Tűkön ülve készülődik az évad kezdetére az A/5-ös géposztály tavalyi második helyezettje és 2014. évi bajnoka, Oberling Krisztián, aki megtartotta jól bevált kis Suzuki-ját és az idei évet is a magyar-japán koprodukcióban készült esztergomi vasban képzeli el. Krisztián életében a jobb1-ben történt a legnagyobb változás, új navigátorral kezdi azt az évet, amelyről sajnos még nem tudja, hogy egészen pontosan hogyan is fog a számára alakulni. Két bombabiztos pont van a versenynaptárában. Az Eger és a Szombathely Rallye. Arról, hogy milyen tervekkel készül az Eger Rallye-ra és, hogy a többi futammal mi is lesz, arról beszéljen Oberling Krisztián.
Rallye2.hu: Milyen tervekkel vágtatok neki a 2015-ös évadnak és mit sikerült ebből megvalósítanotok?
Oberling Krisztián: Nagyon szerettük volna megvédeni kategóriánkban a bajnoki címünket, amit 2014-ben szereztünk és akkor ráadásként még az A csoport bajnoki címe is hozzánk került. Azt, hogy a címvédés valószínűleg nem fog sikerülni sejtettük előre, mert tudtuk, hogy anyagi okok miatt nem lehetünk ott az évad összes versenyén. Várható volt, hogy fontos pontokat fogunk emiatt veszíteni. Ezért nem is tűztünk ki magunk elé komolyabb célokat. De összességében szerintem hibátlan volt az évünk. Az A/5-ben, ha a címvédés nem is sikerült, de a dobogó második fokára így is felállhattunk. Azt gondolom ezzel a lehetőségeink fényében elégedettek lehettünk.
Rallye2.hu: Mely versenyeken tudtál rajthoz állni és mire emlékszel vissza ezekről?
Oberling Krisztián: Egerben rögtön egy kategóriagyőzelemmel kezdtük az évet, majd Miskolcon is elég jól szerepeltünk, másodikként értünk célba. Az Iseum Rallye-n, Szombathelyen már nem voltunk ennyire szerencsések, eltört a benzincső a motortérben ezért kiállni kényszerültünk. Először óvatosan kezdtünk a murván, gyorsultunk folyamatosan, szakaszgyőzelmet is sikerült újra szereznünk, de az egyik gyorsaságin beestek előttünk, emiatt bent hagytunk vagy 20 másodpercet, végül pedig a benzincső miatt feladtuk az Iseum Rallye-t. Nem volt a mi hétvégénk. Aztán jött a hazai versenyünk a Székesfehérvár Rallye, ahol mindössze két szakaszon tudtak minket megelőzni a géposztályban, de folyamatosan az A/5 élén álltunk. Célba értünk és természetesen meg is nyertük a versenyt. A Baranya Kupán nem volt kategóriánk, ezért az A/6-ba voltunk kénytelenek felvenni a harcot a nagyobb autókkal, de azt hiszem ez is jól sikerült mivel a harmadik helyre sikerült bejönnünk. A Mecsek Rallye-n egy célunk volt, hogy mindenképpen célba érjünk. Ezért spórolósabbra vettük a figurát, túléltük a versenytávot és ezüstérmünkkel bebiztosítottuk az év végi második helyünket is. Nagyon nagy köszönet illet mindenkit, aki segített ebben!
Rallye2.hu: Mit éreztél az évetek csúcsának és mi volt a legrosszabb pillanatotok?
Oberling Krisztián: A csúcs egyértelműen a Székesfehérváron elért sikerünk volt. Hazai pálya, sok szurkoló, szerettünk volna jól menni, örömet szerezni mindenkinek és ez maximálisan sikerült. Ennek az ellentéte pedig a szombathelyi kiesés volt. Egy Suzukiban biztos, hogy csak húszévente egyszer törik el a benzincső, ezért nem is értettem, hogy ez miként fordulhat elő.
Rallye2.hu: Hat versenyen láthattunk tavaly, mi a helyzet az idei évvel?
