Ahogy ígértük: a navigátor lányoké, hölgyeké, nőké, csajoké innentől a pálya három epizódon át. A trióból először Szemmelroth Anetta válaszolt a kérdéseinkre navigátori munkájával kapcsolatban.

Rallye2.hu: Miért éppen jobb1-ben ülsz?

 

Szemmelroth Anetta: Mert ez volt megüresedve. 8 éve ismertem meg a páromat és vele a csapatot. Már az első pár naptól tudtam, hogy szeretném kipróbálni. 🙂 Tavaly a férjem motor balesete miatt kellett beugranom. És úgy tűnik nem sikerült olyan rosszul. Kipróbáltam a bal1-et is a Mikulás Rallye-n, de sajnos a navigátorom nem állt a helyzet magaslatán. 🙂 🙂 🙂 (Tudod, hogy imádlak Józsika!), és nagyon mély volt a víz, amibe beledobtak, hiszen szinte végig tükörjégen kellett autóznom. Majd legközelebb… Amire nagyon büszke voltam mégis ott, hogy a Kuncz Dezső csak 1-el volt előttem! 🙂 Sajnos már nem emlékszem, hányadik helyen álltunk… 🙂

Rallye2.hu: Ki a kedvenc pilótád?

 

Szemmelroth Anetta: Rádóczi Józsi. Volt, amikor megkérdezték tőlünk, hogy mi egy pár vagyunk-e? Nem! De! Legalább olyan tökélyre fejlesztettük a civakodást, mintha évek óta házasok lennénk. 🙂 Ő az egyik legjobb barátom, akire bármikor számíthatok, és nem azt mondja nekem jó tanácsként, amit hallani szeretnék, hanem a véleményét. 🙂

 

Rallye2.hu: Ki a kedvenc navigátorod?

 

Szemmelroth Anetta: Szemmelroth Attila. Azért, mert nagyon higgadt, felkészült, minden kérdésemre tudja a választ. A műtétje után, még a kórházi ágyán is segítette a csapatot, laptoppal az ölében irányított mindent, hogy flottul menjenek a dolgaink.

Rallye2.hu: Milyen itinert írsz?

Szemmelroth Anetta: Amilyet a pilótám diktál.

Rallye2.hu: Kik mellett navigáltál már?

 

Szemmelroth Anetta: Csizmeg Ricsi, Takács Norbi és Rádóczi Józsi.

Rallye2.hu: Mennyire összetett dolog szerinted a navigálás?

 

Szemmelroth Anetta: Amikor elkezdtem, sejtettem, hogy összetett, de nem gondoltam, hogy ennyire! 🙂 Nagyon sok dolga van a navigátornak, kezdetben el is kezdtem kicsit pánikolni tőle, de szerencsére (még nem tudom azt mondani, hogy tökéletesen) szépen lassan belejövök.

Rallye2.hu: Miben segítesz egy verseny vagy felkészülés során?

 

Szemmelroth Anetta: Csapatmunka az egész, tehát segítek, amiben tudok. Ha kell, akkor megyek szponzorokhoz tárgyalni, képviseljük a csapatot rendezvényen akár. Szállást keresek, szendvicset gyártok, kávét főzök, mosok, takarítok… 🙂 Nagyon sok a teendő, de ezt mindenki tudja, aki benne van. 🙂

Rallye2.hu: Melyik a kedvenc pályád?

 

Szemmelroth Anetta: Nekem most mindegyik! Alig várom már, hogy indulhassunk, szinte mindegy, hogy hol. 🙂

Rallye2.hu: Etapon mik a feladataid?

Szemmelroth Anetta: Idő, idő, idő! Állandóan kérdezgeti a pilótám, hogy mennyi időnk van még. Biztos baj van a memóriájával szegénynek…:) Mivel sajnos Daedalonos navigátor vagyok, előfordul, hogy etapon pihenem ki a fáradalmaimat. Ezt Baranya Kupán Józsika kicsit sérelmezte is… de hát nagy volt a köd, a pára és a szürkeség… na meg a gyógyszer… kicsit megszunnyadtam.

Rallye2.hu: Kedvenc sztorid?

 

Szemmelroth Anetta: Az a baj, hogy rengeteg van! Nem tudok hirtelen mit mondani, hiszen csak ismételni tudom magam és a többiek véleményét is! Ez a Rallye2-es társaság fergeteges! Ha kiszállunk a kocsiból, azonnal olyan vérszívás, poénkodás indul meg, hogy szinte alig tudunk beszállni az autóba és szerencsére mikor bent ülsz teljes öltözékben, még akkor is van valaki, aki behajol az ablakon és olyat beszól, hogy a nevetéstől alig bírsz elindulni. Várjuk, hogy a célban újra eltöltsünk pár percet velük, majd a következő gyors előtt újabb bandázás. A szervizcsapatunk is nagyon jó, Takács Norbi végig szórakoztatja a brigádot. Én nagyon várom ezeket a hétvégéket! Amit talán mégis megemlítenék ismét: Mikulás Rallye-n Józsika szembesült a navigátor élet rejtelmeivel és nem tetszett neki. Egy alkalommal pályafelírás során úgy eltévedtünk az erdőben (egyszer csak a többiek szembe jöttek velünk), hogy kénytelen voltam átparancsolni a pilótaülésbe, majd visszataláltam az útra és újra helyet cseréltünk.:-)

Rallye2.hu: Hogy emlékszel vissza a 2010-es évre? Mit vársz 2011- től?

