Péter Palkó soha nem vétett még olyan hibát a pályafutása során, mint, amit Nagyvelegen elkövetett. Szerencsére olcsón megúszták a kalandot, így Varga Kristóffal együtt teljes erőbedobással készülhetnek az 1. Pálháza Rallye-ra, ahol mindenképpen szeretnék kiköszörülni a Vértes Rallye-n elszenvedett csorbát. Péter Pállal beszélgettünk.

Egerben keményen rápattantatok a gázpedálra, a futam végén, az abszolút második helyetekkel sokakat megleptetek. Ugyanez volt a terv a Vértes Rallye-ra is?

Jó lett volna ilyen álmokat szövögetni, de egyértelműen tisztában voltunk azzal, hogy a hazai pályánknak megvolt a maga előnye. Plusz ne feledjük, hogy az egri gyorsaságik erőteljesen hondásak, fekszenek a kocsinknak, míg a móri pályákon nem kell olyan sokszor végsebességen száguldozni. A legjobb ötbe vártuk magunkat, de ha egy kicsit hátrébb végzünk, akkor sem lettünk volna csalódottak. A kilométerünk nem sok van a Hondánkkal, és az N-es autót okosan kell beosztanunk a verseny végéig.

A céldobogón ezúttal nem sikerült átgurulnotok. Mi történt veletek és milyen volt a verseny, amíg mentetek?

Az első két szakasz után kifejezetten jól álltunk, több, mint 50 másodperccel vezettük a 2WD kupát és a későbbi kategóriagyőztesekkel, Szetei Norbiékkal is csatáztunk a 6-os géposztályban. Az első gyorsaságit mi nyertük meg, a másodikat ők húzták be, mindössze 1,4 másodperc volt köztünk a Nagyveleg előtt. A harmadik gyorsaságin azonban hibáztam egyet, teljes mértékben az én saram minden, ami történt. Egy felhordásos kanyarban nem tudtunk elfordulni, és becsúsztunk az árokba, ahonnan több, mint hat perc alatt tudtak csak kiszabadítani minket a nézők. Ezúton is köszönjük szépen nekik a mentést. Több összetevős történet volt ez. Rosszul diktáltam fel azt a kanyart a pályabejáráson, gyorsabbnak írtuk fel, mint, amit elbírt, és túlságosan hamar behúztam az autót az ívre, ezekre pedig nincs kifogás, csak magamat hibáztathatom. A felhordás már csak a pont volt az i-re igazából.

De ha bejön, akkor nagyot fogtok… 🙂

🙂 Ha bejött volna, akkor igen. Szerencsére aránylag olcsón megúsztuk a dolgot, soha ne jöjjünk ki rosszabbul egy ilyen helyzetből, bár a szervizben, miután átnéztük az autót mégis arra az elhatározásra jutottunk, hogy inkább feladjuk a versenyt, minthogy késő estig az erdőbe csücsüljünk. Jó eredménnyel zárhattunk volna idegenben is, de pályafutásom első, ilyen jellegű bakija miatt elveszett ez a lehetőség. Tanulni kell belőle. Nagy kár egyébként nem keletkezett, használható maradt a kocsi, de szerintünk egy-két alkatrész nem bírta volna ki a második kört. Itthon már átnéztem a Hondánkat, beállítottam, cseréltem, amit kellett, úgyhogy ereje teljében várja a következő bevetést.

A Pálháza Rallye-t?

Igen, a novemberi, zempléni futamra készülünk, a kocsi már egyben van, ha nem kellene sötétben autózni, akár már kezdhetnénk is a versenyt. A lámpasorunkat is kipróbáltuk már, ami nem okozott meglepetést, természetesen rossz volt, úgyhogy izzókat és alkatrészt is rendelnem kellett hozzá. Nagyon készülünk az év utolsó aszfaltos versenyére, és erőteljesen bízunk az egyenlő esélyekben, reméljük, hogy senkinek sem arrafelé támad kedve a verseny rajtjáig kirándulni, vagy gombászni. Izgalmas hétvégére számítunk Pálházán, szenzációs pályák lesznek, amikre pontos itinert fogunk írni. Mindent alaposan leellenőrzünk majd, hogy véletlenül se fordulhasson elő még egy ugyanolyan fiaskó, mint, amit a Vértes Rallye-n átéltünk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Óriási köszönettel tartozunk mindazoknak, akik segítettek nekünk, és bíztak bennünk az Eger Rallye-n mutatott kiemelkedő szereplésünk után, sajnáljuk, hogy így alakult számunkra a Vértes Rallye.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!