Kuncz DezsőNagyon keveset láthattuk idén Kuncz Dezsőt a Rallye2-es versenyeken, amit remélhetőleg jövőre már nem mondhatunk el, hiszen Dezső úgy tűnik, hogy egy új vasat szerez be, és a tervek szerint teljes évet kíván teljesíteni természetesen a Rallye2-ben.

Rallye2.hu: Elég foghíjasan alakult a 2014-es éved. Hogyan telt az idő, amíg nem versenyez(het)tél.

Kuncz Dezső: Elsősorban a gyógyulással voltam elfoglalva, hiszen több műtétem is volt az elmúlt egy évben. Ezek pedig nem múltak el nyomtalanul, ki kellett pihenni őket. Terveztem, hogy a Budapest Rallye-n is ott leszek október elején, de mégsem voltam ott, ám, ha jól tudom jártunk még így egy páran. Nagyon örültem neki, hogy a Mecsek Rallye volt, és én is ott lehettem a rajtnál. Úgy tűnik, hogy egyre jobban vagyok, a rázkódástól sem szenvedek már annyira, egyre jobban vagyok, egyedül talán az öv szorít jobban a hasamnál egy kicsit a kelleténél, de ezt nem sorolnám a nagy problémák közé. Az sokkal rosszabb, hogy sorban kellett kihagynom a versenyeket. Székesfehérvár volt a Mecsek előtt az utolsó versenyem. Hát mit mondjak? Az sem volt egy diadalmenet, nem az lesz a legszebb emlékem 2014-ből.

Rallye2.hu: A mecseki futamon viszont nem a saját autóddal indultál. A sok kihagyás miatt gondolom volt időd volt felkészíteni alaposan, mégis a TMC Rallysport „pacalpörköltös” Hondájával versenyeztél.

pacalos
A szóban forgó Honda, itt még Órai Balázzsal

Kuncz Dezső: Pontosan így van. Teszteltem az autót, kíváncsi voltam, hogy mennyire lehet ez a Honda ütőképes a Rallye2-es mezőnyben. Azt szerettem volna megtudni, hogy az abszolút értékelésbe bele lehetne e szólni vele? Ez volt a célunk a Mecsek Rallye-val. Ha minden jól alakul, akkor 2015-ben ezzel az autóval szeretnénk a Rallye2-ben versenyezni. Azt elmondhatom, hogy attól függetlenül, hogy volt egy 40 perces várakozásunk, elhűlt mindenünk, talán emiatt az árkot is megjártuk és az ötödik szakaszon féltengelytörés miatt kiállni kényszerültünk, tetszik az autó, és nagyon jól éreztük magunkat Pécsett és környékén.

Rallye2.hu: Kaland, kaland hátán, de a szavaidból ítélve mégis pozitívan élted meg a Mecsek Rallye-t. Ezek szerint ütőképesnek érzed az autót és jövőre ezzel fogsz versenyezni?

Kuncz Dezső: Hát nagyon úgy tűnik. A napokban beszéltem a TMC Rallysporttól Tukival, aki elmondta, hogy kicserélték mindkét féltengelyt az autóban, készen van, és ha akarok, akár mehetek is érte. Ha haza hozzuk, és a lakcímkártyájában a Püspökladány helyiségnév fog szerepelni, mint állandó lakcím, akkor még vár rá egy alapos átnézés, esetleges javítások és cserék következnek, bár nem éreztem a verseny folyamán, hogy itt most bankot kellene robbantani, az autó renoválásának a céljából. Egyben van. De vannak még részletek, amiket át kell beszélnünk, mielőtt nyélbe ütnénk az üzletet.

Rallye2.hu: A mondás úgy tartja, hogy egy fenékkel két lovat igen nehéz megülni, bár elég sokan űzik ezt a sportot manapság hazánkban napi szinten több-kevesebb sikerrel, és nem pusztán szerelemből. Neked van egy saját versenyautód, egy másik Honda Civic. Egyszerre a kettőt aligha fogod hajtani. Annak mi lesz a sorsa, ha A-s Honda áll a házhoz?

Kuncz Dezső: Jelenleg úgy néz ki a helyzet, hogy beszámításra kerül az új autóba. Már most a Mecsek Rallye-n is ki volt adva bérbe, és sajnos a nálam mindvégig hibátlanul működő autóban most tönkre ment a motor. Ilyesmiről már beszélt egyszer egy Murphy nevű fickó az ő hülye törvényeiben. Most rendbe lesz hozva, a többiről pedig később születik végleges döntés.

Rallye2.hu: Kanyarodjunk egy kicsit vissza a Mecsek Rallye-hoz. Négy és egy félbe hagyott orfűi gyorsaságit abszolváltál. Foglald össze nekünk kérlek, hogy miként láttad belülről ezt a bő fél versenyt!dezső

Kuncz Dezső: Az első napon a Pécs-pogányi repülőtéren kialakított gyorsasági szakasz kétségkívül nagyon látványos és izgalmas lehetett a nézők, a rajongók számára, hiszen testközelből, jól belátható terepen követhették figyelemmel a rallyesport csodás pillanatait. De sajnos ezeket a versenyautókat nem az ilyen szakaszokra találták ki. Kíméltük az autót, mi igazából csak végig gurultunk rajta, hiszen tesztelni érkeztünk, és ez a pálya nem szolgáltatott nekünk semmiféle fontos információt magáról az autóról. Az eredmény nem érdekelt. Pont ezért nem bánkódtam egy pillanatig sem, amikor Orfűn fel kellett adnunk a versenyt. Az sem zavart, hogy Hetvehelyen utol értem egy korábban rajtoló hondás párost, akik mögött kb. 1 kilométert autóztunk, de tényleg abszolút nem zavart, kitűnő érzés volt tét nélkül autózni. Nagyon jól éreztük magunkat az autóban, de sokat kell még róla tanulnom. Nagy fék, egy teljesen más motor, mint, amit eddig megszoktam. Be kell vallanom, hogy hozzá kell még nőnöm ehhez az autóhoz, de igyekszem ennek a kihívásnak megfelelni, és az évadnyitó versenyre már úgy szeretnék menni, hogy ütőképes csapatot alkossunk. Az biztos, hogy az első tapasztalatok maximálisan pozitívak. A verseny előtti teszten próbáltam ki először a „pacalost”, ahol többen is mondták, hogy sok kilométer kell ahhoz, hogy elhiggyem, hogy az autó elfordul, megáll, de én azon leszek, hogy megtanuljam, és ráérezzek az A-s technika ízére.

Rallye2.hu: Mikulás Rallye, Szilveszter Rallye, egyéb verseny az idei évre van e a versenynaptáradban?

Kuncz Dezső: Nincs. Hacsak valami igazán tőkeerős szponzor külön ezt nem kívánja tőlem. Egyelőre a felkészítésre szeretnénk koncentrálni, aztán ha ez ki lesz pipálva, akkor jöhetnek a tesztek, majd tavasszal az éles versenyek. Az eddigiekért is nagyon hálás vagyok a támogatóimnak, jövőre pedig egy teljes szezonon keresztül szeretnék nekik és minden szurkolómnak örömet szerezni a Rallye2-ben, egy számomra új autóval valamint régi barátommal és navigátorommal, Kemény Zsoltival a jobb1-ben.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!