Goller Ákos amilyen lendülettel megérkezett tavaly a Rally2 Bajnokságba, ugyanolyannal tűnt el hirtelen, de 2022-ben – Tóth Szabolccsal – csakis a Rally2 mezőnyében, annak is a legjobbjai közt képzelik el a folytatást. Goller Ákossal beszélgettünk.
A 2021-es Orfű Rallye-n szinte szó szerint a semmiből robbantatok be a Rally2 Bajnokság mezőnyébe. Utána viszont eltűntetek a Rally2-ből. Mi történt veletek tavaly?
Az Orfű Rallye életem legelső versenye volt, soha nem mentem még előtte sehol sem. Egy Peugeot 208R2-vel sikerült rajthoz állnunk, és az első gyorsaságin rögtön az abszolút ötödik helyet szereztük meg. Ezután lett egy etapunk, majd egy kisebb technikai problémánk, a negyedik szakaszon pedig 1,1 másodperccel maradtunk csak le a szakaszgyőzelemről, harmadikként értünk Abaligetről Magyarhertelendre. A Rally2 Bajnokságban terveztük az egész évet, de az Ózd-Eger Rallye-t ki kellett hagynunk, mert történt egy kisebb balesetem, megzúzódott a csuklóm. A Salgó Rallye elmaradt a Rally2-nek, a csapatunkkal közösen pedig azt találtuk ki, hogy Salgótarjánban egyedi rajtengedéllyel menjünk inkább a Rally1-ben, hogy ne álljunk meg, tanuljunk, gyűljenek a versenykilométerek. Ez végül szerintem nem lett egy jó döntés, jobb lett volna, ha a Rally2-ben folytatjuk az évet.
Az egyedi rajtengedélyesek közt nem nagyon volt kategóriánk, hamar kiderült, hogy nem igazán motivál az efajta versenyzés. A Salgó és a Vértes Rallye-n álltunk így rajthoz, valamint részt vettünk a bányásznapi Oroszlány Rallye-n is. Szerintem az utóbbi verseny volt az évünk csúcspontja, mivel nagyon felszabadultan tudtunk menni, könnyedén ment minden, és olyan eredményeket értünk el, amikre már azt mondtam, hogy én is büszke vagyok. Az R2 kupában, ahol nyolc autó állt rajthoz – kettő Citroen és hat Peugeot – már-már dominálni tudtunk, leginkább Hibján Jociéknak sikerült velünk tartani a lépést, de ők is kaptak kb. fél másodpercet kilométerenként. A Szilveszter Rallye-ra én döntöttem úgy, hogy egy Citroen C2R2Max-al nevezünk.
Annyira megtetszett neked az autó, hogy a teljes 2022-es évet egy ilyennel tervezed.
Igen, mégpedig azért, hogy minél jobban és minél többet tudjak fejlődni, illetve tanulni. A Peugeot 208R2 egy kiváló autó, nagy a tudása, ám a Citroennel sokkal ügyesebbnek kell lenni ahhoz, hogy ugyanazt a tempót elérje az ember. Ahogy halljuk, annyira erős lesz a Rally2 Bajnokság mezőnye, hogy egy 208R2-vel is igazi dicsőség lenne az élmezőnyben autózni, de ha a C2R2Max-al sikerül majd beférnünk mondjuk a Top5-be – a versenyek és az év végén is – arra nagyon büszkék lennénk.
Akkor a tanulás mellett a szép eredmények is számítanak?
Mindig, az első perctől kezdve eredménycentrikus ember voltam. Csak 2021-ben még nem volt mögöttem tapasztalat. Amikor majd márciusban megérkezünk Orfűre, akkor már lesznek elképzeléseim arról, hogy melyik kanyarban lehet padlóig nyomni a gázt, hol fér el jobban a kocsi, mivel tudunk még gyorsabbak lenni. Lesz egy kis rutinom, amiből már tudok építkezni, ezt kihasználva a mezőny elejében szeretnénk autózni.
Ki ül idén melléd a jobb1-be?
Aki a Szilveszter Rallye-n is. Tóth Szabolcs. Patkó Gabival kezdtem tavaly, Petrovszki Danival folytattam, Szabival pedig zártam az évet. Szabi egy tapasztalt jó navigátor, az első perctől kezdve megvolt köztünk az összhang. Motiváltak vagyunk mindketten. Nagy szükségem van a tudására, remélem rengeteg mindent elsajátíthatok tőle 2022-ben.
Szeret beszélni, azzal nem lesz gond… 🙂 😉 Mik a tervek? Hogy néz ki a ti versenynaptár tervezetetek?
Minden Rally2-es futamon ott szeretnénk lenni, ami a végleges versenynaptárba bekerül, és megrendezik. Jelenleg azt mondom, hogy hat aszfaltos és egy murvás versenyen veszünk részt a 2022-es szezonban.
Rallye2.hu – Salánki Gábor