Idei harmadik versenyét nyerte meg a Rallye2 bajnokság P14-es géposztályában a siófoki autóversenyző páros Gyarmati Ariel és Kocsis György Mitsubishi Lancer Evo VI-osával, de végül, egy félreértés miatt mégis csak a másodikok lettek, büntetést kaptak. Ariel nem szomorkodik, abból merít erőt, hogy remek eredményeket autóztak és ez fontosabb, mint az elveszített két pontjuk. Gyarmati Ariellel beszélgettünk.
Rallye2.hu: Miskolcon mentetek utoljára a Rallye2-ben, volt időtök alaposan felkészülni a székesfehérvári versenyre. Minden rendben volt a felkészülés során?
Gyarmati Ariel: Jól sikerült az autónk felkészítése a Székesfehérvár Rallye-ra, nagy dolgot nem kellett az autón javítani, átalakítani, vagy fejleszteni. A fékek revíziójára fektettük a fő hangsúlyt, ezen kívül egy általános felkészítésen esett át a Mitsubishink. A pályák felírása is rendben volt, de mivel 2014-ben mentünk már ezeken a pályákon segítségünkre voltak a felírásnál a tavalyai évben szerzett tapasztalataink. A verseny előtt egy rövidke tesztet is tudtunk tartani, ahol a futómű beállításait közelebb vittük az ideálishoz. Ekkor viszont kiderült az is, hogy mi az, amit majd még változtatnunk vagy kicserélnünk kell a futóműnél azért, hogy tökéletes legyen. Ezt a következő aszfaltos verseny – a Baranya Kupa- előtt szeretnénk is megcsinálni.
Rallye2.hu: Mondtad, hogy a tavalyi tapasztalatokat és gyanítom, hogy az itinereket is felhasználva tréningeztetek. Sokat kellett változtatni, átírni az elmúlt évi itinereken?
Gyarmati Ariel: Inkább csak módosítani kellett rajta. A méterek, a távolságok nem változtak. A kanyarokat egészítettük ki friss információkkal és dolgoztunk át ott, ahol annak szükségét éreztük, de az egésznek a vázát, az alapjait tökéletesen adta az elmúlt évi itinerünk.
Rallye2.hu: Hogy éreztétek magatokat a versenyen és miként sikerült megküzdenetek a meleggel?
Gyarmati Ariel: Természetesen nagyon melegünk volt, de extrém problémát nem jelentett számunkra. Nem hiszem, hogy ez visszavetett volna minket a versenyzésben. Mindent összegezve azt mondhatom, hogy jól éreztük magunkat, csúszás sem volt számottevő, tudtuk tartani az időtervet, ennek pedig nagyon örültünk.
Rallye2.hu: Volt e valamilyen kalandotok a verseny során?
Gyarmati Ariel: Most igen, volt egy kis kalandunk. A csákberényi gyorsaságin volt egy szűk földes, kikerülős lassító, ahol nem sikerült elfordulnunk, becsúsztunk az árokba. Az árok szerencsére nem volt mély, könnyen ki tudtunk jönni, csupán kettő vagy három másodpercet veszíthettünk. Ez az egy kaland volt, más semmi szerencsére.
Rallye2.hu: A pályák elnyerték a tetszésed?
Gyarmati Ariel: Mindegyik szakasz tetszett, a Nagyveleget sajnáljuk, hogy az idei évre lerövidítették. Pont a vége maradt ki, ahol a dupla ugrató is van, ami a pikantériáját adta ennek a gyorsaságinak. Örültünk volna, ha benne van, de így is jó volt. Az oroszlányi szakasz szintén. De az egyértelmű favoritnak a Csákberény-Kőhányást nevezhetjük.
Rallye2.hu: Elégedettek voltatok e a célban az eredménnyel?
Gyarmati Ariel: Igen, elégedettek vagyunk vele. Az első szakasztól kezdve vezettük a versenyt, a hétből hat gyorsaságin mi értük el a legjobb időeredményt, megnyertük a Székesfehérvár Rallye-t.
Rallye2.hu: A végső eredmény lista mégis mást mutat…
Gyarmati Ariel: A díjátadó ünnepség után derült ki, amikor már itthon voltunk, hogy kaptunk két perc időbüntetést és emiatt a második helyre csúsztunk vissza.
Rallye2.hu: Idén eddig két versenyt nyertetek, ez volt, vagyis lett volna a harmadik sikeretek. Milyen hatással lehet ez a büntetés rátok?
Gyarmati Ariel: Az éves pontversenyben lehet ennek a döntésnek negatív hatása ránk nézve, mivel két ponttal kevesebb fog a nevünk mellett szerepelni. Ám tudatában annak, hogy jól mentünk és képesek voltunk folyamatosan gyorsulni, kezdjük az autót egyre inkább kiismerni, ezt tartjuk a legfontosabbnak. Bár hátrébb kerültünk végül az eredménylistán, de komolyan nem nyomta rá a bélyegét a büntetés az eredményünkre, a versenyünkre.
Rallye2.hu: Miért szabták ki rátok ezt a 2 perc büntetést?
Gyarmati Ariel: Volt egy elég nehezen értelmezhető írás a menetlevélen és félreolvastunk egy számot. Egy kilencest ötösnek olvastunk. Az eset érdekessége, hogy a sportbíró is ötösnek látta. Először adott nekünk késésért büntetést, de sehogy sem akart összeállni, hogy végül is mikorra, melyik percre kellett volna mennünk. Akkor derült ki, hogy az ominózus szám valójában nem ötös, hanem kilences. De megbeszéltük vele, hogy mivel mindenki félreolvasta a számot, akkor nem kapunk érte semmit. Így is jöttünk el onnan, a menetlevelünkben sem volt feltüntetve semmi, a rádión szó nem volt róla, nem továbbították ezt az információt a célnak, de az ő jegyzőkönyvükön szerepelt. Ezeket pedig a verseny végén gyűjtötték össze. Ezért történhetett meg, hogy a leges legvégén derült ki, hogy még kaptunk egy két perces büntetést. Ezért lettünk végül másodikak.
Rallye2.hu: Biztosan jókedvűen tértetek haza Fehérvárról, de most a büntetés és pozícióvesztés tükrében, hogy gondolsz vissza Székesfehérvár Rallye-ra?
Gyarmati Ariel: Nincs bennünk semmilyen keserűség. Az időeredmények, amiket autóztunk, azt gondolom, hogy ettől sokkal fontosabbak, mint hogy egy ilyen félreértés miatt kaptunk egy büntetést.
Rallye2.hu: Fehérvár előtt azt mondtad nekünk, hogy székesfehérvári futam befolyásolja nagyban a veszprémi indulásotokat. Hogy látod most? Ott lesztek Veszprémben?
Gyarmati Ariel: Lehet, hogy ott leszünk, de még mindig nem biztos. Dolgozunk rajta, de most még nem tudok konkrétumot mondani.
Salánki Gábor
Köszönjük a partnereinknek: Garmin, Récsei Busz Kft., Send-Ex Csoport, IBG Off Grid Energy, Lubetech Kft., Sióház Centrum Kft., PalinkaABC.hu, Gulf, Alexovics.