Oberling Krisztián: Jó kérdés… Az biztos, hogy az Eger Rallye-n biztosan ott leszünk és, hogy a jobb1-ben helycsere történt. Miskolcot kihagyjuk az új gumiszabályok miatt. Szombathelyen szintén tervezzük a részvételt, aztán a székesfehérvári megmérettetés, a hazai versenyünk lenne a következő futamunk, de a gumiszabályok eléggé megnehezítik a helyzetünket. Oda már nem lesz gumink, vásárolni kell(ene) majd, de meglátjuk mit enged a büdzsé. Ez pedig az év további Rallye2-es versenyeire is igaz, már ami minket illet. Ha engedi a pénztárcánk, akkor megyünk, ha nem, akkor maradnak a sprintversenyek.
Rallye2.hu: Az autód marad a jól bevált és megbízható Suzuki Swift?
Oberling Krisztián: Igen, nem cserélek autót. Pont tegnap lett készen, most pedig a gépkönyvezésre várunk, hamarosan ránk kerül a sor. Alaposan átnéztük, szétszedtük darabokra, amit kellett felújítottunk, cseréltünk, de nem sok dolgunk volt, jó állapotban volt a Suzuki.
Rallye2.hu: Én már hallottam a navigátorcserédről, sőt azt is tudom, hogy Ferenczi Laci fog melléd beülni, akit Régi Peti mellett tavaly is láthattunk a Rallye2 mezőnyében. Hogy került hozzád Laci?
Oberling Krisztián: Neszlinger Robival a Mecsek Rallye vége óta nem beszéltem, nem tudom igazából mi van vele, talán külföldre költözött de ezt is csak sejtem inkább, mint tudom. Nincs köztünk harag, abszolút békében tértünk haza az évadzáró futamról, közösen örültünk az eredményünknek és az év végi ezüstéremnek, mégsem sikerült azóta beszélnünk. Interneten adtam föl egy hirdetést, hogy navigátort keresek, erre jelentkezett Ferenczi Laci. Felhívott, megbeszéltünk mindent, mentünk tesztként egyet az Oroszlány-Pusztavámon, ami után mindketten úgy éreztük, hogy tetszett a rövidke közös munka, megállapodtunk, hogy készülődjünk együtt az Eger Rallye-ra.
Rallye2.hu: Egerben tehát ott lesztek. Hogy tetszett a versenykiírás, az útvonallap?
Oberling Krisztián: Első ránézésre sajnos elég rövidkének tűni a gyorsasági szakaszok teljes hossza, ellenben a pályák szerintem jók lesznek. Szívesen autóznánk még rajtuk többet is.
Rallye2.hu: Személyes tapasztalatod van már róluk?
Oberling Krisztián: Igen, 2013-ban versenyeztem ezeken.
Rallye2.hu: Hogy emlékszel vissza rájuk?
Oberling Krisztián: A Szarvaskő-Egerbocs szakasz nekem nagyon bejön, kedvelem a gyorsaságit. Főleg a végén azt a két kilométert, ahol beszűkül a pálya. A Bátor-Terpes már nem annyira a kedvencem a hosszú, széles egyeneseivel. Az Egerszalók-Egerszólát szakaszról pedig az maradt meg, hogy saras szokott lenni, a hidas ugratóval színesítve.
Rallye2.hu: Tesztelni tudtok az Eger Rallye előtt?
Oberling Krisztián: Sajnos az anyagiak ezt nem teszik nekünk lehetővé, de itt helyben, biztosan kipróbáljuk majd az autót. Tőlünk öt kilométernyire van egy elég jó szakasz, ott valószínűleg fogunk gurulni néhányat.
Rallye2.hu: Milyen tervekkel vágtok neki a hat gyorsaságinak, milyen eredménnyel lennél elégedett az egri célban?
Oberling Krisztián: Beszélgettem a kategóriatársakkal és úgy tűnik hála az égnek, hogy hárman minimum leszünk, így várhatóan értékelhető lesz a géposztályunk. Ennek máris nagyon örülök. Szeretnénk nyerni és győzelemmel bemutatkozni, ami annál is inkább fontos, mert még nem tudjuk pontosan, hogy miként alakul az évünk, muszáj minél hamarabb minél több pontot bezsebelnünk, ha az év végén szeretnénk labdába rúgni. Már ha lehetőség is lesz rá. A cél tehát az első hely, de előtte még persze el kell majd jutnunk az Eger Rallye rajtjáig, amit már mindketten tűkön ülve várunk!
Salánki Gábor