Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_891N csoport és N/2 géposztály győzelemmel köszönt el az N-esektől Régi Peti és Ferenczi László, mivel a Baranya Kupára már egy Citroen C2R2-vel érkeznek majd és ezentúl az A/6-ban szeretnék gyűjtögetni a pontokat. A srácok nagyon boldogok voltak veszprémi sikerük után, amiről Régi Petivel beszélgettünk.

Rallye2.hu: Mikét sikerült a versenyre az autótok felkészítése és a pályabejárás?

Régi Péter: Nagyon jól sikerültek a verseny előtti munkák, egy őrült jó autót kaptunk a csapattól. Szépen rendbe volt rakva és remekül be volt állítva a Suzukink. A pályák feldolgozása is jó volt, sikerült jó itinert készítenünk. A miénk egy kis autó ezért nem nagyon tetszett, hogy a hajmáskéri pálya ennyire kemény volt, nagyon próbára tette a kis autónkat, de meglepetésünkre később sikerült úgy átjönnünk a lőtéren is, hogy nem nagyon bántotta az autót, különösebb problémánk nem volt vele.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_499

Rallye2.hu: Akkor a Hajmáskér nem volt a szíved csücske. Hogy tetszettek a pályák?

Régi Péter: A Hajmáskér vonalvezetése nekem nagyon tetszett volna, de az én abszolút kedvencem a kislődi gyorsasági volt. Volt abban mindenféle rész. Trükkös, tempós, technikás, tehát igen változatosnak nevezném. A pályabejáráson viszont a hegyesdi szakasz, nagyon nem tetszett, de ebben biztosan szerepet játszott az is, hogy csak 50 km/órával lehetett rajta tréningezni. Ámde! Amennyire nem tetszett a felíráskor, pont annyira tetszett versenytempóban. Hihetetlenül jó volt a minősége, leginkább a Finn Rallye pályájáihoz tudnám hasonlítani. Nagyon tempós, széles, végig úsztatós, nagyon jó volt.

Rallye2.hu: No akkor melyik is volt a legkedvesebb számodra?

Régi Péter: Kislőd mellett tenném le a voksom.

Rallye2.hu: Az eredményetek csodálatos lett…

Régi Péter: Valóban nagyon jól sikerült a verseny, már az első gyorstól kezdve vezettük a kategóriánkat, és ezt a célig ki sem eresztettük a kezünkből, megnyertük a Veszprém Rallye-t. Bár azt el kell, hogy mondjam, hogy eléggé megritkult a kategóriánk a végére. A hab a tortán az volt, hogy az N/2 géposztály mellett az N csoportot is megnyertük! Kiváló autót kaptunk a Korda Racing-től!

Rallye2.hu: Kalandotok, problémátok, műszaki nehézségetek, defekt, vagy bármi, ami hátráltatott titeket a verseny folyamán volt e?

Régi Péter: Nem. Semmi az égvilágon. Mivel tudtuk, hogy ez egy túlélőverseny maximálisan igyekeztünk beosztani az autót. Megtiszteltünk mindent. Az ugratókat, a nagyobb gödröket, mindent óvatosabban teljesítettünk, figyeltünk rá, hogy az autónk ne kapjon annyit, hogy veszélybe kerülhessen a célba érkezésünk. A defektek elkerülésére külön figyelmet fordítottunk. Nekem azt a tanácsot adták a verseny előtt, hogy a Veszprém Rallye-t csak elveszíteni lehet. Az első két-három gyorsaságit megnyomtuk egy kicsit, ekkor sikerült egy jó kis előnyt kiautóznunk és, akik szerették volna ezt ledolgozni ezért kicsit jobban tempóztak a kelleténél vagy defektet kaptak, vagy a lengőkarjukat csapták szét egy sziklán, ezért is óvatoskodtunk, nem akartunk mi is így járni. Az utolsó gyorsaságin pedig már csak abszolút takaréklángon autóztunk.

Rallye2.hu: A verseny tetszett e?

Régi Péter: Igen. Jó volt, pörgős volt. Tartottuk az időtervet, nem töröltek gyorsaságit, ezért úgy érzem, hogy egy jó rendezvény volt a Veszprém Rallye.

Rallye2.hu: Hányadik Veszprém Rallye-d is volt ez a mostani?

Régi Péter: Olyan, amin végig is értem, az első. Ha a Mikulás Rallye-kat is beleszámolom, akkor ötödjére mentem Veszprémben, de egyszer sem sikerült még befejeznem. Tehát már ez is hatalmas pozitívum. Nemhogy a győzelem…

Rallye2.hu: Meglepne, ha ezek után nem lennétek ott a Baranya Kupán.

Régi Péter: Ott leszünk, indulunk a Baranya Kupán. De elhagyjuk az N/2-es géposztályt és fentebb lépünk az A/6-ba, mégpedig egy Citroen C2R2-vel.

Rallye2.hu: Mi indokolja ezt az évközi kategóriaváltást, pláne egy ilyen siker után?

Régi Péter: Az N/2-ben azt gondolom, hogy úgysem tudnánk fentebb lépni a Suzuki Ignissel, mert jóval gyengébb, mint azok a Hondák, amik ellen versenyzünk. Aszfalton esélyünk nincs őket elkapni. Egyszerűen kaptam egy lehetőséget Korda Eriktől, hogy beülhetek a C2R2-be és ezzel a lehetőséggel én élni szeretnék. Tanulni kell majd az autót, de jövőre már teljes évet akarunk vele menni.

Rallye2.hu: Akkor ez most csak egy egyszeri teszt lesz, vagy az év hátralévő részében már az A/6-ban láthatunk titeket?

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_327

Régi Péter: Ha minden igaz, akkor már ez marad ebben az évben. A/6 és a C2R2.

Rallye2.hu: Tervek, vágyak, álmok a Baranya Kupán? Vagy maximálisan a tanulásra helyezitek a hangsúlyt?

Régi Péter: Csak a tanulás. Semmiféle elvárás nincs velünk szemben, végig akarunk érni és gyűjteni a versenykilométereket. Várj csak! Egy célkitűzés mégis van! Nem akarok a Citroennel erdőt irtani a Mecsekben. 😉

Salánki Gábor

 

Köszönjük a segítséget!

A Korda Racing együttműködő partnerei: A-HÍD Építő zRt., Hídépítő zRt., Novomatic, Bomba! Energy Drink, ENEOS Motorolaj – Szakál-Met-Al Kft., Metrober Kft, HERTZ – Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, G-Roby, Frimedia Kft, Garmin, Szerszámbróker Kft, Csomagtartoaruhaz.hu, Surgi Care Kft, BHS Medical, Music Engine Kft, Variocommerce Kft, VitaPlus Kft, Noa-Ép Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Gulyás Gépgyártó és Kereskedelmi Kft., Alexovics Kft, Auto-Szoft Kft, K-P-K TransCoop, BDA Trans Kft, Stefani Hungária Kft, Lánchíd 19 Hotel, BWS Belső Tér Kft, Credit-cash Faktoring és Pénzügyi ZRt, Duna Resort Kft, FEOL Industrial Kft, Gordius Kft, Perfekt Motorfelújítás KFt, RAORG Translog Kft, Sinus-Networks Kft, Schnell Autó Kft, Tibuktu Bt, Versbis Kereskedő és Szolgáltató Kft, VIWA Product Europa Kft

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!