
Alapos revansot vett a hétvégi Mikulás Rallye-n a legutóbbi veszprémi murvás szereplésük során elszenvedett kudarcáért Gyarmati Ariel és Kocsis Gyuri miután júliusban csupán egyetlen gyorsasági szakasz adatott meg nekik a Veszprém Rallye-n. Most újra a hírhedt murva állt a „ring túlsó sarkában”, de a siófoki legények fölvették a kesztyűt és ezúttal legyőzték a veszprémi gyorsaságikat, amiért a verseny végén még bizony kupákat is kaptak bőségesen a sikerük jutalmaként. Gyarmati Arielt kérdeztük a Mikulás Rallye-ról.
Rallye2.hu: A Mecsek Rallye-n sajnos egy kicsúszással zártátok a Rallye2-es évadotokat, az autótok is megsérült. Mit kellett tennetek azért, hogy felkészítsétek a Mikulás Rallye-ra?
Gyarmati Ariel: A csonkára sikerült Mecsek Rallye után szerencsére túl komoly felkészülést nem kellett eszközölnünk, mert aránylag olcsón megúsztuk a hetvehelyi kicsúszásunkat. A szokásos felülvizsgálatokon és az aszfaltról murvára történő futómű átépítésen túl nem sok dolgunk akadt. A versenyre ezúttal a hagyományainktól jelentősen eltérően készültünk. A Mikulás Rallye előtt egy héttel rendeztünk egy jótékonysági rendezvényt, ahol a siófoki kórház gyermekosztályának gyűjtöttünk adományokat. Elég sikeres volt az a napunk.
Rallye2.hu: Ha jól tudom azért sikerült ennél egy kicsivel hatékonyabb, versenyközelibb teszten is részt vennetek.
Gyarmati Ariel: Igen, a verseny előtt pénteken lehetőségünk nyílt egy kis tesztelésre, itt az adományozók közül kisorsolt nyertest is megautóztattuk, remélem sikerült neki is örömet szereznünk! Persze azért dolgoztunk is keményen, hogy megtaláljuk a veszprémi pályákra a legjobb beállításokat, elég jó lett az autónk futóműve, bár még a versenyen is próbálgattuk, csiszoltuk, hogy 2016-ra megtaláljuk a legideálisabbakat belőlük.
Rallye2.hu: Hogy alakult a Mikulás Rallye számotokra?
Gyarmati Ariel: Elég jó verseny lett nekünk a Mikulás Rallye, az időjárás is kedvezőnek bizonyult, nem volt eső vagy nagyon hideg szél, tehát így decemberben erre szerintem egy szavunk sem lehetett. A pályák jók és jó minőségűek voltak, a második körre sem lett túl nyomvályús vagy gödrös a talaj, ezért elmondhatom, hogy remekül tudtunk autózni a speciális szakaszokon. Mi az első, várpalotai gyorsaságin óvatosabban kezdtünk és az itt bezsebelt hátrányt igazából már nem is tudtuk ledolgozni.
Rallye2.hu: WRC-t, WRX-et, R5-öt és minden egyéb technikával induló vetélytársatokat elkalapáltátok a H/8-ban…
Gyarmati Ariel: A verseny végéig csak farigcsáltuk az első gyorsaságin begyűjtött hátrányunkat, de a végére maradt belőle hat másodperc. Másodikak lettünk a nem licences abszolútban és a kategóriánkban is, a nagy abszolútban pedig a tizenegyedikek. Nagyon nagy meccsben voltunk, sikerült egy Ford Fiesta R5-el versenyző párost, Bodolai Laciékat is magunk mögé utasítanunk három tizedmásodperccel. Mi teljesen homológ autóval mentünk, nem programoztuk át, maradt benne a szűkítő is, pont úgy mentünk vele, mint a teljes 2015-ös évad során.
Rallye2.hu: Elégedettek voltatok a célban?
Gyarmati Ariel: Nagyon boldogok voltunk, hogy másodikak lettünk és annak külön örültünk, hogy célba értünk, hiszen a Veszprém Rallye-n csupán egyetlen szakaszt teljesíthettünk, így azt éreztük, hogy ezzel az eredménnyel némi revansot is vehettünk a veszprémi murvás pályákon.
Rallye2.hu: Az autótok hogy bírta ezúttal a hírhedten autógyilkos pályákat?
Gyarmati Ariel: Érzésre is nagyon jó volt, szenzációs egy ilyen autóval a murván menni. Remekül viselkedett a futómű, a gödröknél, ugratóknál nem dobta fel az autót, elnyelt mindent, a végére kezdtem ráérezni igazán, ezért folyamatosan tudtunk gyorsulni is. Egyelőre ennyi. Nagyon örülünk, hogy részt vehettünk a Mikulás Rallye-n, egyáltalán nem bántuk meg, hogy rajthoz álltunk, sőt, én azt mondom, hogy rengeteg pozitív élménnyel és tapasztalattal a tarsolyunkban térhettünk haza Siófokra, aminek garantáltan óriási hasznát vesszük majd a 2016-os bajnokság során.
Salánki Gábor