Marton Zoltán és Kazári Dániel jól érezte magát a Diósgyőr Rallye-n, de sajnos szembe találták magukat olyan problémákkal, amikről azt gondolták, hogy korábban végleg felszámolták őket. Marton Zoltánnal beszélgettünk.

Nyergesújfalu után Miskolcra is eljöttetek, a „szomszédos” Szombathelyről. Mit vártatok a hétvégétől, a Diósgyőr Rallye-tól?

Nem volt különösebb elvárásunk. Valójában csak jól akartuk érezni magunkat, illetve Danival folytatnunk kellett az összeszokást, mert nagyon mások vagyunk. Életkorban is, Diósgyőr pedig a második közös bajnoki futamunk volt. Úgyhogy az volt a cél, hogy autózzunk minél többet. Ez sikerült is teljesíteni, mert elértünk a céldobogóig.

Hogy sikerült nektek a verseny? Mi történt veletek a pályákon?

Összességében rengeteg nagyon pici, de idegesítő hibánk volt. Volt gondunk Mályinkán rögtön etappal kezdtük a versenyt, az üzemanyagpumpával, a sebességváltóval volt gondunk, az egyik gyorsaságin Dani rosszul lett sajnos, tehát elmondhatom, hogy eléggé kalandos volt a Diósgyőr Rallye-nk. Ennek a fényében szerintem nem is sikerült rosszul a verseny, de azt gondolom, hogy normál körülmények között egy picikét gyorsabbak is lehettünk volna.

A sárral és a vízzel hogyan boldogultatok?

Nem éreztem annyira tragikusnak a körülményeket, akadtak olyan részek, ahol egész egyszerűen észnél kellett lenni, ésszel kellett menni, mert, ha nem koncentráltunk volna kellőképpen, akkor adódhatott volna gond. Látszott, meg érződött is, hogy néhol csúszik az út ez engem annyira nem zavart.

A felesleges várakozások sem zavartak meg?

Lehet, hogy most gonosz lesz, amit mondok, de már megszoktam a Rallye2-ben, hogy sose indulunk akkor, amikorra az ki van írva. Akármennyire is furcsának tűnik, én úgy látom, hogy itt az a normális, hogy jól fölmelegíted a gumit, a féket, majd vársz mondjuk harminc percet a rajtban, ami alatt minden elhűl. Ugye ez már nagyon régi probléma, és nagyon régen volt már erről szó. Pár éve kitalálták azt, hogy ezért nem lesz közös versenye az ORB/ORC-nek, Historic Bajnokságnak, meg a Rallye2-nek, valamint a Rallye3-nak. Gondolom, hogy a jelenlegi helyzetben nem találnak olyan rendezőt, aki ezt ki tudja hozni rentábilisan. Már a pályabejáráson nyilvánvaló volt, hogy ez a verseny egy ORB1-es verseny, ahol tölteléknek kell Rallye2, valamint a Rallye3 mezőnye, de jó eséllyel még a Historic is. Ez abból látszott, hogy az összes létező lassítónk – abból az irányból nézve, ahogy mi mentünk – a kanyar után volt elhelyezve. Értelmetlen… Lehet ezen hisztizni, de felesleges. Széllel szemben pisilni meg végképp nem szabad.

A pályák mennyire tetszettek? Nem mindegyik volt neked ismerős.

Mályinkán kívül ismertem a pályákat. Lyukóbányán, Sátán mentem már,  a Mályinka megdöbbentő volt számomra. Sőt, mi több, a pályabejáráson egyenesen ijesztőnek hatott. Azt gondolom róla, hogy az egy igazi férfimunka, oda én még szeretnék visszamenni, hogy kicsit többet menve, hogy istenigazából gyorsan végig tudjak menni rajta. Mályinka igazi rallyepálya, nagyon komoly kihívás. Abban minden van. Minden is. Meg az ellenkezője is. Aki azt megoldja, arra azt mondom, hogy az ügyes. Szóval mindent összevetve, ahogy tartottam tőle, ahhoz képest nem volt annyira rossz átmenni rajta. Versenyautóval sokkal jobb volt, mint a pályabejáróssal.

Célba értetek, az eredményetek mi lett?

A P13-as kategória negyedik helye lett a miénk, de ennek nem örültem. Nagyon mérges voltam akkor, de eltelt pár nap, már teljesen nyugodt vagyok. Azért voltam dühös, mert megint olyan hibák jöttek elő az autón, amivel már százszor küzdöttünk, és azt gondoltuk, hogy megoldottuk, kijavítottuk. Bosszantó, ám apró problémák miatt nem lett jókedvű nekem a futam vége. Annak természetesen örültünk, hogy jót autóztunk, nem törtük össze magunkat, nem lett baja az autónak, tehát ilyen szempontból pozitív dolgokat is lehet találni, de mégiscsak egy versenyen voltunk és én azt gondoltam, hogy ettől gyorsabbak leszünk.

Folytatás? A Mecsek Rallye-ra eljöttök?

Terveztük, szerettünk volna indulni, viszont az addig hátra lévő néhány napban nem fog elkészülni a váltónk, így a pécsi verseny ezúttal nekünk sajnos kimarad.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!