Nagy Varga Géza és Csernai Zsolt éve nehézkesen kezdődött tavaly, de hamar magukra találtak, és futamot is nyertek a P13-as géposztályban. Elkezdtek gyűlni a pontok, és végül mindössze egyetlen hellyel maradtak le év végén a P13-as géposztály dobogójáról. NVG-ék, annak ellenére, hogy a kategóriájukat 2019-től nem értékelik a Rallye2 abszolút mezőnyében, hűek maradnak a bajnoksághoz és óriási erőbedobással készülnek az Eger Rallye-ra, illetve a teljes évadra. Nagy Varga Gézával beszélgettünk.


Milyen elképzelésekkel kezdtetek neki a 2018-as évadnak?

A tervünk az lett volna eredetileg, hogy a lehető legtöbb Rallye2-es versenyen rajthoz álljunk, de ezt a célkitűzést az élet, valamint egy fa, a Baranya Kupán némileg felül írta.

Milyen volt az évetek? Voltak elég szép sikereitek, de a kudarcból is kijutott nektek.

Nem kezdődött túl jól a bajnokság, bár a legszebb eredményünket éppen az év második versenyén, a Miskolc Rallye-n értük el. Sokat szenvedtünk a technikai problémák miatt. Az év második felére állt össze a kocsink, akkor már tudtunk igazán szép részeredményeket is felmutatni, azt érzem, hogy most már csak meg kellene vele tanulnom közlekedni. 🙂 Egerben mindössze egyetlen gyorsaságit tudtunk teljesíteni, mert a második szakasz rajtjában szétszakadt a BMW-nk egyik féltengelye. Miskolcon annak ellenére, hogy egy olajfolton becsúsztunk az árokba, felállhattunk a dobogó legfelső fokára. Szerencsére komolyabb kár és törés nélkül megúsztuk az esetet, a szurkolók visszaraktak az útra, de jobban örültünk volna, ha a sportbírók előre jelzik, hogy veszély van a pályán. Szombathelyen a fékekkel szenvedtünk, mert nem volt semmiféle murvás tapasztalatunk a kocsival, hogy mit és hogyan kéne beállítanunk. De összehoztunk mindent, célba tudtuk vinni a BMW-t. Székesfehérváron is sokat bajlódtunk az autóval, leszakadt a differenciálmű, ott már mentünk jó időket is és újból a célban fejeztük be a futamot. Kezdtem magamra találni az autóban, bár éreztem, hogy sokat kellene gyakorolni vele, hogy tökéletesen megismerhessem. Veszprémben nem akartunk rajthoz állni.

Biztos jó móka lett volna, ám nem fűlött a fogunkhoz, hogy a hírhedt veszprémi murván szétverjük a kocsinkat. A Baranya Kupa, augusztusban nagyon jól indult nekünk. A prológ után, a péntek esti gyorsaságin sikerült megszereznünk az abszolút második helyet, és ez bebizonyította, amit elképzeltünk a kocsiról, feltüzelt minket a folytatást illetően. De szombaton reggel, Hetvehelyen, a gyorsasági szűk, erdei részén kicsúsztunk, kidöntöttünk egy fát és fel kellett adnunk a versenyt. De az évet is félbe hagytuk a komlói megmérettetést követően.

Idén meglesz a teljes év?

Reméljük, mivel ez lenne a tervünk, gőzerővel készülünk az év kezdetére, Egerben minden bizonnyal elindulunk mi is. Megjavítottuk az autónkat, rendesen szétszedtük, a csupasz karosszériát gyönyörűen lefényeztük. Új színt és új dizájnt kap 2019-re a kocsink. Éppen a futóművel foglalatoskodunk. A sajátunk mellett építünk még két másik M3-as BMW-t, de azokkal már nem mi fogunk versenyezni, külföldi gazdájuk lesz. A Ladánk természetesen megvan, ha bármi történik a BMW-vel, a Zsiguli lesz a B tervünk. Készülünk rá, hogy ne kelljen elővennünk, vagy futamokat kihagynunk. Maradunk a Rallye2 Bajnokság P13-as géposztályában, mert ha az ORC-ben állnánk rajthoz, ott sem tudnánk labdába rúgni, az abszolút értékelés dobogós helyeiért folytatott csatákban. Időben pedig számunkra lényegesen kedvezőbb a Rallye2 időbeosztása. Régi vágyunk már, hogy részt vegyünk egy külföldi versenyen, erre szeretnénk is hamarosan sort keríteni. De kizárólag akkor, ha üzembiztos, és minden részletét tekintve stabil lesz a BMW-nk. Ha az első félévben nem adódik komolyabb gubanc, akkor a nyáron, vagy ősszel valószínűleg felkerekedünk és próbára tesszük a tudásunkat, mondjuk Horvátországban. De most az első, és legfontosabb az Eger Rallye, mert ha ott jól szerepelünk, akkor elkezdhetünk foglalkozni a nagyobb álmokkal is.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!