Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter sokáig vezette a Kazincbarcika Rallye eredménylistáját, de az autójuk a lehető legrosszabb pillanatban kapott hőgutát a pokoli forróságban. Ifj. Fogarasi Attilával beszélgettünk.

Egerben mindössze 0,8 másodpercen múlt a győzelmetek. Sikerült megnyugodnotok a Kazincbarcika Rallye-ra? Mik voltak a tervek a rajt előtt?

Hamar túltettük magunkat az Egerben történteken, mert rajtunk nem múlt a siker, a legutóbbi futamon kihoztuk magunkból a maximumot. Eger után, amíg még frissek voltak az élményeink csináltunk egy rövid tesztet, hogy a Pirelli gumikhoz megpróbáljuk a lehető legjobban beállítani a kocsit, és eközben az egri fékproblémáinkat is orvosoltuk. A fékolaj felforrt az Eger Rallye-n, azt kicseréltük és visszaraktuk az Eger előtt még nem próbált, új fékbetéteket, amik a friss fékolajjal együtt már szuperül muzsikáltak, kicsivel jobb fékekkel érkeztünk meg Kazincbarcikára. Nagy izgalommal vártuk a rajtot, mert az lett volna a tervünk, hogy a bajnokságban átvesszük a vezetést.

Ez a rögtönzött fejszámítások alapján nem jött össze. Mi történt veletek Kazincbarcikán?

Nem reklámoztam a verseny ideje alatt sehol, de így utólag elmondhatom, hogy saját magammal küzdöttem a legnagyobbat a verseny alatt, elég rendesen lebetegedtem szombat estére. Nagyon jó volt azt látni, hogy rengetegen látogattak ki a prológra és az éles szakaszokra is a szurkolók. Az autó sem volt tökéletes, már az első gyorsaságitól kezdve nem forgott ki rendesen a motor. Először csak bedarált, majd, amikor ezen a tartományon átesett, akkor elforgott. Cseréltünk jeladót az első kör végén, amitől úgy tűnt, hogy megjavult az autó, (ekkor a sajókazai gyorson elég sokat tudtunk javítani,) de a 2. kör közepétől újra produkálta a hibát.

A nagy melegben egy rövid, de a verseny szempontjából nagyon hosszú időre bedobta a törölközőt az autótok.

A nyolcadik szakaszon történt az eset, a gyorsasági rajtja előtt még vezettük az abszolút értékelést. Elrajtoltunk, próbáltuk átnyomni azokat a részeket is, ahol az előző körökben esetleg picit elvettem a gázt. A céltól kb. 2-3 km-re egyszer csak megszűnt minden. Leállt a motor, és gurultunk. Próbáltam a gurulás közben is indítgatni, sikertelenül. Végül egy elágazóban megálltunk, babráltunk a computer kábeleinél, áramtalanítottam és beindult. Mindenestől ez kb. 1 percnyi pluszt hozott a konyhánkra, a vége előtt egyetlen szakasszal. A Power Staget szerettük volna megnyomni, de már nem forgott 7000 fölé a kis Hondánk.

A dolgok jó oldalát nézve sikerült több, mint tíz pontot bezsebelnünk, továbbra is a másodikak vagyunk a Rally2 Bajnokság éves értékelésében, és az 5-ös kategóriában idén immár harmadszor szereztük meg a legnagyobb serlegeket. Fekete Gyuláéknak, – és minden célba érkező versenyzőpárosnak – gratulálunk, Gyusziék pokoli tempót mentek, átvették Spindler Jenőéktől a vezetést, mi pedig reméljük, hogy hamar megtaláljuk a hiba okát, és a soron következő versenyünkön újra teljes erőbedobással tudunk támadni.

Csak halkan jegyzem meg, hogy a csapat kocsija hazafelé térdelt le, mert elszakadt a generátorszíj. Szerencsére 2 akksival, ha kalandosan is, de hazaértek a fiúk. 🙂

Székesfehérvár-Veszprém Rallye?

Esküvőre megyünk, így kihagyjuk a murvás viadalt. Remélhetőleg itthon, Móron, a Vértes Rallye-n versenyzünk legközelebb.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a csapat munkáját és a támogatóink segítséget!

Köszönjük szépen a szurkolóinknak a rengeteg üzeneteket, valamint a biztatást!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!