Két hét múlva ilyenkor már jó eséllyel a honi rallye-s társadalom egy része Arad környékén falja majd a frissen sült mici-et (miccset), miközben készülődik a az Arad Rallye prológjára. A jelek szerint az „egy rész” viszont kevés nevezőt takar, ami két okból is érthetetlennek tűnik. Egyfelől, mert szenzációs pályákkal, programokkal, és kiszolgálással készülnek a fogadásunkra a román szervezők, másfelől pedig az Aradon megszerzett pontok is éppen annyit nyomnak a latba a végelszámolásnál, mintha mondjuk Salgótarjánban gyűjtögetnénk össze őket. Még egy alapos indokot hozunk fel az Aradon történő indulás mellett, de ezt már nem én fogalmaznám meg, hiszen megtette ezt többször is a 2010-es év abszolút Rallye2-es bajnoka, Bereczki Norbi, aki hihetetlen profizmusról beszél szinte minden romániai beszámolója után. Bereczkiéken kívül, azonban más „jégkémek” is jártak a futam előtt Aradon, a konkrét etapokon és gyorsasági szakaszokon. Rádli Józsefet Adamovits Márk és Kassai András kísérte el a soron következő futam helyszínére és telefonos beszélgetésünk alatt Józsi bizony nem kevés pozitív tapasztalatról számolt be. Érdemes megfogadni a szavait…

Rallye2.hu: Ha jól tudom nemrég tértetek haza Aradról, ahol végig jártátok a verseny valamennyi helyszínét. Mit láttatok a helyszínen?

Rádli József: Így van, két napot töltöttünk el Aradon, és Andrással és Márkkal végig jártunk minden gyorsasági szakaszt, minden etapot. El kell, hogy mondjam, a román rendezők nagyon komolyan készülnek a komplett magyar mezőny fogadására, nagyon várnak minket és mindent megtesznek azért, hogy a honi bajnokságok résztvevői maradéktalanul jól érezzék magukat az előttünk álló Arad Rallye-n. A pályák nagyon jók. Igazi rallye pályák. Bevállalósak, ugratókkal tűzdeltek, fontos, hogy néhol nagyon gyorsan lehet rajtuk autózni, néhol viszont technikásak, komoly tudást igényelnek.

Rallye2.hu: Nagy-nagy legendák keringenek a romániai utak rossz állapotáról. Mi újság ezen a téren?

Rádli József: A gyorsasági szakaszok tekintetében egyáltalán nincs mitől félni, nincs különösebb probléma a minőségükkel. Ahol gond van – de valószínűleg most már ott sincs- ott a látogatásunkkor is munkagépek dolgoztak, murvát, köveket helyeztek el a problémás pontokon. A szakaszok teljesen jól járhatóak voltak, pedig mi egy borzasztóan nagy felhőszakadás és vihar után voltunk pályát bejárni. A gyorsaságik minősége sok helyen még jobb mint az etapoké.

Rallye2.hu: Pályák minősége tehát kipipálva, de mi a helyzet a biztonsággal, a biztosítással?

Rádli József: Ezzel sem lehet gond. A verseny során negyven magyar sportbíró segíti majd a magyar versenyzők dolgát, és minden gyorsaságira jut majd hazai rescue csapat is. Lesz olyan gyors, ahol több mentőosztag is készenlétben áll majd, ha netán szükség lenne a beavatkozásukra. De ne legyen! A román rendezők maradéktalanul eleget tettek a kérésünknek és megígérték, hogy minden pálya hermetikusan le lesz zárva, oda illetéktelenek nem juthatnak be semmilyen járművel.

Rallye2.hu: Mire hívnád fel külön is a versenyzők figyelmét az Arad Rallye-val kapcsolatban?

Rádli József: Az első és legfontosabb az, hogy mindenki fokozottan figyeljen az itinerekben található információk pontos betartására! Ez nagyon lényeges. Mind az idő mind a helyek, állomások szempontjából. Lesznek olyan helyszínek, ahol több állomás is lesz egészen közel egymáshoz, könnyű tévedni, és egy rossz állomásra beállni. A problémák elkerülése végett figyeljetek erre nagyon oda! Biztos vagyok benne, hogy ezt a versenyt nem lehet rutinból megoldani, figyelmesen kell majd forgatni a rendelkezésre álló dokumentumokat. Ezekre az állomásokra viszont oda is kell érni, ráadásul időben. Falvak és tanyák közelében zajlik majd a verseny, sok helyen, az etapokon fokozottan lehet számítani gyerekek feltűnésére, ezért nem érdemes kockáztatni és az esetleges késést gyorshajtással kompenzálni. Okosan kell kihasználni az etapidőt. A pályákra szintén érvényes az, hogy nagyon fontos a pontos itinerek felírása. A szakaszok szinte mindenki számára újak lesznek, a legtöbb hazai versenyző még nem autózott rajtuk. De mindössze csak háromszor lehet minden pályán tréningezni! A tempó viszont itt-ott nagyon magas, óriási nagyot lehet esni már egy pici elírás miatt is. Nem győzöm kihangsúlyozni: nagyon figyeljetek a pontosságra, minden téren!

Rallye2.hu: A szervízpark milyen lesz?

Rádli József: Tágas és kényelmes. Úgy tudom, hogy mindenki egy helyen fog szervizelni.

Rallye2.hu: Tudom, hogy ma, július 22-én lejár a nevezési határidő, de azt is hallottam, hogy nem túl magas az Aradon versenyezni szándékozó magyar csapatok száma. Igazából ezért is kerestelek meg, hogy személyes tapasztalataidat közkinccsé téve a „last minute” nevezésre buzdítsuk a honi rallye-s társadalmat. Ha ma „bezár a bazár” és valaki az írásnak köszönhetően szombaton este netán és remélhetőleg mégis az indulás mellett dönt van e még reménye a nevezésre, vagy ez a vonat ma éjféltől végleg elment?

Rádli József: Remélem igazad lesz, és valóban néhányan még felkerekednek és velünk tartanak az augusztus 5-6-i versenyre. A hivatalos nevezés ma tényleg lezárul, és én nem is tudok pontos tájékoztatást adni ebben a kérdésben. Márk, viszont biztosan okosabb a témában ezért ez ügyben keressétek őt a versenykiírásban szereplő elérhetőségek valamelyikén. (Ehhez linket a a Rallye2.hu főoldalán találtok.)

Rallye2.hu: Köszönöm a beszélgetést, és a jelszó az Arad Rallye-ra a pontosság.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!