Neukirchner András Gálik Katával a jobb1-ben egy évnyi autóépítés után tér vissza a rallyepályákra, és ahogy már megszokhattuk tőle idén is a Rally2 Bajnokság élmezőnyében szeretne majd autózni. Neukirchner Andrással beszélgettünk.
Hol versenyeztetek utoljára?
Szilágyi Tamás autójával álltunk rajthoz legutóbb 2020 végén, a Nyíregyháza Rallye-n. Akkor az ORC-ben vittünk mindent, amit vihettünk a kétkerekesek közt, és az abszolút értékelésben is az előkelő ötödik helyet szereztük meg. Tavaly nem versenyeztünk, hanem nekiláttam, hogy összerakjam a saját, MUG-001-es rendszámú Hondámat.
Már-már legendás ez a rendszám. Ki ment régen ezzel az autóval?
Ezt a Type-R-t anno Hering Gyuláék használták, onnan került hozzám.
Sok munka volt vele?
Egy törés után gyakorlatilag a nullára szedtük szét, majd onnan építettük fel az autót. Miután elkészült terveztünk vele egy előfutást tavaly a Mecsek Rallye-n, ott el is rajtoltunk, de egyetlen gyorsaságit teljesítettünk, műszaki hiba miatt kellett kiállnunk. Megadta magát a kormányszervó. Aztán környékbeli kisebb versenyekkel szemezgettünk, de egyikre sem jutottunk el, mert az utolsó utáni pillanatban mindig előjött valami hibája a kocsinak, ami miatt az otthonmaradás mellett döntöttünk végül. Úgyhogy az elmúlt év kizárólag a Hondánk 100%-os összerakásáról szólt.
Mit gondolsz? Sikerrel jártatok?
Kb. 200 kilométert mentünk vele miután ismét késznek mondhattuk a MUG-ot, ezalatt semmilyen problémánk nem adódott vele. Az Orfű Rallye előtt még erősíteni kell a sperdifin, mert azt egy kicsit gyengének érzem, de szinte készen állunk a szezonra. Jónak tűnik a kocsi.
Mi vele a tervetek az 2022-ben?
Az Orfű Rallye-n megkezdjük az évet, aztán pedig minden Rally2-es futamon szeretnénk részt venni a navigátorommal, Gálik Katával. Geresdlakon mentünk már együtt, Kata pályafelírásnál is többször segédkezett nekem korábban, így nem ez lesz az első közös bevetésünk.
Mire számítasz? Az Orfű Rallye teljesen hazai futam lesz neked.
Gyakorlatilag, ha álmomból felkeltenek, akkor is fejből fújom a pályákat, a futam tökéletes lesz Katával a 100%-os összeszokáshoz. Sok a szakaszokon az emelkedő, ami egy 265 lóerős autónak szerintem nem jelenthet különösebb akadályt. Hetvehelyen készülni kell egy nagyon tempós részre, ahol a számításaim szerint 3-4 kilométert szabályozáson, 184 kilométer/órával fogunk száguldani. A végén lesz egy bal2, 80, jobb1 és rajta egy bal5. Ez egy izgalmas résznek ígérkezik. Régen ültem már a MUG-ban, biztosan nem fogok egyből úgy menni vele, mintha tavaly év végén szálltam volna ki belőle, de igyekszem majd úgy nyomni a gázt, hogy az első háromba odaférjünk a futam végén. De ismersz már annyira, tudod rólam, hogy a lécet mindig a legmagasabb pozícióba rakom fel. Nem lesz ez másképp ezúttal sem.
Rallye2.hu – Salánki Gábor