Rimár Tamás és Csicsely Pál mindenkit meglepett szombaton, amikor este a leggyorsabb párosként gurult át a Győr Rallye céldobogóján, vasárnap viszont hamar leáldozott a csillaguk, de így is boldogan emlékeznek vissza a vizek városában eltöltött hétvégéjükre. Rimár Tamással beszélgettünk.
Milyen tervekkel utaztatok Győrbe? Sokat dolgoztatok érte, hogy ott tudjatok lenni?
Igen, dolgoztunk, nem is keveset, de a technikai hiba végül nem került el minket, hiszen a vasárnapi napon kiestünk. Annak örültünk, hogy legalább a szombatot végig tudtuk csinálni, nem is akárhogy! Ennek köszönhetően nagyjából látjuk, hogy hogyan áll az autónk. Úgy néz ki, hogy a korábbi fékproblémánkat végre megoldottuk, emiatt nem kellett már aggódnunk a győri pályákon, illetve a féltengely problémákkal is sokat haladtunk. A kiesésünkkel egy újabb gyenge pontra derült fény, de én most már tényleg nagyon bízok benne, hogy ezzel be fog zárulni a kör. Erre az új problémára, ami miatt vasárnap kiestünk, ha megtaláljuk a megoldást, akkor szerintem egy nagyon jó kis autó lehet a Hondánkból. Ezt a verseny közepén, Bakonybélen állapítottam meg, mondtam is Palinak, hogy nagyon jó ez az autó. Jó vele menni, élvezetes, meg is áll, be is fordul, jól is éreztük benne magunkat.
@rallye2.hu Rimár Tamás-Csicsely Pál Győr Rallye 2025 Rallye2 prológ Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Szedjük szét a két versenyt! Nézzük előbb a szombati sikert, abszolút győzelmet, majd a vasárnapi második futamot.
Én pénteken kezdem, amikor délután teljesítettük a prológot, rengeteg néző közt Győr belvárosában. Szombaton minden nagyon jól sikerült, a mezőnyből a legjobb időt futottuk. Tegyük hozzá, hogy ehhez kellett a többiek hibája, gondjai is, de igen, sikerült egy fantasztikusan jó eredményt mennünk. Nem nagyon volt rumli körülöttünk, talán az első gyorson voltunk bent az árokban egy pár másodpercig, de hál’ Istennek segítség nélkül kijött az autó. A többi gyorsasági még ennyi kalandunk sem volt. A nyolcadik szakaszon történt egy kisebb malőr, amikor egy nagyobb agyagdarab fölragadt a bal hátsó keréknek a belső felére. Iszonyatosan rázott ettől az autó, mi pedig nem tudtuk, hogy mi lehet a probléma. Azt hittük, hogy valami eltört, vagy tönkrement, mert 120-nál gyorsabban nem tudtunk menni. Már nem láttam az utat, annyira remegett az egész kocsi. Próbálgattam a kanyarokat, hogy mi lehet, de az autó jól fordult, és azt is éreztem, hogy nincs defektünk. Összességében volt egy kis rémület a szakaszon az autóban, ám utána megálltunk és láttuk, hogy a jókora sáros, agyagos, kavicsos valami van föltapadva egy ponton a felnire. Ezt hamar levakargattuk és az etapon már tökéletes volt a kocsi, simán eljutottunk a Dunakapu térre.
Célba értetek, nagy volt az öröm.
Nagyon örültünk, kellett már ez a pozitív visszajelzés nekünk, valamint a csapatnak, a szponzoroknak is, hogy végre valamit tudjunk mutatni, hogy nem hiába dolgozunk és költünk el ennyi pénzt a rallye-ra. Ez az eredmény a legszebb álmainkon felüli volt, nem gondoltuk, hogy abszolút értékelést tudtunk nyerni. Tudom, hogy az összetettben nem értékelnek minket a P13-as autónkkal, így hivatalosan csak a géposztályunkat nyertük meg, mégis óriási öröm nekünk, hogy mi autóztuk szombaton a legjobb időt. Az abszolút első ötbe, ha befértünk volna, mi már teljesen elégedettek lettünk volna. Ehhez képest az egy jókora extra, hogy az első helyen kötöttünk ki.
@rallye2.hu Rimár Tamás-Csicsely Pál Győr Rallye 2025 Gy1 Kisgyónbánya-Csőszpuszta Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Vasárnap már nem sikerült ennyire jól a napotok, vegyük át a Győr Rallye-toknak az árnyoldalát. Szépen kezdtetek reggel a Rábaringen, de ez a szakasz lett a végállomása is a futamotoknak.
Teljesen felszerelkezve, négy darab esőgumival mentünk ki, hiszen Győrben már reggel is esett az eső, meg úgy is nézett ki, hogy esni fog Écsen. Ehhez képest a Rábaring teljesen száraz volt az aszfalt, ezért nagyon óvatosan, a gumikra vigyázva mentünk. Tudtuk, hogy az első gumikat szárazon, ráadásul a Rábaringen nagyon könnyű elmelegíteni hamar tönkre lehet tenni őket. Igyekeztem úgy menni, hogy ne nagyon csússzon az autó, vagy lehetőség szerint egyáltalán ne. Azt tudtam, hogy ez időveszteséget okoz, de később kifizetődött volna. Sajnos a technika megint közbeszólt, mert, mint utóbb kiderült a segédféltengelyünk törött el a szakasz vége előtt nem sokkal. Ez egy új alkatrész volt benne, és ezt az erőpróbát már nem bírta. Úgyhogy erre ki kell találnunk valami erősebb verziót.
A Zemplénbe jöttök?
Szinte biztos, hogy igen. Hamarosan megcsináljuk az autót, nem lesz vele gond és akkor az egyetlen akadály is elhárul a részvételünkkel kapcsolatban. Jó lenne addigra megoldani ezt az erősített segédféltengely kérdést, szerintem nem lesz vele gond. Mindenképpen versenyen kell utána kipróbálni, hiszen a teszteken mindig tökéletesen működik az autó, ha van valami hibája, akkor az garantáltan a versenyeken jön elő. A teljes terhelést csak a valódi versenykörülmények adják meg, ezért biztosan megyünk és bízunk benne, hogy az évzáró verseny is hasonlóan jól sikerül majd, mint a szombati, győri futamunk.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor












