Neukirchner András és Gálik Kata nem egészen azt kapta az Orfű Rallye-tól, mint, amire számított, de eredményesen kezdték az évet, még úgy is, hogy a vártnál egy kicsivel küzdelmesebbre sikerült nekik a Rally2 Bajnokság, 2022-es nyitánya. Neukirchner Andrással beszélgettünk.

Húzósok voltak az utolsó hetek, napok nektek a rajt előtt, sietni kellet, hogy mindennel elkészüljetek az Orfű Rallye rajtjára az újjáépült autótokkal. Mit vártatok az évnyitótól?

Picit többre számítottunk attól, mint, ami végül összejött, de ez az én hibám volt. A váltónak nem tetszett a hangja, ezért az utolsó utáni pillanatban inkább szétszedtem, szerencsére jól sikerült összerakni, nem akartam, hogy kiessünk miatta. A baj inkább abból adódott, hogy azt gondoltam, hogy a hazai pályák jó ismerete elég lesz arra, hogy ne kelljen új gumikat vásárolnunk. Úgy véltem, hogy a használt, de már meglévő szettjeink is elegek lesznek az évnyitó versenyre. Be kell látnom, hogy ez nagy hiba volt a részemről.

Az élmezőnyben akartatok csatázni, amitől nem voltatok messze, de ezt a célt nem sikerült megvalósítanotok. Milyen volt nektek az Orfű Rallye?

Katával máshol már mentünk együtt ez csak a Rally2-ben volt az első közös versenyünk, és nagyon jó volt vele a munka. Hibátlanul mondta az itinert, pontosan, precízen adott vissza minden információt. Maximálisan megbízok benne, nem rajta múlt, hogy a vártnál gyengébben kezdtük az évet. Küzdöttünk a gumikkal, mert nehezen érték el az optimális hőmérsékletet. Az RK7-esek abszolút nem melegedtek meg nekünk a második körben.

Volt egy elég komolynak indult kalandunk, aminek a mentése szép volt, csak ha a mentés nem sikerül, na az lett volna nagyon csúnya. Hatodik fokozatban, 160 km/órás tempó környékén elúszott az autónk, ami után csak a három korrigálással sikerült egyenesbe hozni a Hondánkat. Az, ha ott betapadt volna, akkor megyünk az erdőbe. Ez volt az a pillanat, amikor átértékeltem a dolgokat és azt mondtam, hogy annyira nem sietünk ezekkel a gumikkal sehová. A harmadik körre visszaraktuk a Hankook-okat, de annyi már nem volt bennük, hogy a célig 100%-osan kitartsanak.

Hetvehelyre el is fogytak, aminek következtében egy lassítót eltaláltunk, bezsákoltunk a hátrányunkhoz további 10 másodperc büntetést. Ha nincs ez a sztori, akkor is csak egy hellyel tudtunk volna előrébb lépni az összetettben, nélküle a hatodik helyen intenek le. Az 5-ös kategóriában viszont semmit nem rontott a helyzetünkön, így is, úgy is az a második helyen zártuk volna az évnyitó futamot. A mi kocsink még mindig egy jó autónak számít, de a Peugeot 208R2-khöz viszonyítva már régi. Motorerőben jobbak vagyunk, de a Hondánk nehezebb, a futóműve nem olyan fejlett, valahonnan egy kis nyomatékot kell csalnunk a motorba, hogy közelebb kerüljünk a vetélytársakhoz. Levontuk a konzekvenciát.

Az biztos, hogy ha nyerni akarunk, akkor új gumikat kell vennünk. Ez lesz a dolgok nyitja amellett, hogy veszett gyorsan kell mennünk, és egy fél pillanatra sem szabad levennem a szememet az útról. Nem szabad azzal törődnöm, hogy mi van mellette, minden idegszálammal egyenesen előrefelé kell koncentrálnom.

Az új gumi az nem hazudik. 🙂 Mikorra tervezitek a vásárlást?

Az Eger Rallye előtt fogjuk megejteni, ugyanis menni szeretnénk az egri futamra is. Ezen a véleményemen mondjuk abban a pillanatban változtattam volna, ha rettenetes szuhai pálya idén is felkerül az útvonallapra, mert vagy murván megyünk, vagy aszfalton. Nagyon nem tetszett Mátraalmás akkor az egyszer, amikor mentünk rajta. Nem akarok miatta feleslegesen kockáztatni. A Sirok-Egerbakta az jó, az a pálya fekszik nekem, de szerintem a bátori gyorsaságival sem lesz gond. Az első, Egerszalók-Eger szakasz, a szuper speciál pedig mindenképpen jó lesz arra, hogy bemelegítsünk, illetve egy kicsit bekoptassuk az új gumikat a másnapi folytatásra. 😉

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!