lettek volna. Úgyhogy csak videóról „ismerem” ezeket pályákat. Úgyhogy megpróbálunk, megpróbálunk…
Ráhangolódni? Vagy egyből nyélen odateszitek magatokat?
Egyelőre még nem kezdtük meg a ráhangolódást, a héten dolgoztunk, a csütörtöki teszten viszont már ott leszünk, hogy fejben is kellőképpen megérkezzünk Győrbe, akkor kezdjük a ráhangolódást. Jön Markovics Gyuri is, és próbálunk a futóművön is csiszolni egy kicsit, mert láttunk külső felvételeket az autóról, és egy picit idegesnek látszódik a hátulja. Azt egyébként belülről is érezzük, hogy a hátulja nagyon tud lobogni. Talán túlságosan is.
Mert elől nyomod neki, mint süket a csengőt… 🙂
Erről konkrétan megoszlanak a vélemények, de azért próbálkozom. 🙂 Nyilván Andrisnak van egy saját beállítása, amivel ő szeret és tud is gyorsan menni, neki az a jó, nekem meg lehet, még állítani kellene valamit a kocsin, ami lehet, hogy hozna még néhány másodpercet a konyhánkra.
A 6-os főút-Trefortpuszta szakaszról láttunk kisvideókat, egy kanyarból és megítélésem szerint Laciék VFTS-e borzasztóan stabil volt ott, látszik, hogy Papp Arnie és a PSZA Motorsport csapata, nagyon jó futóművet csinált a kocsi alá, meg se mozdul a karosszéria, fantasztikusan jól mozgott a Ladájuk. Én ugyanott egy picit szűkebben tartottam a Hondánkat, ők jobban kiengedték a kocsit, de látható, hogy én azért sem mertem annyira kiengedni a Type-R-t, mert az autónk hátulja mocorog, és nem mindig tudom kitalálni, hogy meg fog e indulni, vagy nem? Tartalékolok, hogy legyen még egy kis hely, ahová mehetünk. Ott azért elég jól látszódott a különbség. Nekünk ezen a téren még lesz dolgunk.
Szóval akkor nyerni mentek?
Nincs más esélyünk, mint a győzelem. Akkor marad életben az esélyünk a Zemplén Rallye-ra is, ha Győrben nyerünk. Ez annyiból nem jelent újdonságot, hogy alapvetően minden versenyre így indulunk el és idén eddig kétszer sikerült teljesíteni a célkitűzést, hiszen az első két futamon eléggé jól mentünk, felállhattunk a dobogó legmagasabb fokára, és kb. fél perces előnyeink voltak. A Mecseken Laciék utolérhetetlenek voltak és amíg mentünk Székesfehérváron is jól álltunk, az elsőségért csatáztunk Várnai Dávidékkal. Szóval az előjelek biztatók. Főleg annak fényében, hogy ha az év elején megkérdezték volna, hogy kik fognak harcolni az elsőségekért, akkor a mi nevünk biztos nem hangzott volna el. Azt gondolom, hogy sokan az autónak tulajdonítják az eddigi sikereinket. Benne is van, mert ez egy nagyon jó autó, de bizakodom, hogy azért valamit mi is hozzá tudunk ehhez a sikerhez tenni.
A Győr Rallye szerintem nagyon különleges lesz idén, mert két nagy nevű, sőt kimondhatjuk, hogy abszolút magyar bajnok navigátor is ott lesz a Rallye2 Bajnokság mezőnyben, ami szerintem mindenképpen érdekes színfolt lesz. Görög Petinek Kertész Krisztián fog navigálni, mellettem pedig Percze Nándi helyettesíti majd Aczél Andrist, Nándi 2023-ban lett magyar bajnok navigátor. Ez azt is jelzi, hogy jó a mezőny. Többiek is írták, kevesen indulnak a Rallye2-ben, ez igaz, de az is biztos, hogy akik Győrben elindulnak, azok véresen komolyan veszik majd ezt a dolgot. Próbálnak nyerni, jó eredményt elérni, harcolni a dobogós helyezésekért. Halljuk, látjuk, hogy sokan azt is megkérdőjelezik, hogy milyen értéke lesz ennek a bajnokságnak? Szerintem nagy értéke van és nagy is lesz, hiszen minden egyes pontért és másodpercért keményen meg kell küzdenünk, így akár elsőként, akár másodikként, akár harmadikként, vagy netán negyedikként helyen fogjuk zárni a 2024-es szezont, ugyanolyan boldogok leszünk. Nagy csatákat kell vívnunk, ráadásul soha nem sikerült még ilyen jól szerepelnünk az ORB2 mezőnyében. Akárki jön majd ki legjobban a lépés az év végére, büszke lehet majd a sikerére.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor