Kovács Gergő és Pálfi Péter, azaz Begyó az elmúlt hétvégén csak ismerkedett Székesfehérvárral, de olyan jó tanulók, hogyha nem adódott volna gond akkor meg is nyerték volna P14-es kategóriát, valamint a BMW Kupát. Végül „csak” másodikak lettek, de így is nagyon tudnak örülni az újabb bajnoki pontoknak és kupáknak. Kovács Gergővel beszélgettünk.

Két versenyt hagytatok ki a bajnokságban és ezután érkeztetek meg Székesfehérvárra. Mi volt a tervetek, hogyan készültetek a futamra?

A két versenyt azért kellett kihagynunk, mert javítottuk az autónkat, a differenciálművet és a hajtást kellett rendbe szedni, hogy tökéletesen működjön minden. Ezúton is szeretném megköszönni a rengeteg segítséget apósomnak, Bimbónak, hála neki is a verseny után azt mondhatom, hogy ez a része az autónak már tökéletesen működik. Leginkább azért indultunk el a Székesfehérvár Rallye-n, mert a hazai futamon a Diósgyőr Rallye-n nem tudtunk menni, így a bajnoki pontok sem jöttek, azokat pedig gyűjtenünk kellett. A környezet teljes egészében ismeretlen volt, idegen volt minden, hiszen életemben eddig csak egyszer jártam Székesfehérvár Rallye-n, akkor is szerelni.

@rallye2.hu

Kovács Gergő-Pálfi „Begyó” Péter Székesfehérvár Rallye 2024 Rallye2 Gy1 Pusztavám-Oroszlány Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Ezúttal már a kormány tekergetted. Milyen volt belülről a székesfehérvári futam?

Úgy látszik, hogy az autónk nagyon nem akarja az idén azt, hogy egy futamot teljesen hibátlanul fusson végig. Ezúttal egy szervócső tett nekünk keresztbe, majdnem kiestünk miatta, nem sokkal a vége előtt. Megharcoltunk a saját BMW-nkkel, de jó szokásához hűen ezúttal is célba hozott minket és ha nagy hátránnyal is, de gyarapítottuk a pontgyűjteményünket. A verseny igazából jó volt, de egy kisebb bakival nyitottuk az első kört. Nem éreztem magamat túl komfortosan a forró kocsiban és a sisakkal is adódott némi problémák. Amint megszűntek a gondok onnantól kezdve egészen rendben volt minden, tudtunk figyelni a versenyzésre, jöttek az eredmények, arra pedig kifejezetten büszkék voltunk, hogy az abszolút értékelésben ennyire jól helyt álltunk az idegen környezetben. Ráadásul akkor, amikor otthon, Ózdon verseny sikerült nyernünk összetettben, akkor sem nyertünk ennyi gyorsasági szakaszt, mint most. Unatkozni nem unatkoztunk mert voltak kalandos helyzeteink. Ott, ahol a Rallye3-ban versenyző Kiss Zsolték felborultak, ott mi is lecsúsztunk az útról, de kimozogtuk, megúsztuk komolyabb következmények nélkül az esetet.

A szervízben történt meg a nagyobb kalamajka, amikor másodjára látogattuk meg a szerelőinket. A srácok átnézték az autót rendben volt minden, – egyébként köszönjük a fiúknak az egész hétvégi munkájukat – dolgunk már nem volt így beszélgettünk, majd az induláskor amikor beültem az autóba és elindultam kifelé a szerviz sátor alól akkor elment a szervó. Igazából nem értettem, hogy mi történik, de a fiúk szóltak, hogy valami nagyon folyik a kocsiból, ezért azonnal leállítottam. Kinyitottuk a motorháztetőt és ekkor láttuk meg hogy mi történt. Az volt a nagy szerencsénk, hogy pont volt nálunk egy ugyanolyan cső, mert a gyári csövet nem túl régen kicseréltem, mivel úgy láttam, hogy ráfér, de az eredetit eltettem tartalékba, hátha jó lesz valamikor. Ez mentett meg minket végül, igaz 12 percet késtünk a szervízpark kijáratától. A fiúk és Békési Ricsiék szervízcsapata nagyon ügyesen megoldották a problémát, így tovább tudtunk menni és olyan szinten felhúztuk magunkat, hogy meg is nyertük az utolsó két szakaszt az összetettben is. Akkor nagyon bántott a két perc büntetés, amit a késés miatt kaptunk, most már nem bánjuk, mert így is sikerült pontokat, valamint kupákat szereznünk a P14-ben, valamint a BMW Kupában.

Győrben lehet szépíteni. Ott lesztek az év utolsó előtti versenyén?

A motorunkat most el kellett vinni revízióra, a verseny végére az is elfáradt, az utolsó szakaszon már küzdenünk kellett vele néhányszor, de mégiscsak átgurult vele a céldobogón a kocsi, és tudtunk kellően gyorsan menni is. Jelen állás szerint úgy néz ki, hogy megyünk Győrben, már a cél után azon járt az eszem, hogy hogyan tudjuk ezt megoldani. Az erőforrást a Szepa Rallye Team kezeli jelenleg, ha elkészülnek az ellenőrzéssel, javítással és visszakapjuk tőlük, akkor azonnal megkezdjük a felkészülést, hogy mi is tudjunk menni az ORB2 idei ötödik futamán.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

@rallye2.hu

Kovács Gergő Pálfi „Begyó” Péter Székesfehérvár Rallye 2024 Rallye2 Gy5 Kőhányás-Pusztavám Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!