Szemmelroth Anetta: Nekem nagyon összetett volt az előző évem, hiszen kemény időszakon vagyok túl. A párom balesete sok mindent megváltoztatott. Nem számítottam ilyen jó eredményekre, hiszen nem voltam biztos benne, hogy tudom őt úgy helyettesíteni, ahogy kell. (Nagyon magasan volt a léc). Nem is sikerült volna, ha nem áll mellettem és segít- sokszor telefonon. Józsika és a csapat is biztatott, így egyre magabiztosabb lettem és éreztem, hogy meg akarom csinálni, meg fogom csinálni! Jó érzés volt a Díjkiosztó ünnepségen részt venni…
2011 még mindig képlékeny nekünk… semmit nem szeretnék elkiabálni.

Rallye2.hu: Estél-e már?

 

Szemmelroth Anetta: Egy kicsit Kazincbarcikán tavaly. Nem igazán sikerült megijednem, csak rettenetesen aggódtam az időnk miatt… Jogosan.

Rallye2.hu: Mivel gyorsítod illetve lassítod a pilótád?

Szemmelroth Anetta: Én mindig gyorsítom! Sikítok…

Rallye2.hu: Olvasod csak az itinert vagy figyelsz a pilótád lelkiállapotára?

 

Szemmelroth Anetta: Olvasom az itinert és időnként kitalálok valami hülyeséget, amivel fel tudom dobni a hangulatot. Azonnal nem szokott rá reagálni csak a végén…:-) Amúgy nagyon sokat biztatom és nagyon hajtom, hiszen elkap a versenyszellem. Letolni nem szoktam, hiszen hogy jönne ahhoz egy újonc, hogy leszidja a főnököt.:-)

Rallye2.hu: Hogy kerültél a rallye-ba?

 

Szemmelroth Anetta: A párom révén. Több, mint 8 éve az akkori főnököm egy autó kiállításon népszerűsítette a magánrendelőintézetet, ahol dolgoztam. Úgy gondolták, hogy a lánycsapatnak jó helye lesz a rallye-s fiúk mellett… 🙂

Rallye2.hu: Tudsz e segíteni műszaki probléma esetén?

Szemmelroth Anetta: Kereket tudok cserélni és ügyesen félre tudok állni, hogy a többiek hozzáférhessenek az autóhoz. 🙂

Rallye2.hu: A pilótához alkalmazkodsz-e vagy saját itinert erőltetsz a pilótára?

Szemmelroth Anetta: Maximálisan én alkalmazkodom a pilótához, hiszen nekünk még a feltétlen bizalom kialakításán kell dolgoznunk! Nem tudom azt mondani, hogy „öreg róka” vagyok a szakmámban, nincs elég tapasztalatom ahhoz, hogy változtatgassak az itineren. Ha ezt megtenném és baj lenne belőle, egy életre elveszíthetem a pilótám bizalmát.

Rallye2.hu: Te tanítod a saját itineredre a pilótát?

Szemmelroth Anetta: Nem! Úgy gondolom, hogy én asszisztálok, ő az, aki tudja, hogy milyen információkra van szüksége ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozza ki magából és az autóból úgy, hogy közben biztonságban legyünk.

Rallye2.hu: Hányszor jártok pályát?

 

Szemmelroth Anetta: Általában háromszor vagy amennyi megengedett.

Rallye2.hu: Murva vagy aszfalt?

 

Szemmelroth Anetta: Mindkettő tetszik!

Rallye2.hu: Váratlan helyzetekből miként tudsz visszatérni a normál viszonyokhoz?

 

Szemmelroth Anetta: Elég gyorsan.


Rallye2.hu: Hogyan építettek fel egy versenyt?

 

Szemmelroth Anetta: Teljes csapatmunka. Általában kialakult, hogy kinek mi a feladata. Megnézzük, hogy tudunk-e indulni. Nevezés, szálláskeresés, sok-sok telefonálgatás egymásnak, hogy ki mit intézzen, mivel vagyunk meg, stb. Majd a végén az utolsó pillanatban vagyunk készen mindennel és mindig megfogadjuk, hogy a következő versenyre sokkal hamarabb felkészülünk és összeszedettebb lesz a társaság. Eddig még nem sikerült… 🙂

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!