1. Marton Zoltán és Németh Róbert legfőbb feladata a megújult versenyautó, és egymás megismerése volt, Ózdon. Ők eközben jól éreztek magukat, és egy-két kaland is színesítette az első közös versenyüket, az Ózd-Eger Rallye-t. Marton Zoltánnal beszélgettünk.

Orfűn még egy Citroennel autóztatok, de Ózdra már a saját Renault Clio-val érkeztetek meg. Mit vártatok az év második futamától?

Az autónk átalakításai nem készültek el, így maradt az autón egy utcai beállítás. Az kocsink szinte teljesen ugyanaz, mint volt korábban, annyi eltéréssel, hogy minden egyes porcikája utcai alkatrészekből volt összerakva az ózdi versenyen, úgyhogy így működött is. Németh Robi személyében új navigátort avattam Ózdon, teljesen újat, hiszen az Ózd-Eger Rallye volt számára az első bevetés, sok-sok aprósággal kellett megismerkednie a versenyhétvégén. Az volt a terv, hogy végig megyünk a gyorsasági szakaszokon, aztán lesz, ami lesz, a lényeg, hogy teljesítsük a futamot az elsőtől az utolsó méterig.

A tervek kipipálva, a versenytávot abszolváltátok. Milyen volt belülről?

Tényleg sikerült az elképzeléseket megvalósítanunk, végig mentünk minden megrendezett szakaszon és közben jól éreztük magunkat. Királdon sajnos csak egyszer mehettünk, kétszer etap lett, ami azért is a legfájóbb pontja a versenyünknek, mert az a pálya volt a kedvencünk.

Az eső megtréfált minket egy kicsit, de túlzottan nagy probléma nem kerekedett ebből. Az esőben ért minket egy meglepő megforgás. Esett az eső, volt megfelelő gumink erre az időjárási körülményre, és én emiatt azt hittem, hogy ugyanúgy lehet az esőgumikkal autózni az esőben, mint ahogy a slickekkel száraz aszfalton. 🙂 . Mentünk hátrafelé egy kicsikét, aztán két kanyarral fentebb ismét tolattunk egyet, ez pedig már elég volt ahhoz, hogy valamivel óvatosabbra vegyük a figurát. Csúszott Sáta, biztosan csúszott Királd is, ám sajnos etap lett. Azt nem tudom elképzelni, hogy megfelelő figyelemmel ne tudtunk volna átmenni rajta. A P13-as géposztály negyedik helyén zártuk az Ózd-Salgó Rallye-t, abszolútban sokadikak lettünk, de nem ez volt a lényeg, hanem az, hogy jókedvűek voltunk.

Bevált az új navigátor, az autóról pedig kiderült, hogy még van rajta mit javítanunk, faragnunk kell ezt-azt rajta. A váltót cserélni kell, mert ezzel az utcai szinkronossal nem lehet versenyezni, mivel 7-8 kilométer után elmelegszik, és nagyon le kell lassítani ahhoz, hogy bevegye a fokozatokat. De lesz most idő eldönteni, hogy merre tovább.

Hosszabb pihenőre készülsz?

Az biztos, hogy egyesületet váltunk, így a Salgó Rallye-n semmiképpen sem lehetnénk ott, a Komló Rallye sorsáról pedig még nem tudok most mit mondani. Ezen kívül hamarosan szeretnék tenni egy kitérőt a roncsderbi bajnokságba. Nem tudom, hogy mennyire fogja elnyerni a szakág a tetszésem, de ha nagyon megszeretem, akkor még az is előfordulhat, hogy 2021 hátra lévő részére nálam parkolópályára kerül a rallye.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!