Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Gyorsriportok a Salgó közepén

A rallye 2 versenyzőit faggattuk…

Baksai László az első körről:

– Sajnos az első szakasz etap lett, ami számunkra nem feltétlenül jelentett hátrányt, mert, amikor itt-ott próbálgattuk az autót bizony értek váratlan meglepetések. A második speciál az tetszett, mert elég magas az autónk, bár annak ellenére, hogy a futóművet nem sikerült megfelelően beállítani, egész jól tudtunk a murvás részeken haladni. A Ladánknak erő problémái vannak, ezért az időeredmények nem a legfényesebbek, de jó a verseny, élvezzük, nagyon tetszik eddig.

Bereczki Norbert a második körről:

– Elég kalandosan haladunk eddig, mert a második gyorsasági után a szervízparkban vette észre Kozma Laci, hogy az egyik első lengéscsillapítónk tönkre ment, amit ki kellett ezért cserélni. A munka gyors volt nem késtünk ki szerencsére. A ceredi pályáról úgy véltük, hogy talán ez lesz számunkra a „fekete ló”, vagyis inkább magunkról gondoltuk ezt a ceredi szakaszon, mert nem feltétlen éreztük azt, hogy igazából nekünk való ez a szakasz, de épp itt sikerült első időt autóznunk meglepetésünkre. A kisterenyei pályán viszont hiába kellett csak két kört menni, nem tudtunk faragni a hátrányunkból, és ráadásul el is ment a hangosítás, bár ez ennél a pályánál nem jelentett túl nagy hátrányt szerencsére. Már orvosoltuk a problémát. A záró kör lesz a vízválasztó, hogy lesz e víz vagy sem. Meglátjuk…

Bencs Zoltán a második körről:

– Az első körhöz képest sokkal jobban sikerült a második, mert egyfelől mindkét szakaszt megtartották, másfelől mi is egy kicsivel bátrabban mentünk, mint előzőleg. Az autónk új felfüggesztéseket kapott, ezekkel még nagyon szokatlan volt versenyezni. A záró körön autózunk, cél a cél természetesen, mint minden évben, aztán majd elválik, hogy ez mire is lesz elég a végelszámolásnál.

Dékány János, az első kör előtt:

Rallye2.hu: Hogy sikerült nektek a szombati ózdi prológ?

D.J.: Borzasztóan. Rossz volt nagyon.

Rallye2.hu: Mi történt az autóval?

D.J.: Folyamatosan műszaki problémáink vannak, az autó egyszer csak gondol egyet és megáll, egyenlőre nem tudunk rájönni a hiba okára,  most úgy tűnik, hogy jó. Megyünk. Ha megáll, akkor megáll, nem tudunk vele mit csinálni.

Rallye2.hu: Ha minden összejön és célba értek, akkor milyen eredménnyel lennétek elégedettek?

D.J.: Hát jó lenne dobogóra állni…

Ifj. Bihari Pétert kérdeztem a harmadik kör előtt:

– Eddig elég jól alakult számunkra a Salgó-Gemer Rallye, attól az egy apróságtól eltekintve, hogy a negyedik gyorsaságin megforogtunk. Ezen kívül minden rendben volt, még ismerkedünk az autóval, van mit tanulnunk. Sok van még benne…

Kondor Lajos az első körről:

– Azt kell, hogy mondjam nagyon rosszul sikerült a nyitó kör. Az első gyorson Kuncz Dezsőék balesete után mi érkeztünk elsőként a helyszínre, mi hívtuk ki a mentkőket is, és az eset eléggé összezavart minket. A másik problémánk az volt, hogy egy olyan gumival megyünk, ami először nagyon-nagyon jónak tűnt, de vagy elmelegedett, vagy pedig az itinerünk nem stimmel, mert nem volt egyszerű feladat letalálni a pályáról. A kisterenyei gyorsról előzetesen nagyon rossz híreket hallottunk, ezért talán túlzottan is elspóroltuk, a többiek pedig nem, aminek az eredménye az lett, hogy az ellenfelek elvertek minket, mint a lovat ezen a szakaszon. Mindettől függetlenül élveztük a pályát, a következő körre felszívjuk magunkat egy kicsit jobban.

Nagy Tamás az első körről:

– Igazából jól sikerült volna az első két szakasz, csak Kuncz Dezsőék sajnos beestek és ez igazából demoralizálta a mezőnyt, és persze minket is. Négy páros járt még a közelükben versenytempóban, a többieknek már etap lett a nyitó szakasz. Nagyon aggódunk Dezsőért, jó lenne minél hamarabb biztató híreket hallani róla, bár etapon azért hallottunk mi is ezt-azt. Kisterenyén jól teljesítettünk, bár odacsaptuk kicsit az autót. Őszintén szólva ilyen körülmények között én nem erőltetném ezt a szakaszt, még akkor sem, ha tudom, hogy mindent megtett a rendezőség azért, hogy sok-sok év kihagyás után itt autózhassunk. Ebben a formában ez nem túl szerencsés dolog.

Medvecz Péter a harmadik kör előtt a versenyről:

– Sajnos új szilenteket kellett tenni az autóba és mindkét első lengőkarunkban elszakadtak rögvest a számunkra első kisterenyei gyorsaságin. Rettenetesen rossz időt mentünk, mert teljesen széttartott az autó, és dőltek a kerekek minden irányba. Sajnos csak bal oldali lengőkarunk volt, úgyhogy a jobb oldalit nem tudtuk kijavítani, ki van belőle szakadva a szilent. Óvatosan, de így kell mennünk vele, igyekszünk megtartani a jelenlegi harmadik helyünket, haladunk, ahogy a technika engedi.

Órai Balázs az első körről:

– Az első gyorsaságin a baleset miatt le kellett lassítanunk, ez így nem igazán értékelhető. A második szakasz eredményén, komolyan mondom, hogy nagyon meglepődtünk. Nem gondoltuk, hogy ennyire fekszik ennek az autónak, 20-30 másodperceket adtunk az üldözőinknek, akiknek van egy rossz hírünk, mégpedig az, hogy nem éreztük a teljesítményünket igazán jónak, tehát úgy véljük, hogy tudunk még javítani. Egyenlőre minden jó, sőt túl jó is, félek egy kicsit a ránk váró nehézségektől.

Órai Balázs a második körről:

– Nem lett olyan jó, mint az első sajnos. Zagyvarónán kikaptunk Bereczkiéktől 9 másodperccel, igaz ebből kettőt gyorsan vissza is adtunk. Ha jól tudom még olyan 15-16 másodperccel vezetünk előttük, ezt megpróbáljuk beosztani a csata során a hátra lévő szakaszon.

Köszönöm a válaszokat: Salánki Gabi

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.