Molnár Ferenc 1.A megengedettől 2 milliméterrel nagyobb fékdugattyúra, és 5 mm-el kisebb féktárcsákra bukkantak Molnár Ferenc és Szecsődi Norbert Honda Civicjében a veszprémi célba érkezés után, a technikai ellenőrzésen és ezért kizárták őket utólag a versenyből. Feri bácsi, érthetően elkeseredett, de elismeri: valóban nem felelt meg az előírásoknak, ám aránytalannak érzi a büntetést a jóhiszeműen „elkövetett” hibája tükrében. Pláne úgy, hogy ebből semmi féle előnye nem származott. Erről beszélgettünk vele a Veszprém Rallye után.

Rallye2.hu: Kezdjük az elejéről! Milyen volt a versenyetek?

Molnár Ferenc: Nem indult túl jól nekünk a Veszprém Rallye, nem tudtunk eleget tréningezni, mert meghibásodott az edzőautónk ezért volt olyan gyors, ahol csak kb. másfélszer tudtunk végigmenni. Bár ez nagy gondot nem okozott, mert ismertük aránylag a pályákat. Az elsőn autóztuk a legtöbbet. A bejárás alkalmával meggyőződtünk róla, hogy az előre meghozott taktikánk valószínűleg jó lesz a versenyre, biztosak voltunk benne, hogy okosan be kell osztani az autót azért, hogy célba érhessünk. Ez így is történt. A versenyen azonban így is kapott bőven az autó, a felninket is több ütést érte, felpúposodott a gumink, mi is majdnem nekimentünk azoknak a köveknek vagy épített kis buckának, amit Molnár Zsolték is eltaláltak kishíjján. Ezt aránylag sikerült kivédenünk, beértünk a célba, teljesítettük a feladatot, boldogok voltunk, sok pontot gyűjtöttünk.

Rallye2.hu: Céldobogó, satöbbi, majd jött a fekete leves…

molnár-ferenc

Molnár Ferenc: A kategória első és abszolút második hely volt a miénk, bár sajnos csak három A/N-es autó ért célba. Ezután jött a technikai ellenőrzés, ahol a borítékos rendszer helyett egy technikai kolléga mondta, hogy mit és hol nézzenek meg. A féket, a szívótorok beömlőit, elég jól átvizsgálták a dolgokat. Ezután kiderült, hogy az első fék teljesen rendben volt, viszont a hátsóval gondok adódtak. A homologizációs lapon meg van adva, hogy mekkora lehet a fékdugattyúk mérete. Ez minálunk 22-43 mm-ig terjedhet. A féktárcsa átmérője 250-330 mm-ig engedélyezett. Ott a helyszínen vettük észre azt a nagy hibát, hogy mindez a négydugattyús féknyergekre vonatkozik! A miénk pedig kétdugattyús, amire én nem is figyeltem. Ennél viszont csak 36 mm lehet maximum a fékdugattyúk mérete, amihez nem járhat 250-es tárcsa csak 255-ös. Ha nagyon sarkosan nézzük a szabályokat, akkor nálunk 255 mm-es tárcsa helyett csak 250-es, egy kisebb volt, a dugattyú mérete viszont 2 mm-el tényleg meghaladta a megengedett maximumot, ez 38-mm-es volt. Ellenben örülök, hogy ilyen korrekt és precíz volt az ellenőrző bizottság, remélem, hogy ez máskor és mások esetében is így fog történni.

Rallye2.hu: Akkor tehát méreten aluli féktárcsát használtál méreten felüli fékdugattyúval…

Molnár Ferenc: Tulajdonképpen igen. De kértem, hogy vegyék már azt figyelembe, hogy a homológ lap szerint engedélyeznek akár négydugattyúsokat is, 43-mm-es dugattyúkkal is, ez így pedig lényegesen gyengébb azoknál. Semmi csalárdságot nem csináltam véleményem szerint. Szegény ember vízzel főz, ezt kaptam, ezt tudtam fölrakni és ezzel én úgy voltam, hogy ez belefér a szabályokba. Igazából én bele is nyugodtam a döntésbe, hiszen ezen kívül a többi helyen semmilyen szabálytalanságot nem találtak, gondoltam, hogy kapok valamennyi idő vagy pénzbüntetést, de sajnos nem így alakult: kizártak utólag a versenyből. Én azt mondom, hogy szakszerűen jártak el az ellenőrök, kimérték a dolgokat, valóban van eltérés, ki kell zárni a versenyzőt. Nem is izgatna annyira, hogy kizártak. Az előző versenyemen viszont az előttem autózónak az idejét számolták el, megkapta az F csoport idejét, ami nekünk nem volt egyáltalán jó és akkor viszont senki nem kért tőlünk elnézést, úgy maradt az eredmény. Pedig jó lett volna helyre rakni a dolgokat, de nem tulajdonítottunk neki túl nagy jelentőséget, a versenyzés öröméért járunk versenyről versenyre. Ebben a mostani helyzetben jól esett volna csak egy pici kis jó szándék, hiszen ezen adatok alapján is látszik, hogy ezekből a technikai eltérésekből semmi féle előnyünk nem származott, nem mentem mondjuk egy 2000 ccm-es motorral, ami valóban nagy előny lett volna. Aránytalannak érzem a büntetést.

Molnár Ferenc 2.

Mondom, akár idő vagy akár pénzbüntetéssel kiegyeztem volna és a következő versenyen szívesen álltam volna a vizsgálat elé, ahol bemutatom, hogy tessék, itt van, készen vagyunk, kijavítottuk a hibát. Mondjuk ez így is, úgy is meg fog történni, csak az előjáték a nem mindegy… Sajnálom, hogy így alakult a verseny vége a számunkra, pedig nagyon jól éreztük magunkat Veszprémben. Az pedig valóban elkeserít, hogy a három célba érkező A/N-es közül egyet – legyen az bárki- még ki is zárnak. Így sincs, de ha így haladunk egyre biztosabb, hogy lassan tényleg nem lesz kit kizárni, mert nem lesz Rallye2-es versenyző. Annak viszont örülök, hogy végső soron a következő versenytől nem tiltanak el, azért, mert látják, hogy jóhiszeműen jártam el. Most nincs más hátra, mint előre, kicseréljük a szabálytalan alkatrészeket, amiknek a pótlásáról már gondoskodtunk és bár keserű szájízzel, de készülünk az évad következő versenyére, a Baranya Kupára, amit már nagyon várunk, hiszen szeretünk a Mecsekben autózni, a Rallye2 csapata pedig nekünk a második családunk.  🙂

Rallye2.hu: Fel a fejjel Feri bácsi, és várunk titeket Komlóra! Köszönjük a beszélgetést!

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!