Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter győzelmével zárult a Rally2 Bajnokság idei második futama, az Ózd-Eger Rallye ózdi része, ami az izgalmas párharcokon túl egy terjedelmes olajfoltról, valamint két királdi etapról marad jó ideig sokak számára emlékezetes.

Már azelőtt kezdetét vették a taktikai csaták az Ózd-Eger Rallye-n, mielőtt az 54 versenyzőpáros elindult volna a futam helyszínére, hiszen az időjósok komoly esőzést helyeztek kilátásba a versenyhétvégére, a legnagyobb részét pedig éppen szombatra, a Rally2 Bajnokság egyetlen versenynapjára datálták. Ahol lehetett, ott bekerültek a nedves aszfaltra is alkalmas kerekek a szervizbuszokba, de akadtak olyanok is, akik nem készültek ilyesmivel, mert vagy biztosak voltak abban, hogy a meteorológusok tévednek, vagy csak egyszerűen nem tudtak beszerezni vízre is alkalmas abroncsokat a rajtig. A gyorsasági szakaszok távja eredetileg 90 kilométerre volt kitűzve, de a rajt előtt egy héttel kurtítani kellett rajtuk, ám még ekkor is 75 remek kilométer várt a mezőnyre, három körben, összesen hat gyorsaságin, a legendás sátai és királdi pályákon. A péntek délutáni salakos prológot a Városi stadionban rendezték meg, Ózdon, ahol kb. 1000 néző előtt Üveges Sándorék voltak a leggyorsabbak, 1:16:6-os időeredménnyel teljesítették a három kört. Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter ott folytatta szombaton, ahol az Orfű Rallye power stage-én abbahagyta, ők voltak a legfrissebbek, szakaszgyőzelemmel csaptak bele a második forduló közepébe. Balázs Bencéék nem voltak ennyire szerencsések, mert Sátán, néhány kilométer után kiszakadt a BMW-jük alól a bal hátsó kerék, eltörtek a tőcsavarok, beforogtak, de szerencsére a nap végén saját lábán vitték le az autót a pályáról.

A P13 éllovasai, Seben Jánosék szintén az első gyorsaságin álltak ki, műszaki hiba miatt. A második gyorsasági szakasz sajnos etap lett a Rally2 Bajnokság résztvevőinek, mivel egy médiás kollégát elütött egy versenyautó, információink szerint a lábát törte, mielőbbi jobbulást kívánunk neki, és várjuk vissza a pályák mellé. A szerviz után Ifj. Fogarasiék semmit sem vesztettek a lendületükből, Vitek Viktorék és Zsebe Gáborék előtt behúzták az újabb részsikert. Janovich Rolandéknak Orfű után sajnos Ózdon sem volt szerencséjük, mert a technika ezúttal is kibabrált velük. A sátai rajtban szétesett az autó áramtalanítója, és csak úgy tudták életben tartani a Ladájuk erőforrását, hogy a navigátor, Csáthy Miklós folyamatosan nyomta a gombot a harmadik és a negyedik szakaszon is. Az autó dadogott, de a P12 hatodik helyén célba vitte a bajnoki címért hajtó párost. Ivony Csabáék ettől jobban ráfaragtak, hiszen a BMW-jükben elszabadult a lendkerék, ami rettenetesen nagy károkat okozott a motorban. Simon Györgyék autójában szelephimbát kellett cserélni, ami olyan jól sikerült, hogy Sátán abszolút hetedik időt autóztak esőben, akkor még nem tudták, hogy a nap végén. A negyedik szakasz kissé döcögősen indult, mert Péter Pálék Hondáján eltört az egyik felni, az autójuk pedig rossz helyen állt meg, így arra az időre, amíg kicserélték a kereket, fel kellett függeszteni a rajtoltatást. Cseke Péterék is a királdi pályán cseréltek ki egy defektes kereket, ezért etapon sietniük kellett és egy előzés közben az előttük haladó versenyzőpárostól kaptak egy kavicsot, amitől azonnal berobbant a szélvédőjük.

Mi sem természetesebb, hogy mindez esőben történt, a szervizben pedig nem tudták pótolni a megszűnt szélvédőt. Az utolsó körig nagyjából száraz körülmények közt sikerült a Rally2-es versenyzőpárosoknak autóznia, de zárásra megérkezett a beígért eső, ami pillanatok alatt megkavarta a lapokat. Ifj. Fogarasi Attiláék Sátán csak a dobogó alsó fokára fértek fel, oda is úgy, hogy a leggyorsabbak igazából a P13-ban versenyző Bukulya Istvánék voltak, de a P13-as autókat nem értékelik a Rally2 Bajnokság összetettjében. Bukulyáék Czékmány Norbertéket és Zsebe Gáborékat előzték meg Sátán. A nap utolsó szakasza következett volna, de a Mercarius Rally1 Bajnokságban induló 27-es és 28-as rajtszámú páros ugyanabban a királdi kanyarban törte össze az autóját, az eset után pedig technikai és egészségügyi mentésre is szükség volt. Az aszfaltra folyt olajat sajnos nem lehetett maradéktalanul feltakarítani a pályáról, mert az eső, több, mint 100 méter hosszan végigmosta az úton. Az előfutók után még Ifj. Fogarasiékat elrajtoltatták a pályán, jelezték nekik a veszélyt, majd a célba érkezésüket követően etappá nyilvánították a zárószakaszt, így a többiek a nap során immár másodjára kocsikáztak végig a Királdi körgyorsaságin. Ez sokaknál már csak az olaj volt a tűzre, mert összességében kb. 45 kilométert teljesíthettek versenytempóban, de Ifj. Fogarasiék „jégkém” köre okán a teljesített gyorsasági táv papíron 60,9 kilométer lett a nap végére.

Az 54 rajthoz álló páros közül 35-en értek célba. Az 5-ös géposztályban Ifj.Fogarasi Attiláék előzték meg Bartha Nándorékat és Ázsóth Szabolcsékat. A 6-os géposztályban az összetett második helyre is esélyes, de egy rossz gumiválasztás miatt sok időt vesztő Vitek Viktorék győztek, Rónavölgyi Endréék és Tamás Gyuláék előtt. A P12-ben Zsebe Gáborék voltak ezúttal is a legjobbak, Ruszó Krisztiánék, és Czékmány Norberték követték őket a célban. A P13-ban Bukulya Istvánék lettek az elsők, másodikként Riskó Daniék végeztek, a harmadikak pedig Szabó Zoltánék lettek. A Lada kupa legjobbjai Ruszó Krisztiánék lettek, mögöttük Czékmány Norberték és a prológon győztes Üveges Sándorék végeztek. A 2WD kupában Rónavölgyi Endrééké lett az aranyérem, az ezüstöt Molnár Ferenc és Kása Ferenc vihette haza a bronz pedig a hosszú kihagyás után visszatérő Fróna Jánoséké lett. Az Egyedi rajtengedélyesek közül Lezák Péterék, Németh Alexék és Krampek Nándorék vehettek át serlegeket. Az összetett értékelésben idén másodjára diadalmaskodtak Ifj. Fogarasi Attiláék, és hozzájuk hasonlóan Zsebe Gáborék is másodjára léphettek fel a dobogó második fokára, míg Orfűhöz képest Ruszó Krisztiánék egyet előrébb tudtak lépni Ózdon, most a harmadikak lettek.

Folytatás június 4-5-én a Salgó Rallye-n, ahol remélhetőleg kicsit másképpen lesz olajozott a Rally2 Bajnokság versenyhétvégéje, mint, amilyen az ózdi volt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!