Nagyon soká készült el Papp Laci és Papp Csabi Volvo-jába az új motor és sokba is került a srácoknak. A dolgok anyagi vonzatát nem ismerjük, nem is tisztünk boncolgatni, de hogy a bajnoki címük megvédése ezen, illetve a Komlón menetrendszerűen kapituláló féltengelyen múlt, az teljesen biztos. Laciék ezért nem is foglalkoznak a Baranya Kupával, hanem inkább a 2018-as évre és a Budapest Rallye-n, egy rég áhított szakaszgyőzelemre koncentrálnak. Papp Lászlóval elemezgettük a Baranya Kupát.

Sok versenyt kihagytatok az utóbbi időben, Salgótarjánban nem értetek célba, pontokat vesztettetek, de Komlóra végre elkészült az új motor a Volvo-tokba. Mi volt a tervetek a Baranya Kupán?

Érdekes volt a helyzetünk, mert tesztelni és gyorsan menni is kellett volna egyszerre a komlói futamon. A motor, az első két gyorsaságin tapasztaltak alapján jó lett, nem az erőforrás volt az oka, hogy végül nem értünk célba. Mindössze egy pont volt az előnyünk a bajnokságban Riskó Daniékkal szemben, ezt szerettük volna növelni, hogy a bajnoki címünket meg tudjuk védeni. Kicsit úgy éreztük a sok kihagyás miatt, hogy futnunk kell az eredmény után. Ez is hajtott minket, de nem igazán jött össze nekünk a komlói versenyünk. Gratulálunk Daniéknak az év végi győzelmükhöz.

Milyen volt nektek a Baranya Kupa első napja?

Az első gyorsaságin rögtön sikerült egy elég jót autózni, mert megnyertük a P13-as autók között a rövidebb, pénteki szakaszt. A prológon óvatosan, nagyon okosan autóztunk, mert korábban sikerült már Komló főutcáján kiesnünk féltengelytörés miatt, most nem szerettünk volna így járni. Az esti gyorsaságit pedig a második helyen zártuk, ezzel pedig sikerült megőrizni az első helyet a géposztályunkban a nyitó nap végére. Ennek ellenére nagyon éreztük magunkon a hosszú kihagyás tüneteit. Kerestük a helyünket. Így vártuk a szombati folytatást.

Abban nem sok örömötöket leltétek…

Hát nem. Pedig ezekre a szakaszokra helyeztük volna a nagyobb hangsúlyt, mert tavaly jól sikerültek, amelyiken mentünk, ezek lettek volna igazán mérvadók és fontosak. Még föl sem ébredtünk szinte, amikor a hetvehelyi gyorsasági szakaszon, nagyjából a pálya negyede körül eltört a féltengelykihajtás. Nem volt ott sem csattanás, sem reccsenés vagy bármilyen előjel, szimplán elment a hajtás és ennyi volt. Semmi extrémet nem csináltunk. Egy sima balos kanyarban volt egy pici gödör, meg sem dobta az autót, ebbe mentünk bele, ott törhetett el a külső féltengelycsukló. Ez jelentette a versenyünk végét. Elég szűk, erdei részen történt az eset, nem tudtunk teljesen lehúzódni az útról, a nézők segítettek letolni a kocsinkat. Előbb egy jobb helyre, majd egy elágazáshoz toltuk az autót, de a sportbíró behívta a rescue csapatot is, ám nekik nem volt velünk semmi dolguk. Egy erdei földúton fel tudott jönni értünk a tréler, aztán haza jöttünk.

Kész lesz az autó a Budapest Rallye-ra?

Igen, már készen van. Pont ma kell kipróbálnom, a testvérem parancsba adta, hogy kerítsek erre feltétlenül sort. Ha már két hétig nem nyúltam hozzá a Volvo-hoz, akkor legalább szíveskedjek ma megbizonyosodni a munkánk eredményességéről :-). Reméljük, hogy a féltengely anyaghibája miatt történt a baj és nem a váltó okozta. A tartalék féltengely volt bent, így reális rá az esély. De kész van, beraktuk az „éles” féltengelyt és készülünk a Budapest Rallye-ra. A pályák még nem ismerősek a számunkra. Elég rég vágyunk már arra, hogy legalább egy gyorsasági szakaszt megnyerjünk. De nem csak a kategóriánkban, hanem abszolútban is. Úgy érzem, hogy az új motorral képesek lehetünk rá. Mi még nem mentünk soha a Pilisben, de ez nem szegi a kedvünket, mert nagyon szeretjük az új pályákat. Bár sokszor érzem azt, hogy új pályán megyünk, mert nem nagyon maradnak meg a fejemben a gyorsaságik. Csak részleteikben. Úgyhogy szeptember első hétvégéjén biztosan sok újdonsággal találkozok majd ismét, de nem fogunk spórolni a gázzal, mert fontos, hogy a 2018-as évad előtt kialakuljon egy végleges kép az új motorról, és ugye a vágyunkat is szeretnénk megvalósítani.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!